مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی پاسخ داد:

ماجرای قاچاق سوخت نیروگاه‌ها چیست؟

معاون وزیر نفت:

بنزین عامل آلودگی هوا نیست | افزایش ۲۰ درصدی مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآوردهای نفتی با تاکید بر اینکه کیفیت بنزین توزیعی در کشور کاهش نداشته است، گفت: مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر است.
کد خبر: ۱۳۹۱۷۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، «جلیل سالاری» امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گاز مایع به عنوان سوخت نیروگاه‌ها مصرف نمی‌شود، اظهار کرد: تخصیص گاز طبیعی به نیروگاه‌ها متفاوت است و هرچقدر مصرف گاز خانگی کاهش پیدا کند، به نیروگاه‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: تحویل گاز به نیروگاه‌ ها بین ۱۰۰ تا ۲۲۰ میلیون متر مکعب در روز متغیر بوده است، با این حال نسبت به پارسال سوخت گاز و مایع بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل شده است.

سالاری ادامه داد: تقریباً گاز معادل سال گذشته به نیروگاه‌ها تحویل شده، اما در بخش سوخت مایع ۱۸ تا ۲۰ درصد مصرف بیشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: اکنون تولید و مصرف بنزین در نقطه سر به سر قرار دارد، البته باید اقداماتی انجام شود؛ زیرا بخشی از مصرف به مسیرهای انحرافی مانند قاچاق می‌رود.

بنزین عامل آلودگی هوا نیست

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه قاچاق در نفت گاز حدود ۷ میلیون لیتر و در بنزین نیز حدود ۵ میلیون لیتر در روز برآورد می‌شود، گفت: بخشی به دلیل مهاجرت کارت‌ های سوخت است که نظارت بیشتری می‌طلبد.

وی ادامه داد: بنزین عامل آلودگی هوا نیست، زیرا محموله‌های بنزین کیفیت مطلوبی دارند و بنزین معمولی و بنزین یورو استانداردهای سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد را دارا هستند.

سالاری اکتان بنزین معمولی را ۸۷ و بنزین یورو را ۹۲ اعلام و بیان کرد: با پایان تعمیرات اساسی در پالایشگاه شازند در هفته گذشته، تولید بنزین سوپر آغاز و از این هفته توزیع آن آغاز شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در کشور هیچ بنزینی با اکتان زیر ۸۷ توزیع نمی‌شود.

وی ادامه داد: ناترازی در گاز داریم و مدیریت مصرف را باید توجه کنیم.

سالاری افزود: سالانه یک میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل اضافه می‌شود بدون آنکه خودرویی از چرخه خارج شود. باید شرایط اسقاط را فراهم کنیم و استاندارد تولید خودرو را نیز افزایش دهیم، در حالی که خودروها در جهان به‌ازای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کنند، این رقم در کشور ما ۱۰ لیتر است.

پتروشیمی‌ها بنزین تولید نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: آلودگی هوا به حجم زیاد گاز و تراکم کلانشهرها، مصرف بالای گاز و بنزین بر می‌گردد.

وی گفت: ال‌ پی‌ جی هنوز در آیین‌نامه سوخت کشور وارد نشده است.

سالاری با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها بنزین تولید نمی‌کنند، گفت: کیفیت ریفورمیت تولیدی در پتروشیمی‌ها با پالایشگاه‌ها یکسان است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: به هیچ عنوان برای تامین بنزین مورد نیاز کشور، کیفیت آن پایین نیامده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها