نکو، کی‌روش، تاج و تیم‌ملی

پشت پرده یک جدایی جنجالی

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که تا پیش از جام‌جهانی اصرار داشت جواد نکونام آینده تیم‌ملی است، بعد از رقابت‌ها ۱۸۰درجه تغییر موضع داد و اصلا نام او را در فهرست کاندیداهای ایرانی سرمربیگری تیم‌ملی نگذاشت! البته که این فهرست فقط یک بازی رسانه‌ای‌ است ولی برای همه عجیب است که چطور چنین اتفاقی رخ داده.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۲۸

نکونام وقتی با این سوال مواجه شد، گفت اصلا با او صحبتی نکرده‌اند و اگر دوباره بخواهند حاشیه درست کنند، ماجراهای اردوی دبی را بازگو می‌کند. این تهدید سرمربی فولاد کاملا جدی بود ولی داستان چیست؟

برگردید

نکونام در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ به کادر کی‌روش اضافه شد اما نتوانست تا پایان همراه ایران باشد. پیش از یکی از اردوهای تیم‌ملی در امارات و در اوج دعواهای کی‌روش و برانکو، مربی پرتغالی به دستیاران ایرانی می‌گوید آیا پولشان را گرفته‌اند؟ آنها پاسخ می‌دهند نه. کارلوس می‌گوید تا وقتی پول نگرفته‌اند به اردوی تیم‌ملی نروند! با فشار فدراسیون اما آنها عازم امارات می‌شوند. کی‌روش در هتل ایرانی‌های کادر را جمع می‌کند و می‌گوید پول‌تان را گرفتید؟ دوباره پاسخ منفی است. دستور می‌دهد به تهران بازگردند! رفتاری که از نظرشان توهین‌آمیز است. کادر ایرانی اردو را ترک می‌کنند و می‌روند ولی دوباره برمی‌گردند.

تماس تاج

در فرودگاه مهدی تاج با مدیر رسانه‌ای تیم تماس می‌گیرد و در ادامه می‌خواهد گوشی را به جواد نکونام بدهند: «آقا جواد من رئیس فدراسیون فوتبالم. شما به هتل برگردید. خودم می‌آیم و مشکل را حل می‌کنم.» آنها به حساب اقتدار تاج به اردو برمی‌گردند. کارلوس که در لابی نشسته بود، می‌گوید چرا برگشتید؟ می‌گویند رئیس فدراسیون خواست. او هم با کنایه می‌گوید: «پس رئیس فدراسیون خواست که بیایید.» تمام! آنها اخراج می‌شوند چون به حرف تاج گوش داده‌اند. رئیس وقتی به دبی می‌رسد به کی‌روش می‌گوید جان هرکس که دوست دارد بگذارد آنها به تمرینات بازگردند اما او با قاطعیت جواب می‌دهد اخراج هستند.

جمله مهم کی‌روش به جواد

البته یکی مثل جواد نکونام به تاج می‌گوید زیر سوال رفته و حتی اگر کی‌روش بگوید به تمرینات بازگرد، برنمی‌گردد. او فقط می‌خواهد برود. بعدها نکونام در مصاحبه با یک روزنامه ورزشی می‌گوید: «بر سر من معامله کردند.» حالا چه معامله‌ای؟ هیچکس نمی‌داند الا خود نکونام. ظاهرا قبل از اردوی امارات بعضی حرف‌های کارلوس هم درست به دستیاران ایرانی منتقل نشده و یک نفر مقصر بود. منابع خبری فاش کردند بعدها در دیداری که نکونام با کارلوس داشت این مربی گفته بود: «حرف‌هایم را درست به اطلاع‌تان نرساندند. کاش همان زمان خودم با تو تماس می‌گرفتم.»

با کی‌روش تمام کردند!

جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همچنان برگزار نمی‌شود تا تیم‌ملی بلاتکلیف باشد. ظاهرا برگزاری این جلسه ارتباط مستقیمی به فضای رسانه‌ای دارد چراکه فعلا اکثر رسانه‌ها و کارشناسان منتقد کارلوس کی‌روش هستند. از آنجا که تاج با کی‌روش توافق کرده تا هدایت تیم‌ملی را دوباره به او بسپارد، این دستور را به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم داده اما در فضای فعلی به صلاح نیست جلسه‌ای تشکیل و کارلوس را معرفی کنند. بنابراین تاج و همکارانش ترجیح می‌دهند همچنان رسانه‌ها و افکار عمومی را بازی دهند و زمان بخرند.

آخرین مصاحبه رئیس فدراسیون هم کاملا گویای آن بود که او حامی سرسخت کارلوس است اما نمی‌خواهد خود را سپر کند. تاج در مصاحبه اش گفت درست نیست درباره کسی که حاضر نیست حرف بزند. سکوت کارلوس در این روزها هم خواست فدراسیون فوتبال بود. او فقط یک مصاحبه داشت که آن را هم خودش تنظیم کرده و در اختیار یکی از خبرگزاری‌ها قرار داده بود. در آن مصاحبه او تلاش کرد با عذرخواهی کمی فضا را تلطیف کند.

فعلا شایعات قویا حکایت از آن دارد که فدراسیون با کی‌روش تمام کرده و فقط منتظر مانده که جو بهتر شود تا خبر را رسما اعلام کند. در همین حال کارلوس هم علاوه بر ارائه برنامه‌های تیم‌ملی، حتی در حال هماهنگی برای برگزاری بازی دوستانه است. بنابراین به اخبار دیگری که درباره نیمکت ایران اعلام می‌شود زیاد توجه نکنید!

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها