معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال کشور خبر داد:

تحویل ۲ میلیون کارت ملی هوشمند معوق تا پایان سال

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال کشور از تحویل دو میلیون کارت ملی هوشمند معوق تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۲۳۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، محمدباقر عباسی درباره اتمام تحویل کارت های ملی هوشمند معوق از سنوات گذشته گفت: از مجموع ۶۱ میلیون نفر جمعیت بالای ۱۵سال که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده بودند تاکنون کارت هوشمند ملی برای ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر صادر شده است .

وی افزود: در حال حاضر مجموعه صدور کارت هوشمند سازمان ثبت احوال بر اساس زیر ساخت‌های ایجاد شده ظرفیت صدور ماهانه ۲.۵ میلیون کارت هوشمند را دارد و تا پایان سال برای دو میلیون نفر باقی مانده ثبت نامی از سری قبل کارت‌های هوشمند ملی صادر و امید می‌رود تا پایان امسال صدور کارت ملی به روز رسانی شود.

به گفته معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال کشور، در سال‌های ۹۶ و ۹۷ صدور کارت‌های هوشمند در مدت زمان یک هفته یا دو هفته انجام می‌شد، ولی به دلیل مسائل تحریم و مشکل در ورود مواد اولیه کارت خام کارت‌ها تعویق در صدور ایجاد شد. کارت‌های هوشمند ملی که اعتبار آنها تا آخر سال ۱۴۰۳ و قبل از آن می‌باشد تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شده است.

براساس بخشنامه ابلاغی از سوی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال، با توجه به اینکه صدور کارت‌های هوشمند ملی به صورت فراگیر از سال ۱۳۹۳ آغاز و تاریخ اعتبار آن هفت سال در نظر گرفته شده بود اکنون تاریخ انقضا و پایان اعتبار برخی از آنها فرا رسیده است.

بنا به بررسی های صورت گرفته و در نظر گرفتن جمیع جهات تصمیم به تمدید اعتبار کارت‌های مذکور گرفته شد، بنابراین اعتبار کارت های هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آنها تا پایان ۱۴۰۳ و قبل از آن بوده است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید می شود. کلیه هموطنان می توانند تا سال۱۴۰۵ از این کارت‌ها استفاده کنند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها