با قاتلان شهید سلیمانی‌ آشنا شوید.
با قاتلان شهید سلیمانی‌ آشنا شوید.
کد خبر: ۱۳۹۲۹۷۸

۱- مارک الکساندر میلی (Mark Alexander Milley)  
مارک میلی بیستمین رئیس ستاد مشترک ارتش، عالی‌ترین افسر نظامی کشور و مشاور نظامی اصلی رئیس‌جمهور، وزیر دفاع و شورای امنیت ملی آمریکاست.

میلی سال ۱۹۸۰ در حالی از دانشگاه پرینستون فارغ‌التحصیل شد که هزینه‌های تحصیل او توسط ارتش و در قالب برنامه‌ای موسوم به Army ROTC تامین شده بود. 

مارک میلی، قبل از شهادت سردار سلیمانی درخصوص ایشان در اظهارنظری رسمی گفت که ایالات متحده اطلاعات «روشن و بدون ابهامی» در اختیار دارد، مبنی بر این‌که سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای تشدید «کارزار خشونت» علیه آمریکایی‌هاست. هنگامی که مشاوران ارشد امنیت ملی دونالد ترامپ به کنگره در مورد اطلاعاتی که برای توجیه ترور ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی استفاده می‌شد، توضیح دادند؛ بسیاری از قانونگذاران از نگرش سرکش تیم ترامپ -به‌ویژه فرمانده ارشد او، مارک میلی عصبانی شدند. بلافاصله پس از انجام ترور جلسه‌ا‌ی در کنگره تشکیل‌ داده ‌شد. محور این جلسه، بررسی میزان صحت اطلاعاتی بود که ارتش آمریکا ادعا می‌کرد از قاسم‌سلیمانی و برنامه‌های او در اختیار داشته که بر مبنای این اطلاعات، وی در حال برنامه‌ریزی برای اقدام علیه منافع و افراد آمریکایی در آینده بوده و براین اساس دستور حمله به این مقام عالی‌رتبه نظامی صادر شده است. به گفته بسیاری از افراد حاضر در جلسه، میلی سرسخت‌ترین مدافع صحت این اطلاعات بود. به گزارش رسانه‌ها چند نفر از نمایندگان دموکرات کنگره ضمن زیرسؤال بردن صحت ارزیابی اطلاعات ادعایی میلی -که اساسا مبنای حقوقی و قانونی این عملیات محسوب می‌شد - دفاعیات میلی از این اقدام را خجالت‌آور توصیف کردند.

۲- پاول میکی ناکاسونه (Paul Miki Nakasone)
ناکاسونه از سال ۲۰۱۸ به عنوان فرمانده فرماندهی سایبری آمریکا و مدیر آژانس امنیت ملی/رئیس سرویس امنیت مرکزی مشغول به کار است. ناکاسونه اهل دریاچه خرس سفید در مینه‌سوتا و فارغ‌التحصیل دانشگاه سنت جان در کالج ویل، مینه‌سوتا است. جایی که او هزینه‌های تحصیل خود را از طریق سپاه آموزش افسران ذخیره تامین کرد. ناکاسونه در طول دوران فعالیتش در ارتش آمریکا در سمت‌های فرماندهی و ستادی در تمام سطوح ارتش مشغول بوده و همچنین در مأموریت‌هایی در ایالات متحده، جمهوری کره، عراق و افغانستان حضور داشته‌است.

۳- رابرت چارلز اوبراین (Robert Charles O’brien)
او متولد ۱۸ ژوئن ۱۹۶۶ و یک وکیل آمریکایی است که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به عنوان بیست و هفتمین مشاور امنیت ملی آمریکا فعالیت می‌کرد. او چهارمین و آخرین فردی بود که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ این سمت را برعهده داشت.رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی به صورت رسمی ضمن دفاع از اطلاعاتی که دولت ترامپ از آن برای توجیه ترور سرلشکر قاسم سلیمانی استفاده کرد، مدعی شد که فرمانده ارشد نظامی ایران در حال طراحی حملاتی به تأسیسات ایالات متحده بوده که در اثر این حملات، جان دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکایی را در خطر قرار می‌داد.وی افزود: «رئیس‌جمهور همیشه اولویت اول خود را حفاظت از شهروندان آمریکایی قرار داده و اطلاعاتی که ما در اختیار داشتیم- و معتقدیم بسیار قوی بود -نشان می‌داد سلیمانی و کسانی که با او در طراحی نقشه شریک بودند، به دنبال کشتن تعداد زیادی از دیپلمات‌های آمریکایی و سربازان در روزهای آینده بودند. به همین دلیل بود که او در منطقه به دمشق، بیروت و بغداد سفر می‌کرد: برای توطئه با هدف حمله به تأسیسات آمریکایی که شامل دیپلمات‌ها، سربازان، ملوانان، هوانوردان، تفنگداران دریایی و نیروهای گارد ساحلی بود.»

۴- رابرت گرین‌وی (Robert Greenway)
گرین‌وی یکی از اعضای کمکی موسسه هادسون و مدیر اجرایی موسسه صلح آبراهام آکوردز است.رابرت گرین‌وی بیش از ۳۰ سال تجربه کار در بخش عمومی داشته و در این دوران سابقه فعالیت در شورای امنیت ملی آمریکا به عنوان مقام ارشد دولت ایالات متحده و مسئول توسعه، هماهنگی و اجرای سیاست‌های دولت ایالات متحده درخصوص تمام خاورمیانه و شمال آفریقا را داشته است. قبل از حضور در شورای امنیت ملی، گرین‌وی سابقه حضور در آژانس اطلاعات دفاعی به عنوان افسر ارشد اطلاعاتی را داشته و همچنین کهنه‌سرباز نیروهای ویژه ارتش آمریکا بوده‌است.برای او نقش مهمی در حذف فیزیکی افرادی چون قاسم سلیمانی و ابوبکر البغدادی قائل هستند. در کنار اینها گرین‌وی در اجرای یک استراتژی جامع با استفاده از یک ائتلاف بین‌المللی گسترده در جهت شکست داعش که منجر به آزادسازی ۲۰ هزار مایل مربع از قلمرو تحت کنترل آن و از بین بردن رهبری آن در سوریه و عراق شد، مشارکت داشت.وی درخصوص ترور شهید سلیمانی گفته است: «ژنرال در حال بازی عمیق‌تری بود. [او] به طور فعال در حال توسعه طرح‌هایی برای انجام حملات قریب‌الوقوع بوده که دیپلمات‌ها و اعضای نظامی آمریکایی را در عراق و در سراسر منطقه هدف قرار می‌داد.»

۵- ویکتوریا سی گاردنر کواتس (Victoria C. Gardner Coates)
 کواتس، مدیر ارشد شورای امنیت ملی خاورمیانه و شمال آفریقا بود و در سال۲۰۱۹، رابرت سی اوبراین او  را  به سمت معاون مشاور امنیت ملی منصوب کرد. در فوریه ۲۰۲۰، مشخص شد که کواتس در حال ترک کاخ سفید و تبدیل شدن به یک مشاور ارشد در وزارت انرژی است؛ این انتقال رسما چند روز بعد اتفاق افتاد. به عنوان مشاور وزیر انرژی، کواتس در عربستان سعودی مستقر بود زیرا واشنگتن برای مقابله با سقوط قیمت جهانی نفت که تولیدکنندگان انرژی ایالات متحده را در طول همه‌گیری کووید-۱۹ تهدید می‌کرد، تلاش می‌کرد. در دسامبر ۲۰۲۰، کواتس بر منصب اداره شبکه‌های پخش خاورمیانه منصوب شد. در ژانویه۲۰۲۱، او توسط مدیرعامل موقت آژانس رسانه‌های جهانی آمریکا، کلو چائو از سمت خود برکنار شد.

۶- متیو اف پوتینگر (Matthew F. Pottinger)
پوتینگر پژوهشگر برجسته مهمان در موسسه هوور است. پوتینگر به مدت چهار سال در موقعیت‌های ارشد شورای امنیت ملی آمریکا، از جمله معاون مشاور امنیت ملی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، در کاخ سفید حضور داشته است. او سابق بر این، به عنوان مدیر ارشد آسیا فعالیت می‌کرد، جایی که او به هدایت سیاست‌های دولت درخصوص مناطق هند و اقیانوس آرام به‌ویژه تغییر سیاست دولت در قبال چین می‌پرداخت. پوتینگر قبل از فعالیت خود در کاخ سفید، اواخر دهه‌۱۹۹۰ و اوایل دهه۲۰۰۰ را در چین به عنوان خبرنگار رویترز و وال‌استریت ژورنال گذرانده است. او همچنین سابقه‌ جنگ در عراق و افغانستان به عنوان یک تفنگدار دریایی ایالات متحده طی سه اعزام جنگی بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ را در کارنامه خود دارد. پوتینگر پس از انجام وظیفه، یک موسسه مشاوره درخصوص «ریسک‌های متمرکز بر آسیا» را تأسیس و هدایت کرد. همچنین برنامه تحقیقات آسیایی را در یک صندوق سرمایه‌گذاری در نیویورک اداره کرد.

۷- جوزف کیت (Joseph Keith Kellogg Jr)
جوزف کلاگ جونیور، سپهبد بازنشسته ارتش آمریکا، رئیس ستاد و دبیر اجرایی شورای امنیت ملی بوده است. وی برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۷، پس از استعفای مایکل فلین، مشاور موقت امنیت ملی بود. کلاگ بعد از بازنشستگی از ارتش و کار برای چندین پیمانکار دفاعی، مشاور سیاست خارجی کمپین ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۶ شد. در دسامبر همین سال دولت ترامپ اعلام کرد که کلاگ به عنوان رئیس ستاد و دبیر اجرایی شورای امنیت ملی فعالیت خواهد‌کرد.

۸- فرنک دیکسون ویتوورث (Frank Dixon Whitworth)
ویتوورث متولد ریچموند در ویرجینیا، فارغ‌التحصیل سال ۱۹۸۹ از دانشگاه دوک است و آنجا مدرک لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی دریافت کرد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد هنر در مطالعات امنیت ملی از دانشگاه جورج تاون و همچنین مدرک دیپلم از کالج جنگ نیروی دریایی در نیوپورت، رودآیلند نیز است.
سوابق نظامی:
- مدیر، اطلاعات، J-۲، کارکنان مشترک
- معاون عملیات دسترسی مناسب، سازمان امنیت ملی
- مدیر اطلاعات، فرماندهی آمریکا در آفریقا
- فرمانده مرکز اطلاعات مشترک مرکز
- رئیس گروه ویژه عملیات اطلاعاتی، افغانستان
- رئیس عملیات دریایی ستاد

۹- اندرو پیتر پاپاس (Andrew Peter Poppas)
اندرو پاپاس، مدیر ستاد مشترک ارتش آمریکا است. در این منصب، او به رئیس ستاد مشترک در نقش مشاور رئیس‌جمهور و وزیر دفاع کمک کرده، فعالیت‌های ستاد مشترک را برای حمایت از رئیس ستاد مشترک هماهنگ و هدایت و علاوه‌بر آن به عنوان بازرس کل ستاد فعالیت کرده است. سپهبد پاپاس قبل از تصدی سمت فعلی خود، به‌عنوان مدیر عملیات(J۳) ستاد مشترک فعالیت می‌کرد. او مشاور اصلی رئیس ستاد درخصوص ابتکارات ادغام جهانی، عملیات‌های جاری و آتی، توسعه و ارائه راهنمایی‌های عملیاتی و تقویت ارتباط شفاف بین رئیس‌جمهور، وزیر دفاع، فرماندهی واحد و خدمات بود. اعزام عملیاتی پاپاس شامل عملیات آزادی افغانستان و عملیات آزادی عراق در کنار دو تور میدانی در طول عملیات آزادی پایدار، افغانستان است.

۱۰- کنث فرنکلین مک‌کنزی (Kenneth Frank Mckenzie)
مک‌کنزی که اهل بیرمنگام در آلاباماست، پس از فارغ‌التحصیلی از سیتال در سال۱۹۷۹، به نیروی تفنگداران دریایی اعزام شد و به عنوان افسر پیاده‌نظام آموزش دید. مک‌کنزی در ژوئن۲۰۱۴، به درجه سپهبدی ارتقا یافته و فرماندهی مرکزی نیروهای تفنگداران دریایی ایالات متحده (سنتکام) را برعهده گرفت. در اکتبر۲۰۱۵، او در ستاد مشترک منصوب شد تا به عنوان مدیر J-۵ و برنامه‌های استراتژیک و سیاست‌های ستاد مشترک مشغول شود. در ژوئیه ۲۰۱۷ به عنوان مدیر ستاد مشترک منصوب شد. مک‌کنزی در مارس۲۰۱۹ فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را به‌عهده گرفت. مک‌کنزی فارغ‌التحصیل ممتاز دوره پیشرفته افسران زرهی، کالج فرماندهی و ستاد تفنگداران دریایی و مدرسه جنگ‌های پیشرفته است. او سال ۱۹۹۹ به عنوان همکار CMC انتخاب شد و به عنوان عضو ارشد نظامی در موسسه مطالعات استراتژیک ملی در دانشگاه دفاع ملی فعالیت کرد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در معلمی با گرایش تاریخ است. مک‌کنزی معتقد است که ترور قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی به بازدارندگی در مقابل ایران کمک کرده است. وی باور دارد که ترور سلیمانی، نشان داد که ایالات متحده هم توانایی و هم اراده اعدام کسانی را دارد که تهدیدی جدی برای منافع خود می‌داند.

۱۱- ریچارد داگلاس کلارک (Richard Douglas Clarke)
ریچارد داگلاس کلارک در حال حاضر به عنوان دوازدهمین فرمانده فرماندهی عملیات ویژه آمریکا  (USSOCOM) ــ که مقر آن در پایگاه نیروی هوایی مک دیل، فلوریداست ــ مشغول است. کلارک قبل از به عهده گرفتن فرماندهی USSOCOM به‌عنوان مدیر برنامه‌های استراتژیک و سیاست‌J۵ ستاد مشترک مسئولیت داشته‌است.کلارک سابقه فرماندهی در تمام سطوح و واحدهای هوابرد، تکاوری، مکانیزه و پیاده نظام سبک در پنج لشکر مختلف، تیپ ۱۷۳ هوابرد و هنگ ۷۵ تکاور در آمریکا، اروپا، عراق و افغانستان را رهبری کرده است.

۱۲- اسکات آلن هاول (Scott Alan Howell) 
اسکات آلن هاول پانزدهمین فرمانده فرماندهی عملیات ویژه مشترک در فورت براگ، کارولینای شمالی است. هاول قبل از تصدی فرماندهی در JSOC به‌عنوان معاون فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در واشنگتن‌دی‌سی فعالیت می‌کرد، جایی که ابتکارات USSOCOM را با دفتر وزیر دفاع، ستاد مشترک، خدمات نظامی و سایر سازمان‌های دولتی برنامه‎ریزی، هماهنگ و اجرا می‌کرد.هاول یک خلبان بالگرد با سابقه مأموریت در عملیات‌های نجات ویژه شرکت داشته است.

۱۳- جیمز سی. اسلایف (James C. Slife )
جیمز سی اسلایف، معاون عملیات ستاد فرماندهی نیروی هوایی آمریکا ، آرلینگتون و ویرجینیاست. او در حمایت از رئیس ستاد و دبیر نیروی هوایی، توسعه و اجرای سیاست حمایت مستقیم از عملیات جهانی، مدیریت نیرو، آب و هوا، آموزش و آمادگی در زمینه‌های هوایی، فضایی و سایبری را رهبری می‌کند.سپهبد اسلایف در برنامه ROTC در دانشگاه آبرن مشغول بوده و بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در مأموریت‌های هوایی عملیات ویژه گذرانده است.

۱۴- جوزف توماس گواستلا (Joseph Thomas Guastella)
جوزف تی. گواستلا، معاون عملیات ستاد فرماندهی نیروی هوایی آمریکا، آرلینگتون و ویرجینیاست. او معاونت عملیات نیروی هوایی رئیس ستاد نیروی هوایی را به عهده داشته است.سپهبد گواستلا سال ۱۹۸۷ به عنوان فارغ‌التحصیل آکادمی نیروی هوایی آمریکا وارد نیروی هوایی شد.  گواستلا قبل از ماموریت فعلی خود، فرماندهی مرکزی نیروی هوایی، العدید AB در قطر را به عهده داشت.گواستلا فارغ‌التحصیل دانشکده فرماندهی و ستاد هوایی، کالج جنگ ملی و برنامه اعضای ارشد اجرایی‌است.

۱۵- جیمز مایکل هولمز (James Michael Holmes)
جیمز مایکل هولمز، فرمانده فرماندهی جنگ هوایی پایگاه مشترک لنگلی ــ یوستیس در ویرجینیاست. وی به‌عنوان فرمانده، مسئولیت سازماندهی، آموزش، تجهیز و حفظ نیروهای آماده رزم هوایی، فضایی، سایبری و اطلاعاتی برای استقرار و استخدام سریع و حصول اطمینان از آمادگی نیروهای دفاع هوایی راهبردی برای مقابله با چالش‌های حاکمیت هوایی در زمان صلح و دفاع در زمان جنگ را به‌عهده دارد. این فرماندهی بیش از ۱۰۰۰هواپیما، ۳۵بال، ۱۱پایگاه و  ۱۳۴۸واحد را در بیش از ۳۰۰ مکان عملیاتی در سراسر جهان با ۱۵۹هزار پرسنل نظامی و غیرنظامی فرماندهی‌می‎کند. هولمز پس از دریافت مدرک مهندسی برق از دانشگاه تنسی در سال۱۹۸۱ از طریق مدرسه افسری وارد نیروی هوایی شد. وی فرماندهی اسکادران ۲۷شکاری، گروه عملیاتی۱۴، بال چهارم جنگنده و ۴۵۵ بال اعزامی هوایی را بره‌عهده داشته است. او یک فرمانده- خلبان با بیش از ۴۰۰۰ ساعت پرواز از جمله بیش از ۵۳۰ ساعت پرواز جنگی است.

۱۶- دیوید گلدفین (Goldfin David)
دیوید گلدفین، بیست و یکمین رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا بود. او به عنوان افسر ارشد نیروی هوایی مسئول سازماندهی، آموزش و تجهیز ۶۸۵هزار نیروی فعال، گارد، ذخیره و غیرنظامی در داخل خاک آمریکا  وخارج از آن بود. گلدفین قبل از فعالیت به عنوان معاون رئیس، مدیریت ستاد مشترک پنتاگون در آرلینگتون، ویرجینیا را به‌عهده داشت. گلدفین سال۱۹۸۳ کمک هزینه‌ تحصیلی خود را از آکادمی نیروی هوایی آمریکا دریافت کرد. او فارغ التحصیل دانشکده تسلیحات نیروی هوایی آمریکاست و فرمانده خلبان با بیش از ۴۲۰۰ ساعت پرواز در T-۳۷، T-۳۸، F-۱۶C/ D، F-۱۱۷A، MQ-۹ و MC-۱۲W است. او در عملیات‌های سپر صحرا، توفان صحرا، نیروی متفقین و آزادی پایدار، سابقه پرواز عملیاتی دارد.

۱۷- استیون آر جونز (Stephen R. Jones)
سرهنگ استیون آر جونز، فرمانده بال ۴۳۲ و ۴۳۲ بال اعزامی هوایی.

۱۸- جیسون بی بل (Jason B.Bell)
سرهنگ جیسون بل، معاون فرمانده بال ۴۳۲d و بال اعزامی هوایی ۴۳۲d)AEW)، پایگاه نیروی هوایی کریچ، Nev. استاد علوم هوا و مربی AS۴۰۰ است.

۱۹- آندره تی جانسون (Andre T. Johnson)
سرهنگ آندره جانسون، فرمانده گروه پشتیبانی ماموریت دهم در آکادمی نیروی هوایی آمریکا در کلرادو اسپرینگز ایالت کلرادو است. او بیش از ۱۸۵۰ پرسنل را فرماندهی می‌کند. سرهنگ جانسون عملیات‌های مرتبط با مهندسی عمران و کارهای عمومی، عملیات پیمانکاری، مدیریت منابع انسانی و توسعه پرسنل، مدیریت تدارکات، زنجیره تامین، امنیت و اجرای قانون، حفاظت نیرو و پاسخ به آتش، مدیریت اضطراری، فناوری اطلاعات ، عملیات شبکه و ارتباطات، اسکان و عملیات MWR را در پشتیبانی از نیرویی بالغ بر ۲۵هزار نفر، برنامه‌ریزی و هدایت می‌کند. جانسون بودجه ۱۴۰میلیون دلاری را در اختیار داشته و مسئولیت تاسیساتی به ارزش ۴.۲میلیارد دلار را به‌عهده دارد که ۱۹هزار هکتار مساحت آن است.

۲۰- کوین اوگر (Kevin Auger)
سرهنگ دوم کوین اوگر، فرمانده اسکادران حمله ۲۲ است.

۲۱- جردن اسمیت (Jordan Smith)
سرگرد جردن اسمیت، دستیار مدیر بخش عملیات اسکادران بیست‌وپنجم عملیات  پشتیبانی.

۲۲- آبیشای جایلز (Abishai Giles)
گروهبان فنی آبیشای جایلز، اپراتور سنسور اسکادران حمله ۴۸۲ بوده است.

۲۳- لندون کوان (Landon Quan)
لندون کوان، شش سال و نیم فعالیت در گارد ملی ارتش آمریکا را در ماه آگوست به پایان رساند. او در طول فعالیتش در لشکر ۳۴ پیاده نظام مینه‌سوتا به‌عنوان گروهبان تحلیلگر زمین و رهبر تیم برای یک تیم اطلاعات جغرافیایی فعالیت کرد. سرهنگ دوم لندون کوان، فرمانده سابق اسکادران حمله ۴۲ بوده است.

۲۴- مارک آر آگوست (Mark R. August)
سرتیپ آگوست، مدیر برنامه‌های دسترسی جهانی دفتر دستیار وزیر نیروی هوایی در خصوص مالکیت، فناوری و لجستیک مقر نیروی هوایی آمریکا در آرلینگتون ایالت ویرجینیاست. او به عنوان مدیر توانمندی، مسئولیت اجرایی مالکیت ۶/۵ میلیارد دلار حمل و نقل هوایی، سوخت‌گیری هوایی، اجرای آموزش و انجام برنامه‌های عملیات ویژه را به‌عهده دارد.آگوست، فارغ‌التحصیل سال ۱۹۹۳ از آکادمی نیروی هوایی آمریکاست. او در طول مأموریت‌های قبلی خود فرمانده‌ بال ۸۶ پایگاه هوایی رامشتاین آلمان و فرمانده‌ بال ۳۷۴ پایگاه هوایی یوکوتا در کشور ژاپن بود. او همچنین در پشتیبانی از تلاش مشترک،نگهبان مشترک و عملیات آزادی عراق، طلوع نو و آزادی پایدار سابقه مشارکت داشته است.او یک فرمانده خلبان با بیش از ۳۷۰۰ ساعت پرواز در هواپیماهای مختلف است.

۲۵- بردلی چنس سالتزمن (Bradley Chance Saltzman)
سالتزمن، رئیس عملیات فضایی نیروی فضایی آمریکاست. او به‌عنوان افسر ارشد نیروی فضایی مسئول سازماندهی، آموزش و تجهیز همه نیروهای فضایی ارگانیک و اختصاص یافته در آمریکا و خارج از کشور است. همچنین با توجه به عضویت او در ستاد مشترک، مشاوره نظامی وزیر دفاع، شورای امنیت ملی و رئیس‌جمهور نیز به‌عهده اوست.سالتزمن فارغ‌التحصیل دانشگاه بوستون است و در سال ۱۹۹۱ به ماموریت گماشته شد. او دارای تجربه عملیاتی با سیستم‌های موشکی و فضایی به‌عنوان افسر پرتاب Minuteman III و اپراتور ماهواره برای اداره ملی اکتشاف است.

۲۶- مارک هولمز اسلوکام (Mark Holmes Slocum)
مارک هولمز اسلوکام یک ژنرال نیروی هوایی آمریکاست که به عنوان مدیر عملیات هوایی و فضایی فرماندهی رزم هوایی خدمت می‌کند. وی پیش از این فرمانده بال ۳۳۲ اعزامی هوایی بود.

۲۷- ناتان اندرو مید (Nathan Andrew Mead)
مید در سال ۲۰۲۲ جانشین فرماندهی گروه هوایی اعزامی ۳۳۲، شامل ۳۰۰۰نیرو را بر عهده داشت. فرماندهی نیروی هوایی جنوب غرب آسیا که مسئولیت عملیات در ۴کشور منطقه بر عهده مید بوده است. آخرین پروژه در حال اجرای او توسعه تجاری جنگندهF-۱۵ بوده است.او دوره‌ فوق لیسانس در دانشگاه رهبری هوایی و مدیریت خدمه(Air Command and Staff College) در سال‌های ۲۰۱۰ تا۲۰۱۱ و دوره دکتری PhD در دانشگاه مطالعات پیشرفته هوا و فضا (School of Advanced Air and Space)  در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ را طی کرده است. او فرماندهی اسکادران ۳۳۴ را بر عهده داشته که این اسکادران برای عملیات ترور سردار سلیمانی داوطلب شده است.

۲۸- تیموتی گارلند (Timothy Garland)
گارلند در سال ۲۰۲۱ در یک دوره عملیاتی در اندونزی حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی و ۸۵۰ سرباز اندونزیایی را آموزش رزم زمینی داده است. او از سال ۲۰۲۰ مسئول تیپ ۲۵ نظامی پایگاه هوایی عین‌الاسد است. وظیفه‌ تعریف‌شده‌ وی در این مدیریت، برخورد با داعش تعریف شده است. گارلند پس از هشدار چند ساعته‌ ایران، بلافاصله این پادگان را تخلیه کرد؛ زیرا از جدی‌بودن تصمیم ایران مطلع بود. وی تقریبا تمام ۱۵۰۰ نفر نیروی نظامی آمریکایی و حدود ۵۰۰ نیروی غیرآمریکایی را به همراه ادوات اصلی تخلیه کرد.او راجع به اولین دور حمله چنین گفته است: «انفجارهای دور اول حمله، بلندترین و قدرتمندترین صدایی بود که در عمرم شنیدم.» او موج انفجار موشک‌های ایرانی را بسیار عجیب نامید و توضیح داد که انفجار ابتدا همه چیز را به اطراف پرتاب کرد. سپس همان‌ها را به سمت خود کشید.

۲۹- استیسی کلمن (Staci Coleman)
کلمن مسئول تقسیم نیرو و جابه‌جایی‌های پایگاه عین‌الاسد است که در روز حمله موشکی ایران، نیرو‌ها را از عین‌الاسد خارج کرد، اما خود در این پایگاه ماند. این سرهنگ آمریکایی در توصیف وحشت خود اذعان کرده است: «در زمان برخورد موشک‌های ایرانی به این فکر می‌کردم که شاید تصمیم اشتباهی گرفتم که به نیروهای نظامی پیوستم. او حال خودش را در زمان برخورد موشک‌ها، حین پناه‌گرفتن در پناهگاه، مانند فردی بی‌پناه و بی‌امید توصیف کرده است. او همچنین انفجار موشک‌های ایران را غیر قابل توصیف خوانده‌ است.

۳۰- کورت ای. وندت (Kurt A. Wendt)
وندت تحصیلات خود را در کارشناسی تاریخ و علوم سیاسی و کارشناسی ارشد مدیریت عمومی، امنیت بین‌المللی و سیاست اقتصادی طی کرده است. او مدیر اطلاعات (A۲)، نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا و نیروی هوایی ایالات متحده در آفریقا، پایگاه هوایی رامشتاین، آلمان طی جولای ۲۰۱۷ - جولای ۲۰۱۹ بوده است و فرماندهی ۵۰۱ بال پشتیبانی رزمی، RAF Alconbury، بریتانیا را در جولای ۲۰۱۹ - جولای ۲۰۲۱ برعهده داشته است.

۳۱- الکسوس گریگوری گرینکویچ (Alexus Gregory Grynkewich)
او مسئول برنامه‎ریزی و پیاده‌سازی نقشه‌های راهبردی مناطق ۲۱گانه مرکز و جنوب غربی آسیاست. گرینکویچ درباره پهپادهای ایرانی گفته است: «پهپادهای ایران از پیشرفته‌ترین پهپادهای جهان هستند و تأثیر زیادی در جنگ‌های نیابتی در یمن، عراق و سوریه داشته‌اند.»
وی که همواره در سخنان خود، ایران را بزرگ‌ترین تهدید خطاب می‌کند و از نیروی موشکی و شبکه‌سازی محور مقاومت در غضب است، در جلسه پرسش و پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسیده بود «دیگر کشورها چقدر با اسرائیل تعامل داشته‌اند؟ [شبکه تعامل تهدید علیه اسرائیل کدامند؟]
پاسخ داد اکثر کشورهای منطقه وقتی به تهدید ایران و شبکه تهدید آن فکر می‌کنند به شرق [محور مقاومت] نگاه می‌کنند. من در مورد این‌که کدام کشور چه نوع رابطه‌ای دارد وارد جزئیات نمی‌شوم، اما فقط می‌گویم که فرصت‌های زیادی [برای حمله و نابودی محور مقاومت] وجود دارد.»

۳۲- دنیل اچ. تولی (Daniel H. Tulley)
تولی، فرمانده پایگاه هوایی العدید، مقر سنتکام و مرکز فرماندهی و کنترل پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش آمریکاست. او حدود ۴۰۰۰ ساعت پرواز داشته و ازجمله تخصص‌های وی، سوخت‌رسانی هوایی به هواپیماهای جاسوسی است. او در برهه‌ای خلبان اوباما بوده است. تولی در سال‎های اخیر مسئولیت‌های زیر را بر عهده داشته است:
فوریه ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۹، دستیار نظامی ارشد وزیر نیروی هوایی، مقر فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده، پنتاگون، آرلینگتون، ویرجینیا.
ژوئن ۲۰۱۹ - ژوئن ۲۰۲۱، فرمانده، بال اعزامی هوایی ۳۷۹، پایگاه هوایی العدید، قطر
جولای ۲۰۲۱  - اکنون، معاون توسعه نیروی مشترک J-۷، ستاد مشترک، پنتاگون، آرلینگتون، ویرجینیا.

۳۳- رودنی لی سیمپسون (Rodney Lee Simpson)
سیمپسون که فرماندهی گروه اعزامی ۳۸۶(فرمانده پایگاه علی السالم کویت)را بر عهده داشته است در سوابق خود بیش از ۳۰۰۰ساعت راهبری هوایی و بیش از ۵۰۰ساعت حضور در رزم داشته و مدتی به عنوان نیروی الکسوس گریگوری گرینکویچ فعالیت کرده است. او سال۱۹۹۳ از طریق نیروی آموزش افسران ذخیره در دانشگاه کنتاکی وارد نیروی هوایی شد.

۳۴- آلن ری هندرسون (Allen R. Henderson)
هندرسون سال۱۹۹۳ از دانشگاه تکنولوژی تگزاس فارغ‌التحصیل شد. تخصص اصلی او مربوط به موشک و علوم فضایی است.

۳۵- جیسون کولون (Jason Colon)
کولون پشتیبانی عملیاتی پایگاه‎های نظامی را با پوشش شش حوزه تمرکز مختلف هدایت می‌کند: پشتیبانی نصب، عملیات حمل و نقل هوایی، آموزش اپراتورهای هسته‌ای دریایی، لجستیک قابل استقرار، پشتیبانی جنگ‌افزارهای چند مأموریتی و همکاری بین سازمانی. علاوه بر این، کلون مسئول ارائه اقدامات کمکی به وزارت دفاع و سایر سازمان‌های فدرال است و پشتیبانی را به بیش از ۹۰ هزار نیروی هوایی ارائه می‌کند. او ۵/۷ میلیارد دلار دارایی پایه و دارایی‌های سرمایه‌ای را با بودجه سالانه بیش از ۱۷۲ میلیون دلار مدیریت می‌کند.
مسئولیت‌‌های او در سال‌های اخیر:
جولای ۲۰۱۹ - جولای ۲۰۲۰، فرمانده فرماندهی، بال اعزامی هوایی ۳۸۶، علی‌السالم AB، کویت
۱۶جولای ۲۰۲۰ تاکنون فرمانده فرماندهی، بال ۶۲۸ پایگاه هوایی، پایگاه مشترک چارلستون، SC

۳۶- برندن اندرینا (Brenden Endrina)
اندرینا با درجه سرگروهبانی در نیروی هوایی و در بخش اسکادران ۳۸۶ وظیفه تعمیر و نگهداری هواپیما پایگاه علی السالم کویت را بر عهده دارد. او مسئول آماده‎سازی هواپیمای ۹-MQ برای ترور شهید سلیمانی بوده است.

۳۷- تیلور آرباو (Tayler Arbaugh)
آرباو ۳۳ساله با درجه سرگروهبانی در نیروی هوایی و در بخش اسکادران ۳۸۶ وظیفه تعمیر و نگهداری هواپیمای پایگاه علی السالم کویت را بر عهده دارد. او مسئول آماده‎سازی هواپیمای  ۹-MQ برای ترور شهید سلیمانی بوده است.

۳۸- رایان کوهن (Ryan Kuhn)
کوهن با درجه سرگروهبانی در نیروی هوایی و در بخش اسکادران ۳۸۶ وظیفه تعمیر و نگهداری هواپیمای پایگاه علی السالم کویت را بر عهده دارد. او مسئول امتحان‌کردن پهپاد قبل از پرواز است و با دستور نهایی کوهن پهپاد اجازه پرواز می‌یابد. او همچنین مسئول آماده‎سازی هواپیمای  ۹-MQ برای ترور شهید سلیمانی بوده است.

۳۹- جردن کورنلیوس (Jordan Conelius)
کورنلیوس با درجه سرگروهبانی در نیروی هوایی و در بخش اسکادران ۳۸۶ وظیفه تعمیر و نگهداری هواپیما پایگاه علی السالم کویت را عهده‌دار است. او مسئولیت تعمیر پهپاد‌ها را یک بار قبل و بعد از عملیات بر عهده دارد. او مسئول آماده‎سازی هواپیمای  ۹-MQ برای ترور شهید سلیمانی بوده‌است.

۴۰- کوربین استینوهر (Korbin Steinwehr)
استینوهر با درجه سرگروهبانی در نیروی هوایی و در بخش اسکادران ۳۸۶ وظیفه تعمیر و نگهداری هواپیما پایگاه علی السالم کویت را بر عهده دارد. او مسئول آماده‎سازی هواپیمای  ۹-MQ برای ترور شهیدسلیمانی بوده‌است. در پرونده او سابقه خودکشی وجود دارد.

۴۱- آنتونیو دورس (Antonio Dorce)
دورس با درجه سرگروهبانی در نیروی هوایی و در بخش اسکادران ۳۸۶ وظیفه تعمیر و نگهداری هواپیما پایگاه علی السالم کویت را بر عهده دارد. او از دبیرستان Plainville High School فارغ‌التحصیل شده و با ۲۴ سال سن جوان‎ترین عضو گروه ترور شهیدسلیمانی است که مسئول آماده‎سازی هواپیمای  ۹-MQ بوده‌است.

۴۲- چارلز ست کوکوران (Charles Seth Corcoran)
کوکوران یکی از مسئولان خط‌مشی‎گذاری راهبرد‎های هوایی پنتاگون بوده که حدود ۳۲۰۰ساعت پرواز و حدود ۴۴۰ ساعت حضور در نبرد هوایی را در سوابق خود دارد. مسئولیت اخیر او ژوئن۲۰۲۱-اکنون، دستیار معاون رئیس ستاد، عملیات، ستاد نیروی هوایی آمریکا، پنتاگون، آرلینگتون، ویرجینیا.

۴۳- جمیز نیل بلو (James Neal Blue)
نیل بلو، مالک اصلی (۸۰درصد سهام) شرکت جنرال‌اتمیکس سازنده پهپاد  ۹-MQ است که در ترور شهیدسلیمانی مورد استفاده قرار گرفت. این شرکت سال ۱۹۸۶ تقریبا به مالکیت خانواده بلو درآمد. GA تنها تامین کننده سیستم‌های پرتاب و بازیابی ناو هواپیمابر الکترومغناطیسی برای نیروی دریایی آمریکاست. جیمز بلو یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت Cordillera در دنور است. Cordilleraیک شرکت خصوصی با سرمایه‌گذاری در املاک، کشاورزی، توزیع گاز طبیعی، و تولید نفت و گاز در مناطق مختلف آمریکاست. جیمز بلو از دانشگاه ییل فارغ‌التحصیل شده، خلبان است و در نیروی هوایی آمریکا فعالیت کرده‌است. دارایی وی ۴.۴میلیارد دلار است. وی برادر لیندن استنلی بلو، یکی دیگر از ترورکنندگان شهیدسلیمانی است.

۴۴- لیندن استنلی بلو (Linden Stanley Blue)
استنلی بلو صاحب ۲۰ درصد سهام شرکت جنرال اتمیکس سازنده پهپاد ۹-MQ است. او متولد ۱۹۳۶ در کالیفرنیا- سن‌دیگو و یک جمهوری‌خواه است و همراه برادرش شرکت جنرال اتمیکس را اداره می‎کند.

۴۵- مایکل آنتونی دی‌آندرا (Michael Anthony D’andrea)
دی‎آندریا معروف به آیت‌ا... مایک، رئیس مرکز ماموریت ایران در سازمان سیا را بر عهده داشت. او سال ۱۹۵۴ درشمال ویرجینیا متولد شد. گفته می‌شود اصلی‌ترین نقش را در ترور سردار سلیمانی داشته‌است.به علت اشراف اطلاعاتی بسیار او بر منطقه- علی‌الخصوص ایران-  حدس زده می‌شود دکترین فشار حداکثری  علیه ایران توسط وی طراحی و توسط ترامپ اجرا ‌شده ‌است. او سال ۲۰۱۷ به سمت رئیس مرکز ماموریت ایران در سازمان سیا منصوب شد. وی نقش اصلی در پیدا کردن و کشتن اسامه بن‌لادن برعهده‌داشت. گفته می‎شود دی‎آندریا با یک خانم هندی مسلمان به اسم فریده کوریمجی ازدواج کرده و به همین دلیل به اسلام گروید. وی در سال ۱۹۷۹ به سیا پیوست. او بعدها به عنوان رئیس سرویس در قاهره، مصر و بعد در بغداد عراق خدمت می‌کرد.او سال ۲۰۰۶ رئیس مرکز مبارزه با تروریسم سیا و جایگزین رابرت گرنیر شد. آندره طی ۹ سال تصدی خود، مدیریت صدها حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان و یمن را بر عهده داشت و از این برنامه در کنگره آمریکا حمایت کرد. در طول مدت حضورش در سیا، بسیاری از خبرنگاران او را تنها با نام «راجر» یاد می‌کردند. لقب‌هایی که همکاران و خبرنگاران به دی آندریا نسبت داده‌اند عبارتند از: «آیت‌ا... مایک»، «شاهزاده تاریکی» و «آندرتیکر». در فیلم کاترین بیگلو در سال ۲۰۱۲، یک‌افسر تخیلی سیا بر اساس دی آندریا ساخته شد که به عنوان «گرگ» شناخته می‌شد. از او به عنوان کسی که توانست بیشتر از بقیه، طالبان را تضعیف کند، نام می‌برند. آندریا شخصا توسط ترامپ به سرپرستی دفتر ایران در سازمان سیا منصوب شد. بنا بر گزارش‎ها او در ترور عماد مغنیه، عضو حزب‌ا... نیز دست داشته‌است. ترامپ مسئولیت کشف و عملیات اطلاعاتی رصد ترور سردار نور (سردار سلیمانی) و نقشه‌ریزی عملیات ترور را به این شاهزاده تاریکی سپرده است، طوری که جراید از نقل آن حتی بدون سند ابایی ندارند. گفتنی است عملیاتی که برای ترور سردارسلیمانی چیده شد، عملیات «ایران» نام داشت؛ در واقع آیت‌ا... مایک، بعد از حضور در سیا و پذیرش مسئولیت خاورمیانه، پرونده ایران را به کل از خاورمیانه جدا کرد و رسیدگی به ایران را مشخصا و اختصاصا به یک دفتر دیگر انتقال داد. و بعد از بازنشستگی قانونی او در سال ۲۰۲۱، دوباره موضوع ایران به میز خاورمیانه بازگشت و دیگر اتاقی مستقل نبود که این موضوع، حد اعلای عداوت و حساسیت دی آندریا را نسبت به ایران نشان می‌دهد.گفته می‌شود هواپیمای حامل وی در حین پرواز در افغانستان توسط طالبان، مورد اصابت قرار گرفته و او کشته شده‌است. شایعات دلالت بر این دارد که ایران اطلاعات پرواز را طالبان داده تا انتقام ترور سردار سلیمانی را به این طریق گرفته‌باشد. سایت خبری وترن تودی به نقل از منابع اطلاعاتی روسیه گزارش داد که این مقام سیا یکی از افسران هواپیمای سرنگون شده در غزنی بوده‌است. پنتاگون تایید کرد هواپیمای تجسسی ۱۱-E  نیروی هوایی این کشور در قلمرو تحت کنترل طالبان در افغانستان سقوط کرده‌است. آنها ادعا کردند که «هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که سقوط ناشی از آتش دشمن بوده‌است.»

۴۶- جان ام. (جک)کین (John M. Keane)
جان کین، ۳۷ سال فعالیت نظامی را دسامبر ۲۰۰۳ به پایان رساند. او به عنوان سرپرست ستاد و معاون رئیس ستاد ارتش آمریکا در زمان حمله به برج‌های دوقلو بوده‌است و سال ۲۰۰۴ مسئول نظارت و پشتیبانی جنگ افغانستان بود. کین شرکت Knollwood را تاسیس کرد که یک باشگاه بازنشستگان نظامی است. او به عنوان افسر ارشد عملیات ارتش به مدت چهار سال و نیم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز و غیرنظامی را در ۱۲۰ کشور با بودجه عملیاتی سالانه ۱۱۰ میلیارد دلار هدایت کرد. ۲۶ اکتبر ۲۰۱۱، جک کین برای ارائه‌ شهادت در خصوص تهدیدهای ایران و سیاست خارجی آمریکا به کنگره احضار شد. کین در این سخنرانی ابتدا به برخی اقدامات ایران علیه منافع آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد. برخی از این اقدامات مستقیما از سوی ایران انجام می‌شد و برخی در خارج از مرزها و از طریق نیروهای نیابتی ایران در منطقه صورت می‌گرفت. او به برخی اقدامات حزب‌ا... لبنان و حزب‌الدعوه‌ کویت در دهه‌‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی اشاره کرد و ایران را در جایگاه متهم قرار داد. همچنین نفوذ ایران در عراق در دهه‌ اول قرن بیست‌ویکم را به عنوان تهدیدی برای امنیت آمریکا معرفی کرد. سپس صریحا اعلام کرد: «بازوی عملیاتی نظام ایران در حمایت از تروریسمِ بین‌المللی، قاسم سلیمانی است... او در زمینه‌ سیاسی و نظامی هیچ بالادستی ندارد و تنها به رهبر ایران، یعنی [آیت‌ا...] خامنه‌ای گزارش می‌دهد.»

۴۷- رئول مارک گرشت (Reuel Mark Gerecht)
گرشت یکی از ضدایرانی‌ترین نویسنده‌های غربی به حساب می‌آید که مسئولیت توجیه علمی عملیات‌های سازمان سیا را به‌عهده دارد. او در یک مصاحبه تلویزیونی که بلافاصله بعد از ترور سردار سلیمانی برگزار شد، گفت: «ترور سردار سلیمانی کار صحیح و واجبی بود که به نظرم باید سال‌ها پیش انجام می‌شد... او مسئول کشته‌شدن چند ژنرال آمریکایی و حدود ۶۰۰ نیروی آمریکایی است... او کسی بود که محور مقاومت را تقویت می‌کرد و همین باعث می‌شد مردم منطقه علیه نیروهای آمریکایی بشورند... ترور سردار سلیمانی به تقویت نیروهای آمریکایی کمک کرده است... همان‌طور که قبلا هم به مسئولان ارشد نظامی پیشنهاد ترور سلیمانی را دادم از این اقدام حمایت می‌کنم. به نظرم ما در انجام این کار تعلل کرده‌ایم و اگر سریع‌تر این اقدام را می‌کردیم جمهوری اسلامی این‌قدر قدرتمند نمی‌شد.»
او در جواب به مجری که گفت حادثه برج‌های دوقلو به‌عهده‌ نیروهای دیگری بوده که در واقع هیچ ربطی به ایران ندارد، گفت: «سلیمانی مسئول تقویت این نیروهاست و در واقع حزب‌ا... لبنان در پی حملاتی دیگر به آمریکا شبیه حادثه برج‌های دوقلو است.»

۴۸- اندرو کرافت (Andrew Croft)
وی در حملات موشکی یمن به عربستان، ایران را مقصر می‌داند و از حضور نیروهای ایرانی و به‌خصوص سردار سلیمانی در عراق بسیار ناراحت بوده است.
مسئولیت‌های اخیر وی عبارتند از:
آگوست ۲۰۱۸ ــ آگوست ۲۰۲۰، فرمانده، دوازدهمین نیروی هوایی، فرمانده رزم هوایی، نیروی هوایی جنوبی، فرماندهی جنوبی ایالات متحده، دیویســمونتان AFB.
آگوست ۲۰۲۰ ــ ژانویه ۲۰۲۱، دستیار ویژه فرمانده، فرماندهی جنگنده هوایی، Langley AFB، Va
ژانویه ۲۰۲۱ ــ در حال حاضر، معاون نظامی فرماندهی، ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده، میامی، فلوریدا.

۴۹- نیمارتا نیکی هیلی (Nimrata Nikki Haley)
هیلی از طرفداران سرسخت ترامپ بوده و لابی‌های بسیاری با رژیم صهیونیستی دارد. او سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد بود که از دونالد ترامپ، به دلیل دستور حمله هواپیمای بدون‌سرنشین که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، قدردانی کرد.  هیلی ادعا  کرده است که ترور سردار سلیمانی باعث ترس بزرگان سیاسی ایران می‌شود و همین مسأله به نفع آمریکاست که باعث تضعیف دشمن [ایران] می‌شود که البته باید مدت‌ها قبل رخ می‌داد طوری که حتی باعث ترس متحدان ایران از جمله روسیه شده است. او اعلام کرده است که به‌عنوان یک جمهوریخواه رسما از ترور سردار سلیمانی خوشحال است، اتفاقی که مدت‌ها قبل منتظر آن بوده است.او بارها در میان تجمعات اعضای گروهک تروریستی مجاهدین خلق حاضر شده و رسما علیه ایران و بزرگان این نظام همچون سردار سلیمانی سخنرانی کرده است. وی بلافاصله بعد از هرگونه تظاهرات و اغتشاش در ایران، به مصاحبه و حمایت از برهم‌زنندگان نظم و امنیت ایران پرداخته است.

۵۰- جان مایکل (میک) مولینی (John Micheal mulvaney)
مولینی یک کاتولیک رومی است. او در سال ۱۹۹۸ با پاملا وست، که در صف یک کتابفروشی با او آشنا شد، درحالی‌که دانشجوی حقوق بود، ازدواج کرد. وی از جمله افرادی بود که پیشنهاد عدم ترور سردار سلیمانی را به ترامپ داد اما بعدها از این اقدام حمایت کرد. طبق کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار کهنه‌کار، دو نفر از مشاوران ارشد رئیس‌جمهور دونالد ترامپ؛ یعنی مولینی و لیندسی گراهام، سناتور کارولینای جنوبی، عاجزانه تلاش کردند او را از صدور دستور ترور عالی‌رتبه‌ترین مقام نظامی ایران، ژنرال قاسم سلیمانی، بازدارند.

۵۱- اریک دین پرینس (Erik Dean Prince)
پرینس موسس شرکت نظامی خصوصی بلک واتر است. این شرکت نظامی، با دولت قرارداد‌های نظامی بسته است. این شرکت در جنگی‌ترین نقاط جهان همچون عراق و افغانستان مشغول است و سنگین‌ترین ادوات نظامی را دارد. پرینس در سال ۲۰۱۵ در مقاله‌ای پیشنهاد می‌دهد که دولت آمریکا از شرکت‌های خصوصی نظامی مثل تیم بلک واتر برای نبرد‌های خود استفاده کند تا کمتر دچار مشکلات حقوقی شود و از طرفی هم علنا می‌گوید که می‌توان از این طریق به برخوردهای خشن‌تر نظامی پرداخت و در همان مقاله می‌گوید که از همین طریق می‌توان با سردار سلیمانی در افغانستان مقابله کرده و حتی او را حذف کرد.اخیرا سی‌ان‌ان گزارش داده است که اریک پرینس، که مشاور غیررسمی دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ نیز بود، برای ترور سردار قاسم سلیمانی تلاش کرد. یادداشت محرمانه‌ای از اریک پرینس در حلقه درونی ترامپ منتشر شد و رویکرد او برای مقابله با ایران را تشریح کرد. در ۸ سپتامبر ۲۰۱۵، پرینس در یادداشتی نوشت: «قاسم سلیمانی، هاینریش هیملر دولت ایران است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها