جان هردمن، متولد سال ١٩٧۵ دورهام انگلیس و به گفته خودش، فوتبال را با عشق به دیگو مارادونا شناخت و عاشق آن شد. او پس از تلاش بسیار بازیکن خوبی نشد اما توانست سرمربی موفقی شود.
کد خبر: ۱۳۸۸۴۱۹
نویسنده آرزو قنبری - گروه ورزش

عشق دیگو
«یازده ساله بودم... با پدرم فوتبال تماشا می‌کردیم. میزبان انگلیس بود و دیگو در تیم مقابل. ما از دقیقه اول برابر تیم مکزیکی پیروز و قوی بودیم. من غرق شور و هیجان شده بودم... به خودم که آمدم صورتم غرق اشک بود!»  هردمن فوتبال را در یک آکادمی برزیلی شروع کرد و در برزیل فهمید که فوتبال یک هنر است. بعدها به انگلستان رفت و با آموزش‌های لازم در آکادمی فوتبال، تبدیل به یک مربی حرفه‌ای شد. او که تا چند سال قبل، تقریبا در بریتانیا و کانادا ناشناس بود با صعودی تاریخی به جام‌جهانی ٢٠٢٢، پس از ٣۶ سال نام خود را در تاریخ فوتبال کانادا ثبت کرد.حالا هردمن با حضورش در قطر  اولین مربی تاریخ است که هم در جام‌جهانی مردان و هم زنان مربیگری کرده است (۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ با تیم‌ملی نیوزیلند و ۲۰۱۵ با کانادا). او با تقویت تیم زنان و دریافت مدال‌های برنز المپیک و طلای بازی‌های پان‌آمریکن توانست در مدت چهار سال فوتبال زنان کانادا را به یک تیم فوق‌العاده تبدیل کند.  این مربی، سال ۲۰۱۸ روی نیمکت تیم‌ملی مردان کانادا نشست. او مسیر دشواری را برای رسیدن به سطح کنونی پشت سر گذاشته است. هردمن استاد دانشگاه رشته‌ژیمناستیک و همچنین مربی تربیت‌بدنی در رده‌های پایه باشگاه ساندرلند بود که کمی بعد به تیم زنان نیوزیلند رفت و در نهایت هدایت تیم زنان کانادا را برای هفت‌سال بر عهده گرفت. 

 مردان کانادا
هردمن و مردان کانادا در گروه F کار آسانی در پیش ندارند و این با ناکامی آنها مقابل بلژیک و نسل طلایی باتجربه‌اش در قطر آغاز شد. با این‌که شاگردان هردمن مقابل شیاطین سرخ هرگز یک تیم از پیش شکست خورده نبودند، تن به شکست یک بر صفر دادند تا تعیین سرنوشت‌شان به دو بازی بعدی کشیده‌شود. چالش اصلی جان هردمن، مقابل ستارگان کرواسی، نایب‌قهرمان جام‌جهانی قبل و پس از آن مراکش است.

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها