حکم ۱۰۵ مالباخته کامیون داران اسلامشهر

حکم پرونده کثیرالشاکی کامیون‌داران تایید شد

رئیس کل دادگستری استان

تاکید رئیس کل دادگستری استان بر حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح

ایرج عباسی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان البرز معرفی شد.
کد خبر: ۱۳۸۸۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح کشور از زحمات فرج الله افشار تقدیر و به جای وی ایرج عباسی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان البرز معرفی شد.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت شهدای امنیت در ادامه به اهمیت و کارکرد سازمان قضایی نیرو‌های مسلح پرداخت و گفت: وظایف، تکالیف و مسئولیت‌های متعددی بر عهده این نهاد گذاشته شده است، ولی نمی‌توان در بررسی این جایگاه، به نقش و اهمیت نیرو‌های مسلح بی توجه بود.

فاضلی هریکندی افزود: تنوع ماموریت ها، نوع اختیارات قانونی، اقتداری که به موجب قانون نیرو‌های مسلح اعم از نیرو‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، و امنیتی دارند جایگاه ویژه‌ای است که مجموع این ماموریت‌ها و اقتداری که دارند دو نوع خروجی می‌تواند داشته باشد یعنی اگر به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده شود تضمین کننده حقوق مردم و تحقق امنیت خواهد بود و اگر در آن مسامحه یا خطا و تعمدی باشد منجر به تضییع حقوق مردم خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه تضعیف اقتدار و جایگاه نیرو‌های مسلح در عملکرد آن‌ها موثر است، تصریح کرد: از ویژگی‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح این است که در کنار لزوم برخورد قانونمند با جرایم به نحوی اقدام نماید که نسبت به جایگاه نیرو‌های مسلح آسیب نرسد و در عین حال نیز حقوق مردم و اشخاص متضرر از جرم و نیز سازمان حفظ شود.

رئیس شورای قضایی استان البرز با تبیین نقش نظارتی و پیشگیری در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان به عنوان عضو شورای قضایی استان، نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها