ژاپن باخت و کار صعودش سخت شد

غول‌کشی مراکش

 وقتی سوت پایان بازی ژاپن و کاستاریکا زده شد و اسکوربرد ورزشگاه برد یک بر صفر کاستاریکا را نشان داد، خیلی‌ها این سؤال را از خودشان پرسیدند که آیا آلمان آن‌قدر ضعیف بود که در بازی نخست به ژاپن باخت یا اسپانیا بیش از اندازه قوی بود که با هفت گل کارستاریکا را در هم کوبید.
کد خبر: ۱۳۸۸۵۳۶

بعد از بازی‌های اول گروه E کمتر کسی تصور می‌کرد کاستاریکا بتواند ادامه جام را با موفقیت طی کند. حالا با بردی که این تیم به‌دست‌آورد، امیدش به بازی آخر مقابل آلمان است تا شاید بتواند صعود کند. از آن طرف ژاپن با این باخت باید در بازی سوم مقابل اسپانیا قرار بگیرد که به‌مراتب حریف قوی‌تر نسبت به آلمان و کاستاریکا است.  اما اوج شگفتی در بازی‌ها دیروز در بازی مراکش و بلژیک رقم خورد و این تیم آفریقایی بود که توانست با دو گل، شاگردان روبرتو مارتینز را شکست دهد. در دیگر بازی این گروه، کرواسی درحالی‌که یک گل از کانادا خورده بود، توانست کامبک زده و با نتیجه 3 بر یک پیروز شود. با این نتیجه، کانادا نیز دومین تیم حذف‌شده از جام‌جهانی لقب گرفت. پیش از این، قطر با دو باخت متوالی اولین تیمی بود که از ادامه جام حذف شد. با این نتایج، بازی روز آخر بلژیک و کرواسی حکم مرگ و زندگی را برای هرکدام از این دو تیم دارد.  از سه بازی دیروز آمارهای جالبی به‌جا مانده که نگاهی به برخی از آنها می‌اندازیم.

14 

آخرین باخت بلژیک در مرحله گروهی جام‌جهانی به شکست این تیم مقابل عربستان در جام‌جهانی 1994 برمی‌گردد. بلژیک در این مدت 14 بازی در جام‌های جهانی انجام داد که حاصلش هشت پیروزی و پنج تساوی بود. 

16 
ایوان پریشیچ با پاس گلی که دیروز روی گل‌های اول و سوم کرواسی داد، این آمار را از خودش به‌جا گذاشت که در 16 گل تیم ملی کشورش در جام‌جهانی و یورو تاثیر مستقیم داشته است (9 گل و 7 پاس گل). 
  
68 
آلفونسو دیویس با گلی که در ثانیه 68 بازی مقابل کرواسی به ثمر رساند، دومین گل سریع مرحله گروهی جام‌‌جهانی را به نام خودش ثبت کرد. سریع‌ترین گل را کلینت دمپسی آمریکایی در جام‌جهانی 2014 به غنا زد.

01
گل اول مراکش که از روی ضربه آزاد و توسط عبدالحمید سبیری به ثمر رسید، درواقع اولین گل این جام از روی ضربه آزاد بود. این گل همچنین اولین گل مراکش در ادوار مختلف جام‌جهانی از روی ضربه آزاد بود. 

03 
برد دیروز مراکش درواقع سومین پیروزی آنها در تاریخ جام‌جهانی بود. برد اول‌شان مقابل پرتغال در جام‌جهانی 1986 و برد دوم این تیم هم مقابل بلژیک در جام‌جهانی 1998 رقم‌خورد. 

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها