رئیس حفاظت محیط زیست :

سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در ایلام از مهمترین ظرفیت‌های استان ایلام است

رئیس حفاظت محیط زیست گفت: وجود سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در ایلام از مهمترین ظرفیت‌های مهم این استان می‌باشد که امروز تعداد بسیار زیادی از این گونه‌ها به سایر زیستگاه‌های کشور منتقل شده است.
کد خبر: ۱۳۹۱۰۰۹

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ علی سلاجقه در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام گفت: ظرفیت‌های طبیعی ایلام از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری و به دلیل اینکه در منطقه زاگرس است در جایگاه بالایی قرار داد.

وی افزود: چهار منطقه حفاظت شده با دو آثار طبیعی و ملی در ایلام تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست این استان با ۱۴۳ هزار هکتار واجد گونه‌های، بسیاری ارزشمندی قرار دارد که بعضی از آنها در نوع خود در کشور بی نظیر می‌باشد که امیدواریم روند حفاظت از این گونه مطلوب باشد.


سلاجقه گفت: بعضی مواقع در مناطق حفاظت شده شاهد تصادف حیوانات وحشی با وسایل نقلیه هستیم و این مهم سبب از بین رفتن حیات وحش می‌شود که وزارت راه و شهرسازی با انجام تکالیف خود باید تلاش کنند از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کند.


معاون رییس جمهور عنوان کرد: همچنین از وزارت راه و شهرسازی درخواست می‌شود نسبت به ایمن سازی مناطقی که جاده‌های بین شهری و بین روستایی از آن عبور می‌کند اقدام کند.


وی افزود: ظرفیت‌های ایلام در بخش طبیعی و محیط زیست طبیعی بلامنازع است.

سلاجقه ادامه داد: از مراکز علمی و تحقیقاتی ایلام درخواست می‌شود در کنار محیط زیست قرار گرفته و چرخه تولید یک محصول طبیعی در قالب حیات وحش و ظرفیت‌های آزمایشگاهی در استان ایجاد شود.



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها