مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛

کمبود پرستار در کرمانشاه‌/ کارانه ۳ ماهه پرستاران به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به لزوم به کارگیری و استخدام پرستاران و گروه پرستاری در استان، گفت: از نظر تناسب و شاخص ارایه خدمات در دانشگاه کرمانشاه نسبت پرستار به تخت فعال ۱.۲۷ و گروه پرستاری ۱.۷۵ است.
کد خبر: ۱۳۸۸۰۱۵

جام جم آنلاین؛  رضا پورمیرزا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به هفته گرامیداشت مقام  پرستار از ۵ الی ۱۱ آذرماه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۲۶ بیمارستان (۱۸ بیمارستان دانشگاهی و ۸ بیمارستان غیردانشگاهی (تأمین اجتماعی، نظامی و خصوصی)) به ارایه خدمات سلامت محور مشغول هستند. 

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی ۴ هزار و ۵۶۰ نفر گروه پرستاری مشغول انجام وظیفه هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۳۱۳ نفر پرستار، ۷۰ بهیار، ۳۹۲ نفر کمک پرستار‌، ۴۳۳ نفر هوشبر و ۳۵۲ نفر کارشناس اتاق عمل هستند.در بخش غیر دانشگاهی نیز یک هزار و ۱۲۰ نفر گروه پرستاری در رده‌های ۷۰۰ نفر پرستار، ۶۴ بهیار، ۱۲۴ کمک پرستار، ۱۳۱ کارشناس اتاق عمل و ۱۰۵ نفر هوشبر اشتغال دارند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد تخت فعال دانشگاهی را ۲ هزار و ۶۰۲ تخت اعلام کرد و افزود: از نظر تناسب و شاخص ارایه خدمات در دانشگاه کرمانشاه نسبت پرستار به تخت فعال ۱.۲۷ و گروه پرستاری ۱.۷۵ است.

وی گفت: با وجود طرح‌های توسعه‌ای سالیان اخیر و مبنا قرار گرفتن تخت موجود دانشگاهی با تعداد ۴ هزار و ۲۸۰ تخت شاخص پرستار به تخت موجود ۰.۷۷ و شاخص گروه پرستاری به تخت موجود ۱.۰۷ است که لزوم به کارگیری و استخدام پرستاران و گروه پرستاری وجود دارد.

پورمیرزا بیان کرد: علاوه بر پرستاران ۷۴۰ نفر از کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی نیز از خانواده گروه پرستاری هستند که در سطح پایگاه‌های شهری و جاده‌ای و اورژانس ۱۱۵ به انجام خدمات اورژانس به مردم استان مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: به پاس زحمات عزیزان گروه پرستاری از ۴۷۵ نفر از منتخبین مجموعه‌های بیمارستانی استان با صدور لوح‌های تقدیر و پاداش به عمل آمده که علاوه بر موارد تقدیر و تشکر استانی، ۱۸ نفر پرستار منتخب کشوری دانشگاهی نیز به وزارت بهداشت معرفی شده‌اند که در مراسم بزرگداشت روز پرستار از این عزیزان تقدیر خواهد شد.

وی یادآور شد: مطالبه ۱۵ ساله جامعه پرستاری کشور در زمینه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری محقق شده که با تلاش فراوان و پیگیری‌ها و مساعدت سازمان‌ها بیمه‌گر از ابتدای امسال پرداخت کارانه پرستاران انجام و مبالغ سه ماهه اول سال به طور علی‌الحساب تا قبل از مراسم روز پرستار به حساب تمامی پرستاران و گروه پرستاری بالینی پرداخت می‌شود و تا پایان سال جاری این پرداخت‌ها در کنارسایر پرداخت‌های جاری ادامه می‌یابد.

تقدیر از پرستاران توسط رییس و مدیریت بیمارستان های تابعه دانشگاه، ارایه تخفیف ۳۰ درصدی در مهمانسرای دانشگاه به مدت یک هفته به کل پرستاران استان، انجام مسابقه علمی، مصاحبه توسط مسؤولین پرستاری دانشگاه و نظام پرستاری حوزه‌های کرمانشاه‌، اورامانات و اسلام‌آباد غرب در زمینه رشته پرستاری و مطالبات از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده در هفته پرستاری در کرمانشاه است که پورمیرزا به آن‌ها اشاره کرد.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها