صف‌های عریض و طویل برای جذب طارمی پس از درخشش در جام‌جهانی

موقعیت مهدی

بازیکنان بسیاری بوده‌اند که پس از درخشش در جام‌جهانی، دنیا بازی‌شان را دید، ستاره بخت‌شان درخشید و عازم تیم‌های بزرگتر شدند. شاید برای همین است که حضور و درخشش در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا آرزوی هر بازیکن است. در این بین بازیکنان ایران نیز از این قاعده مستثنا نیستند و با توجه به جام‌جهانی اخیر به نظر می‌رسد چند بازیکن ایرانی به زودی شاهد پیشنهادهایی از طرف تیم‌های خارجی خواهند بود.
کد خبر: ۱۳۹۱۱۷۵
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش

ترابی رزومه‌اش را به یونان فرستاده، رضاییان پیشنهادهای جدید گرفته است، دو تیم خواهان جذب جهانبخش هستند و پیشنهادهای دیگری که جای بحثش در این گزارش نیست. در این بین اما یک نفر هست که حالا می‌تواند میان تیم‌های بزرگی که او را می‌خواهند، دست به انتخاب بزند. مهدی طارمی؛ ستاره بی‌رقیب تیم‌ملی که از لاتزیو تا اینتر برای او به صف شده بودند و حالا نامش در میان پنج خرید زمستانی باشگاه آرسنال نیز هست.

پس از بازی با انگلیس

مهدی طارمی نامی جدید در فوتبال ایران و جهان نیست. او پیش از جام‌جهانی با درخشش در پورتو پیشنهادهای خوبی از تیم‌های دیگر داشت ولی در مصاحبه‌هایی اعلام کرد فعلا در تیمش ماندنی است. اما درخشش او در جام‌جهانی احتمالا معادلات را به هم بزند. شاید همه چیز از بازی با انگلیس شروع شد. گرچه تیم‌ملی در نخستین بازی خود در جام‌جهانی قطر برابر انگلیس شکست سختی خورد، اما طارمی بعد از به ثمر رساندن دو گل در این بازی، گمانه‌زنی‌های نقل و انتقالاتی در فوتبال اروپا را به سمت خود چرخاند. بعد از این بازی چند رسانه‌ انگلیسی اعلام کردند طارمی گزینه مناسبی برای منچستر یونایتد و جانشینی کریستیانو رونالدوست. پیش از این هم نام طارمی با باشگاه‌هایی چون تاتنهام سنجاق شده بود. درخشش طارمی در بازی با انگلیس، کونسیسائو، سرمربی تیم پورتو را هم به وجد آورد و او در خصوص طارمی گفت:« خوشحالم که او بازیکن تیم من است. طارمی بهتر از بقیه می‌فهمد که قرار است چه اتفاقی بیفتد.»

از لاتزیو تا چلسی

چند هفته قبل «اکرم کنور» خبرنگار فعال حوزه نقل و انتقالات اروپا، مدعی شد باشگاه لاتزیو شرایط طارمی را زیر نظر گرفته است. او گفت:«دلیل این انتخاب، درخشش طارمی و قطر و البته درخشش او در بازی با لاتزیو پیش از جام‌جهانی است. بدون شک طارمی باعث صعود تیمش پورتو شد.» از سوی دیگر در روزهای ابتدایی جام‌جهانی، بازار شایعات حضور طارمی به جای رونالدو در منچستر نیز داغ شد و گمانه‌زنی‌ها بالا گرفت. اما در همین بین، دین جونز، روزنامه‌نگار انگلیسی نیز مدعی شد که به زودی باید منتظر پیشنهاد چلسی به مهدی طارمی باشیم. او گفت:« احتمال دارد در آستانه نقل و انتقالات زمستانی پیش رو، چلسی سراغ این مهاجم ایرانی برود. فرم فوق‌العاده‌ طارمی ممکن است او را در نهایت به استمفوردبریج ببرد». نشریه آبولا هم مدعی شد چلسی در حال آماده‌سازی یک پیشنهاد برای انتقال طارمی است که ۲۲ میلیون پوند ارزشگذاری شده است.

اینتر مشتری شد، پیشنهاد آرسنال رسید

پیشنهادها به اینجا ختم نشد. حدود ۱۴روز قبل مرکاتو وب، رسانه معتبر ایتالیایی از احتمال جذب طارمی توسط اینتر به منظور تقویت خط حمله خود خبر داد. این وب‌سایت نوشت:« طارمی اکنون خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین بمب‌افکن‌های عرصه بین‌المللی مطرح کرده است و اینتر می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را کمی افزایش دهد تا از دیگر رقبا برای جذب طارمی عقب نماند!» جدیدترین پیشنهاد طارمی اما فقط به چند روز قبل باز می‌گردد. سایتteamtalk از پنج‌مهاجم به عنوان گزینه‌های آرسنال برای جانشینی ژسوس نام برده که طارمی یکی از آنهاست. این سایت نوشت:«آرسنال اکنون علاقه خود را به طارمی اعلام می‌کند. گرچه پورتو تمایلی به از دست دادن او ندارد، اما آرسنال باید بتواند با توجه به سن و شرایط قراردادش، معامله بهتری انجام دهد. طارمی با توجه به قدرتش روی توپ‌های هوایی و تمام‌کنندگی بی‌رحمانه‌اش، چیزی متفاوت برای توپچی‌ها ارائه خواهد کرد».

انتخاب با مهدی است

طارمی که تا سال ۲۰۲۴ با باشگاه پورتو پرتغال قرارداد دارد، با درخشش خود در جام‌جهانی جای هیچ حرف و سخنی برای منتقدان باقی نگذاشت و حالا باید منتظر پیشنهادهای بیشتری هم باشد. تنها ۱۸ ماه از قرارداد فعلی او با آبی و سفیدها باقی مانده و اگر او از تمدید بلندمدت قراردادش خودداری کند، انتقال او در نیم فصل در نظر گرفته خواهد شد. دست مهدی طارمی برای انتخاب باز است و می‌تواند تیم مورد علاقه‌اش را انتخاب کند. همانطور که اسکای نیوز درباره او نوشت:« باید اعتراف کنیم که داستان طارمی با همه فرق دارد. احتمالا اتفاق‌های غیر منتظره‌ای رخ می‌دهد که هیچ‌کسی انتظارش را ندارد. طرفداران این بازیکن باید منتظر اتفاق‌های خوب باشند و او باید خودش را برای درخشش‌ بیشتر در تیم‌های بزرگ‌تر آماده کند.»اما در نهایت تصمیم طارمی و البته باشگاه پورتو چه خواهد بود؟ هنوز هیچ‌کسی نمی‌داند. تنها یک چیز مسلم است. موقعیت مهدی حتما بهتر و بهتر خواهد شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها