استقلال – تراکتور؛ یک شانزدهم نهایی جام‌حذفی

انتقام فینال‎گونه

این یکی از سریع‌ترین موعدهای انتقامی فوتبال ایران است، در واقع فاصله بین شکست تا بازی بعد فقط شش روز زمان برای انتقام باشد. سرنوشت استقلال و تراکتور چنین بود که از دل لیگ‌برتر سرد و یخ‌بسته به یک شانزدهم نهایی بسیار داغ و سنگین جام‌حذفی برسند.
کد خبر: ۱۳۹۴۲۱۸
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

سر و ته این مسابقه شبیه فینال است و همه چیز آن را به این مسابقه نسبت می‌دهند. اما واقعیت این است که استقلال و تراکتور در مرحله یک شانزدهم نهایی با هم بازی می‌کنند و فاصله زیادی تا بازی فینال مانده است. به هر حال کلمه فینال با مصاف جذاب امروز دو تیم گره خورده است، از یک طرف آن را به فینال زودهنگام تعبیر می‌کنند و از طرف دیگر پیش‌بینی می‌شود برنده این دیدار یک پای فینال این فصل جام‌حذفی باشد. واقعا این مصاف نبرد ناب و جذاب پرتغالی – اسپانیایی است. یک طرف ریکاردو ساپینتوی پرتغالی که روی نیمکت استقلال قرار دارد و در طرف دیگر پاکو خمز اسپانیایی روی نیمکت تیم مهمان یعنی تراکتور می‌نشیند. انگیزه‌های دو تیم برای بردن این مسابقه چند برابر است.

استقلال و اندیشه انتقام

وقتی استقلال در آخرین مصاف نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ‌برتر ۲ بر صفر مقابل تراکتور در ورزشگاه بنیان دیزل تن به شکست داد، هم ساپینتو و هم خمز از همان مسابقه برای دیدار حساس یک هفته بعد در جام‌حذفی برنامه‌ریزی کردند. ساپینتو به دلیل محرومیت حق نشستن روی نیمکت تیمش را در مصاف هفته گذشته در تبریز نداشت. اما این‌بار اوضاع فرق می‌کند. او روی نیمکت است و این حداقل برای بازیکنان استقلال بار روانی مثبتی خواهد داشت. در هفته‌‌ای که گذشت تا دلتان بخواهد بدبیاری از در و دیوار استقلال بارید. آنها هفته‌ای پرحاشیه و بحرانی را پشت سر گذاشتند که احتمال برکناری ساپینتو و ابقای مجددش از سر ناچاری بزرگ‌ترین اتفاق بود. استقلال با پشت سر گذاشتن هیاهوهای مربوط به ساپینتو و البته بحث آمدن این مربی و آن مربی به دیداری فکر می‌کند که یکی از جانانه‌ترین دیدارهای انتقامی خواهد بود. استقلال که هفته گذشته با ۲ گل مغلوب تراکتور در لیگ‌برتر شد این‌بار به چیزی جز برتری فکر نمی‌کند و با تمام وجود می‌خواهد آن خاطره را پاک کند.

نکته خارج از مسابقه: در آستانه این دیدار هنوز بحث انتقال کاوه رضایی از تراکتور به استقلال داغ است و گفته می‌شود مقدمات انتقال او به تیم سابقش انجام شده است.

نکته مربوط به مسابقه: ساپینتو به طور اختصاصی با مهدی قائدی صحبت کرده و گفته برای گلزنی تلاش بیشتری انجام دهد. انگار که با حرف زدن همه چیز حل می‌شود.

نکته فنی روز: استقلال در هر سه زمینه حمله، دفاعی و بازیسازی مشکل دارد و مشخص نیست ساپینتو در روزهای اخیر برای رفع این مشکلات چه کرده است.

اتفاق روز: محمد محبی که مصدوم شده بود به تمرینات برگشته و خیال ساپینتو را راحت کرده است.

تراکتور و رویای دبل

این می‌شود پنجمین تجربه مربیگری پاکو خمز در ایران. این اسپانیایی هنوز چیزهای زیادی را باید در این فوتبال ببیند و تجربه کند تا مشخص شود عیارش چقدر است. اما یک واقعیت را نمی‌توان انکار کرد؛ او جان تازه‌ای به تراکتور داده و کم‌کم سعی می‌کند این تیم را از حالت نتیجه‌گیری پرنوسان خارج کند. یکی از برترین نکات فنی تراکتور به ریکاردو آلوز، یار پرتغالی این تیم برمی‌گردد که همچنان برترین پاسور لیگ است. او اگر آماده باشد با پاس‌هایش نتیجه را برمی‌گرداند. حتی اگر پاس هم ندهد قدرت بازیسازی بسیار بالایی دارد و می‌تواند هر کاری انجام دهد و موقعیت‌های مختلفی را به طور غیرمستقیم ایجاد کند، چیزی که در بازی‌های قبلی هم از پس آن برآمده است. گفته می‌شود خمز در ابتدای حضورش در تراکتور بیش از هر بازیکن دیگری با آلوز ارتباط برقرار کرده است. تراکتور البته این روزها روی دور تند افتاده. آنها خوب می‌دانند مصافی انتقامی در پیش دارند و باید بسیار هوشمندانه گام به میدان بگذارند. تراکتور دنبال دومین برد متوالی مقابل استقلال است و رویای دبل دارد. اگر چنین شود رکوردی بی‌نظیر را در کمتر از هفت روز ثبت می‌کنند.

نکته خارج از مسابقه: سعید واسعی، هافبک تراکتور در آستانه دیدار حساس با استقلال به تیم فولاد پیوست.

نکته مربوط به مسابقه: صفا هادی، یار عراقی تراکتور در تمرینات اخیر بسیار خیره‌کننده ظاهر شده و قطعا در ترکیب ثابت مقابل استقلال قرار دارد.

نکته فنی روز: گل نزدن‌های محمد عباس‌زاده در حالی برای تراکتور ادامه دارد که او در کنار لوکادیا همچنان در صدر برترین گلزنان لیگ است. خمز برای تقویت خط حمله تیمش در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی با بازیکنانش داشته است.

اتفاق روز: رضا اسدی به خط حمله تراکتور منتقل شده و برای دیدار با استقلال در این پست بازی خواهد کرد.

ساپینتو: می‌خواهیم قهرمان جام‌حذفی شویم

ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل تراکتور در جام‌حذفی گفت که تیمش به دنبال قهرمانی در این بازی‌هاست. مهمترین صحبت‌های مربی پرتغالی استقلال به این ترتیب است:

ما این هفته روی مشکلات فنی کار کردیم و در بازی پیش رو، تیم بهتر و آماده‌تر مقابل تراکتور خواهد بود. حتی به نظر من با این‌که تراکتور ۲ گل زد اما نه به این معنی که از ما بهتر بودند. تراکتور جنگنده‌تر و در نبردهای هوایی بهتر بود و از اشتباهات ما استفاده کرد. ما نباید از این اشتباهات انجام دهیم.

اولین هدف ما بردن بازی مقابل تراکتور است. می‌خواهیم این جام را بگیریم و اولین هدف این است که مقابل تراکتور پیروز شویم.

چیزی که از مدیریت دریافت کردم، فقط حمایت بود. الان جو بین همه خیلی خوب است و با مدیریت باشگاه رابطه خوبی داریم. احترام وجود دارد. بازیکنان تمرین کردند و همه تمرکز و اتحاد دارند تا بتوانیم بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

​​​​​​​خیلی خوشحالم که اینجا هستم. مردم و جامعه با من خوب هستند و همه چیز عالی است. از نظر حرفه‌ای، تمام تیم‌ها در طول بازی‌های لیگ مشکلات دارند.

هیچ چیزی از دست نداده‌ایم جز چند امتیاز. نه قهرمانی لیگ و نه قهرمانی جام‌حذفی را از دست نداده‌ایم. اگر ۶ امتیاز از ما نمی‌گرفتند الان صدر جدول بودیم.

تاریخچه رویارویی استقلال و تراکتور

تعداد دیدارها:۵۲
بردهای استقلال: ۲۴
بردهای تراکتور: ۱۴
تعداد مساوی: ۱۴
تعداد گل‌ها:۱۳۶
گل‌های استقلال: ۸۰
گل‌های تراکتور: ۵۶

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها