حدیثه نوروزی، بهترین هندبالیست گوش‌چپ آسیا

وقتش که رسید، لژیونر هم می‌شوم

پیش‌بینی هاجر دباغی از بازی حساس امشب ایران

۲بر یک «آمریکا» را می‌بریم

هاجر دباغی، مهاجم تیم‌ملی فوتبال بانوان خیلی به صعود تیم ملی فوتبال مردان ایران در بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خوشبین است. هر چند معتقد است ایران برای راهیابی به مرحله یک شانزدهم، کار بسیار دشواری مقابل آمریکا دارد. دباغی پیش‌بینی می‌کند یوز‌های ایرانی پیروز دیدار با آمریکا هستند. گفت‌وگوی جام‌جم را با بازیکن تیم فوتبال سپاهان اصفهان پیش از بازی با آمریکا از نظر می‌گذرانید.
کد خبر: ۱۳۸۸۶۷۶

جام‌جهانی قطر تا اینجای کار چطور پیش رفته. اصلا بازی‌ها را می‌بینید؟
بله، همه بازی‌ها را می‌بینم و تا الان یک بازی هم از دستم در نرفته است. مگر این که سر تمرین باشم و دیگر چاره‌ای نباشد. به نظر من سطح مسابقات خیلی خوب است و جام‌جهانی قطر یکی از بهترین دوره‌های این مسابقات است. تیم‌های آسیایی هم که فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و خودشان را به سطح برتر فوتبال دنیا نزدیک کرده‌اند. به نظرم تنها نقطه ضعف تیم‌های آسیایی در برابر تیم‌های حرفه‌ای جام، بحث کم تجربگی آنهاست. آسیایی‌ها با عملکردی که تا این لحظه داشتند، نشان دادند با برنامه بازی کرده‌اند. به طور مثال ژاپن نمونه بارز این موضوع است. معتقدم ژاپنی‌ها روی بی‌تجربگی به کاستاریکا باختند. آن‌ها اگر نمایش درخشان‌شان مقابل آلمان را تکرار می‌کردند، قطعا کاستاریکا را هم شکست می‌دادند.

بپردازیم به بازی‌های ایران در جام. فکر می‌کردید این قدر با اختلاف مقابل انگلیس شکست بخوریم؟
واقعا من هم فکرش را نمی‌کردم. به هر حال درست است که انگلیس تیم پرمهره‌ای است و حتی بازیکنان ذخیره آن هم ستاره‌های لیگ‌برتر این کشور هستند، اما انتظار این را نداشتم که با ۶ گل ببازیم. از طرفی با توجه به این که ما در جام‌جهانی قبلی عملکردی خیره‌کننده برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال داشتیم، فکر می‌کردم نتیجه خوبی در بازی با انگلیس رقم بخورد. نکته مهمی که فکر می‌کنم باعث شد بازی خوبی مقابل انگلیس نداشته باشیم، چینش ترکیب تیم بود که همه را غافلگیر کرد و کارایی لازم را نداشت. به هر حال در دو سال گذشته سرمربی تیم اسکوچیچ بوده و ما به نوعی به ترکیب او عادت کرده بودیم.

بازی با ولز را چطور دیدید؟
ولز هم تیم خوبی بود. البته قابل قیاس با سایر تیم‌های اروپایی نیست. ولزی‌ها بعد از ۶۳ سال به جام‌جهانی آمده‌اند. هر چند دست و پا بسته نبودند و نمایش خوبی برابر ایران داشتند. در مقابل، ایران هم در این بازی چیزی برای از دست دادن نداشت، ولی به هر حال خدا کمک کرد و در ده دقیقه آخر دو گل زدیم. خوشحالم از این برد؛ و برسیم به بازی حساس و سرنوشت‌ساز با آمریکا.

تقابل ورزش ایران و آمریکا در میادین ورزشی مختلف همیشه با حساسیت زیادی همراه بوده است. به هر حال مناقشه سیاسی این دو کشور باعث شده رقابت فراتر از فضای ورزشی باشد. طبیعتا این حساسیت‌ها در مورد بازی امشب تیم‌ملی فوتبال برابر آمریکا هم وجود دارد و ملی‌پوشان کشورمان علاوه بر زمین ورزش در زمین سیاست هم بازی کنند. ولی خوش‌بین هستم که ما نتیجه خوبی از این دیدار می‌گیریم. ما حتی با یک تساوی مقابل آمریکا هم صعود می‌کنیم. هر چند پیش‌بینی من است که ما آمریکا را ۲ بر یک شکست می‌دهیم. ان‌شاءا... با پیروزی مقابل آمریکا بتوانیم اولین صعود تاریخ فوتبال ایران را در جام‌جهانی جشن بگیریم.

در آخر این که طرفدار چه تیمی در جام‌جهانی هستید؟
اسپانیا همیشه تیم محبوب من بوده است. البته از بچگی طرفدار سرسخت لیونل مسی هم هستم.

جو ایران- آمریکا در فوتبال زنان
همه چیز تحت‌تاثیر جو فضای بازی ایران و آمریکا قرار گرفته است. هفته ششم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال بانوان ایران جمعه ۱۱آذر برگزار می‌شود، اما فعلا همه به دیدار مهم ایران و آمریکا فکر می‌کنند. الهام فرهمند، بازیکن تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران و باشگاه سپاهان هم خیلی کوتاه به ما می‌گوید که قطعا این بازی را تماشا می‌کند. تیم او روز جمعه بازی دارد. البته او که مادر یک کودک یک سال و چند ماهه است از بازی ایران و آمریکا نمی‌گذرد.

سارا قمی، سرمربی پیکان البرز هم تماشاگر ویژه دیدار ایران و آمریکا خواهد بود، اما می‌گوید در تمام طول روز تمرکزش را روی تیمش می‌گذارد، اما قطعا از حساس‌ترین دیدار تاریخ فوتبال ایران نمی‌گذرد.
زهرا سربالی، عضو تیم‌ملی فوتبال بانوان نیز که از خستگی تمرینات نفس نفس می‌زند، می‌گوید تمام بازی‌های تیم‌ملی را دیده و پیش‌بینی می‌کند ایران آمریکا را ببرد.

اما درباره این برد و این‌که دقیقا با چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد می‌گوید بعدا زنگ بزنید تا به شما بگویم! همچنین قرار است اردوی تیم‌ملی فوتبال دختران زیر ۱۷سال هم برنامه ویژه‌ای برای دیدار ایران و آمریکا داشته باشد و ملی‌پوشان در کنار کادر فنی تیم، این دیدار را تماشا کنند. به هر حال این روز‌ها فضای فوتبال بانوان ایران به شدت تحت تاثیر جام‌جهانی و به خصوص دیدار ایران و آمریکا قرار دارد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها