روح الله امداد، مدیر مجموعه ورزشی، تفریحی توچال صبح امروز نشستی خبری را با حضور اصحاب رسانه برگزار تا در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه های پیش روی این مجموعه صحبت کند.
کد خبر: ۱۳۹۳۱۵۲
نویسنده گروه ورزش روزنامه جام جم

جا به جایی رکورد فروش بلیت های تله کابین، عملیات نوسازی در حوزه عمران و گرفتن میزبانی جام جهانی پارااسکی معلولان از جمله اتفاقات مهمی بود که او در باره آنها اطلاع رسانی کرد. بخش کامل اظهارات امداد در ادامه آمده است.
 
توچال طولانی ترین خط تله کابین دنیاست

مدیر مجموعه ورزشی، تفریحی توچال در ابتدای این نشست آماری از مراجعه کننده ها به این مجموعه ارایه کرد.

او گفت: از سال گذشته تا به امروز چهارمیلیون نفر از امکانات توچال استفاده کردند. توچال یکی از قطب‌های گردشگری ایران محسوب می شود. خوشبختانه ما توانستیم طی دو هفته گذشته رکورد فروش بلیت تله کابین را بشکنیم. بیش از 7500 نفر از خطوط‌مان استفاده کردند.متاسفانه این روزها مباحث اقتصادی به کشورمان آسیب زده است. ما باید به صنعت گردشگری در توجه کنیم تا حداقل از این طریق جلوی ضرر و زیان را بگیریم. توچال اگر به خوبی به مردم کشور و سایر ملت‌ها معرفی شود، قدم مهمی را در احیای اقتصاد برداشته‌ایم. کشورهای حوزه خلیج‌فارس در حال ایجاد ترین‌ها در کشورشان هستند اما ما این ترین‌ها را داریم. طولانی‌ترین خط تله‌کابین مستقیم به طول 15 کیلومتر در توچال است و نزدیک‌ترین پیست به پایتخت است. ضمن این که یکی از مرتفع‌ترین هتل‌ها هم همین‌جاست. ما در این در مجموعه خودمان 3 درجه دمایی متفاوت داریم؛ ایستگاه اول مثبت 5، ایستگاه پنجم صفر و ایستگاه هفتم منفی 7 است.جالب اینجاست که در فصل بهار  دو دمای متفاوت را داریم. یعنی اینجا هم بهار است هم زمستان.
 
انجام عملیات عمرانی در کوتاه ترین زمان ممکن
 
امداد در ادامه در مورد اقدامات عمرانی صورت گرفته توضیح داد: اتفاقاتی که در مجموعه ورزشی تفریحی توچال رخ داده در 25 سال گذشته بی سابقه بوده است. ما در کوتاهترین زمان ممکن عملیات زیر بنایی و عمرانی را انجام دادیم. به هر حال همه می دانند به خاطر شرایط سرما نهایتا در طول سال 4 ماه بیشتر زمان نداریم. در عملیات نوسازی عمرانی، مکانیکال و التکریکال کار کرده‌ایم. ۱۰ کیلومتر کابل با ظرفیت مهندسین داخلی تعویض شده و برای افزایش ایمنی خطوط، تمام سیستم‌های کنترلی را به سیستم جدید هوشمند مجهز کردیم. برای انجام این کار نیاز به زیرساخت داشتیم و زیر تمام دکل‌ها حفاری برای کارگذاری کابل مخابراتی انجام شده است. تعویض و تعمیر گیربکس‌ها هم اتفاق بعدی بوده که رخ داده و الکتروموتورهای خطوط از بهترین‌های دنیا خریداری و نصب شده است. تمام ترمزها تعویض شده و چرخ‌های محرک را هم تغییر داده‌ایم. برای فصل آتی در تلاش برای بهبودسازی ایستگاه‌های دیگر هم هستیم. در حوزه عمرانی هم کف تمام ایستگاه‌ها به‌جز ۲، عرشه چوبی بودند که اگر آتش می‌گرفت، امکان اطفای حریق نداشتیم. تمام آن جمع شده و عرشه فولادی - بتنی ریختیم. از لایه محافظ پلی‌اورتان هم برای محافظت از بتن بهره گرفته‌ایم. همیشه در ایستگاه ۷ بحران داشتیم چون ظرفیت ۵۰ نفر را داشته اما با توجه به شناسایی گلوگاه‌ها، این را به ۳۰۰ نفر ارتقا دادیم و ایستگاه ۵ هم به ۱۴۰۰ نفر افزایش یافته است. این ایستگاه محل تلاقی کوه‌نوردان مختلف هم هست که در روزهای جمعه حجم زیادی مسافر داریم و همه داخل ایستگاه جا شده‌اند. سیستم گرمایشی هم اصلاح شده که مشکلی نداشته باشیم. امکانات ایستگاه محدود بوده و سرویس‌های بهداشتی، کافه، نمازخانه و امکانات مختافی به ایستگاه ۵ اضافه شده است. ایستگاه ۵ زیباترین ایستگاه کشور ماست و از حلبی‌آباد به یک ایستگاه در شان مردم تغییر کرده است.
 
150 میلیارد تومان هزینه کردیم

او در پاسخ به این سوال که هزینه عملیات عمرانی و زیربنایی صورت گرفته چقدر بوده، افزود: سرمایه‌گذاری ما از 100 به 150 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و مدیران بالادستی به توسعه‌های دیگر هم دستور داده‌اند. چون می‌خواهیم عموم مردم از امکانات بهره بگیرند، تمام امکانات در اختیارمان را زیر قیمت برای مردم می‌گذاریم. مقایسه قیمت ما با سایر خطوط هم خیلی پایین‌تر است. توجیه برای واقعی کردن قیمت‌ها داریم اما اکنون مجموعه ما زیان‌ده نیست.نزدیکی ما به شهر مزیت ماست.مثلا از تجریش تا این‌جا 15 دقیقه است و پس از 40 دقیقه به پیست می‌رسید. پیست ما به‌خاطر شیب مناسب و عرض بسیار خوب یک پیست آموزشی خیلی خوب است. 2 دستگاه تله‌اسکی طراحی کردیم و به یک پیست دیگر فروختیم. ترافیکی در استفاده از دستگاه‌ها داریم و امسال هم به طول 670 متر یک دستگاه دیگر اضافه شده است. به دنبال تبلیغ برای کسب مشتری نیستیم و می‌خواهیم این مجموعه را به مردم بشناسانیم.

درباره اسکی و تنیس خیلی‌ها فکر می‌کنند ورزش گرانی هستند اما ما به شکلی نرخ‌گذاری کردیم که عموم مردم استفاده کنند. برای استعدادیابی و استفاده افراد کم‌توان ولی علاقه‌مند هم شرایط خوبی درنظر گرفته‌ایم.
 
نگاه سهام دار عمومی است

امداد نقش سهام دار  مجموعه را حمایتی دانست و خاطر نشان کرد:سهام‌دار ما با توجه با نگاهی که در برنامه‌ها دارد، تدابیر و مصوبات خوبی را اندیشیده و به ما در راستای افزایش سرمایه کمک کرده تا بازسازی و نوسازی انجام بدهیم. سایر مجموعه‌ها الان ورودی می‌گیرند ولی ما این مسائل را نداریم و طی 18 کیلومتر مسیر کوه‌نوردی، خدمات رایگانی داریم. لوله‌کشی آب سراسری نداریم و همه این‌ها توسط ظرفیت مجموعه صورت می‌گیرد. در قبال این هزینه‌ها عدد خاصی دریافت نمی‌کنیم. نگاه سهام‌دار ما استفاده عموم است و کمک کرده که به این جا رسیده‌ایم.
 
اعطای میزبانی جام جهانی به توچال

مدیر مجموعه ورزشی تفریحی توچال در خصوص میزبانی رقابت های جام جهانی پارااسکی معلولان اضافه کرد: ماجد راشد، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا اخیرا از پیست توچال بازدید داشت.در جریان این بازدید میزبانی جام جهانی پارااسکی به این مجموعه در اسفندماه داده شد اما ظاهرا یک تغییرزمانی داریم.قرار است این مسابقات با حضور 55 کشور برگزار شود. بارش‌هایی که امسال داشتیم، بسیار کم بوده و در پایین‌دست بارش بیش‌تری داشتیم. همین که حجم برف کافی را نداشتیم، باعث دیرتر باز شدن پیست شده است.الان در یک جاهایی حتی در ایستگاه 7 هم برف کمی داریم. علت بازگشایی دیرهنگام بحث بارش‌ها بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها