آرژانتین - عربستان‌سعودی

قطر شام آخر مسی!

آرژانتین از امروز بار دیگر برای رسیدن به افتخار جام‌جهانی تلاش خواهد کرد، آلبی‌سلسته کار خود را با بازی مقابل عربستان سعودی آغاز خواهد کرد. آرژانتین دو جام‌جهانی را از سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ در موزه‌ افتخارات خود دارد، در حالی که عربستان سعودی قصد دارد در یک گروه دشوار خودنمایی کند و از رسیدن به مقام چهارم فرار کند.
آرژانتین از امروز بار دیگر برای رسیدن به افتخار جام‌جهانی تلاش خواهد کرد، آلبی‌سلسته کار خود را با بازی مقابل عربستان سعودی آغاز خواهد کرد. آرژانتین دو جام‌جهانی را از سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ در موزه‌ افتخارات خود دارد، در حالی که عربستان سعودی قصد دارد در یک گروه دشوار خودنمایی کند و از رسیدن به مقام چهارم فرار کند.
کد خبر: ۱۳۸۷۷۴۹
نویسنده ایمان گودرزی - گروه ورزش

شاگردان لیونل اسکالونی پس از قهرمانی درکوپا‌آمریکا به قطر آمده‌اند تا به ۳۶ سال قهرمان نشدن در این جام پایان دهند، آخرین قهرمانی این تیم زمانی بود که حتی فوق ستاره‌ این تیم لیونل مسی به دنیا نیامده بود! پنج پیروزی اخیر آلبی‌سلسته با ۵ کلین‌شیت و ۱۶ گل - حداقل ۳ گل در هر بازی - همراه بوده است و آخرین بازی تدارکاتی آنها مقابل امارات در روز چهارشنبه گذشته با پیروزی ۵ بر صفر به پایان رسید. آرژانتینی‌ها با روحیه‌ای بالا به قطر آمده‌اند تا حذف از مرحله یک هشتم نهایی با تنها یک برد در کل تورنمنت در سال ۲۰۱۸ و باخت در فینال ۲۰۱۴ را به باد فراموشی بسپارند و بتوانند در آخرین جام‌جهانی فوق ستاره‌ خود را به حسرت بزرگش برسانند. از سوی دیگر تیم «هروه رنار» چهار سال پیش نتوانست از مرحله‌ گروهی مسابقات صعود کند و حالا آمده‌اند که اتفاقات گذشته را فراموش کنند و در گروه ترسناک خود کنار آرژانتین، مکزیک و لهستان افتخار‌آفرینی کنند. صعود به مرحله یک هشتم نهایی در سال ۱۹۹۴ تنها افتخار عربستان سعودی در رقابت‌های جام‌جهانی تاکنون بوده است. کشور رده ۵۱ جهان با داشتن تنها دو پیروزی از ۱۰ بازی اخیر خود با بهترین فرم خود به قطر نرسیده است. آرژانتین و عربستان سعودی پیش از این هرگز در جام‌جهانی به مصاف هم نرفته‌اند، اما آلبی‌سلسته رکورد دو برد و دو تساوی از چهار بازی قبلی خود مقابل کشورهای آسیایی به ثبت رسانده است.

مکزیک - لهستان
احتمال ادامه حسرت لوا


روبرت لواندوفسکی همچنان در رویای اولین گل خود در جام‌جهانی به سر می‌برد. این مهاجم کارکشته که با ۹ گل و ۴ پاس گل، نقش مهمی را در بازی‌های مقدماتی ایفا کرد، با ۱۳ تاثیر مستقیم روی گل یعنی دو برابر تمام هم تیمی‌هایش روی گل‌های لهستان نقش داشته است! با این حال، او در تنها حضور در جام‌جهانی و ۲۷۰ دقیقه بازی در ۲۰۱۸ روسیه موفق به گلزنی نشد و لهستان در انتهای گروه خود قرار گرفت. اما حالا پس از به ثمر رساندن ۲۱۱گل باشگاهی در حد فاصل جام‌جهانی روسیه تا قطر، ستاره بارسلونا مشتاق است تا اولین گل را در قطر به ثمر برساند. کنار رفتن زودهنگام لهستان از روسیه البته چیز جدیدی نبود. آنها به سه دوره از پنج دوره گذشته جام‌جهانی راه یافته‌اند و از سال ۱۹۸۶ نتوانسته‌اند از مرحله گروهی به مرحله حذفی صعود کنند و کاملا شرایط متفاوتی نسبت به حریف خود دارند. مکزیکی‌ها از هشت دوره قبلی خود از مرحله گروهی صعود کرده‌اند و فقط آخرین بار سال ۱۹۷۸ موفق به انجام این کار نشدند. همچنین مکزیک در پنج دوره از شش تورنمنت قبلی خود در جام‌جهانی در بازی اول به پیروزی رسیده است‌. مکزیکی‌ها با شرایط خوبی به قطر نرسیده‌اند و با شکست ۲ بر یک مقابل سوئد در یک بازی تدارکاتی تردیدها را از تیم خود به اوج رسانده‌اند. این در حالی است که لهستان بازی‌های اخیر خود را با برد و بدون گل خورده پشت سر گذاشته تا لواندوفسکی و یارانش در بهترین شرایط ممکن پا به اولین بازی در قطر‌بگذارند.

دانمارک - تونس
بازگشت ابر قهرمان به میدان!


دانمارک، تیم شگفت‌انگیز یورو ۲۰۲۰ بود و تا پایان مرحله گروهی نیز همه فکر می‌کردند تیم دوم گروه باشند. اما آنها تا نیمه‌نهایی بالا آمدند و آنجا مغلوب انگلیس نایب قهرمان شدند. یورو ۲۰۲۰ از یک نظر دیگر برای دانمارکی‌ها فراموش‌نشدنی خواهد بود، در شب باخت آنها مقابل فنلاند صحنه‌ دلخراش از هوش رفتن کریستین اریکسن و تلاش برای نجات جان او هرگز از یادها نخواهد رفت. خوشبختانه، اریکسن نه تنها زنده ماند، بلکه دوباره به سطح اول فوتبال بازگشت و حتی ماه مارس گذشته پس از این‌که به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد توانست دروازه حریف را باز کند. در طرف مقابل جلیل کادری پس از حذف ناامیدکننده تونس در مرحله یک چهارم نهایی در جام ملت‌های آفریقا مقابل بورکینافاسو به عنوان سرمربی منصوب شد، تونس با کسب چهار پیروزی از پنج بازی خود را به قطر رساند. او برای این رقابت‌ها چالشی برای خود در نظر گرفته و اعلام کرده «اگر به مرحله حذفی جام‌جهانی ۲۰۲۲ نرسیم، می‌روم.» درست است که شکست تونس کار راحتی به نظر نمی‌رسد اما آنها برای موفقیت باید عملکرد خود را در جام‌جهانی بهبود ببخشند. تونس ۶۰ درصد از بازی‌های خود را در جام‌جهانی باخته است (۹ باخت از ۱۵ بازی) و فقط دو تیم آمار بدتری نسبت به تونسی‌ها در این جام دارند، عربستان سعودی (۶۹ درصد ۱۱ باخت از ۱۶ بازی) و استرالیا (۶۳ درصد ۱۰ باخت از ۱۶ بازی). رکورد آنها در مقابل حریفان اروپایی نیز ناامیدکننده است، زیرا بیشترین بازی‌های بدون برد خود را در جام‌جهانی مقابل حریفان اروپایی انجام داده‌اند. در واقع، هر کدام از چهار شکست آخر آنها در این رقابت‌ها مقابل تیم‌هایی از اروپا (اسپانیا و اوکراین در سال ۲۰۰۶، انگلیس و بلژیک در سال ۲۰۱۸) رخ داده است.

فرانسه - استرالیا
جنگ خروس زخمی با کانگورو


مدافع عنوان قهرمانی در قطر ۲۰۲۲ کار بسیار سختی پیش رو دارد،‌ مخصوصا وقتی با تلفات بسیار زیادی پا به خاورمیانه گذاشته است. پل پوگبا و انگولو کانته زوج خط میانی که هر دو از عوامل موفقیت آنها در سال ۲۰۱۸ بودند، به دلیل مصدومیت قبل از اعلام لیست نهایی از حضور در جام‌جهانی خط خوردند و دو بازیکن مهم دیگر این تیم یعنی کریستوفر انکونکو که سال ۲۰۲۲ با ۳۷ گل و ۱۱ پاس گل عملکرد بی‌نظیری از خودش به جای گذاشته بود همراه با کریم بنزما برنده توپ طلا در قطر مصدوم و مجبور به ترک جام‌جهانی و پاک کردن رویای جام‌جهانی از ذهن خود شدند. با تمام این مشکلات و مصدومیت‌ها اگر فقط یک تیم بتواند باز هم ترکیب قدرتمندی در اختیار داشته باشد بدون شک آنها فرانسه هستند. استرالیا اولین مانع فرانسوی‌هاست که با برد در ضربات پنالتی مقابل پرو به قطر رسید. دروازه‌بان تعویضی «اندرو ردمین» قهرمان آن روز بود که با حرکات موزون تیم را به جام‌جهانی رساند اما سرمربی گراهام آرنولد برای بهبود عملکرد استرالیایی‌ها در جام‌جهانی به چیزهای بیشتری نسبت به رقص دروازه‌بانش نیاز دارد. آنها در چهار بار از پنج حضور آخر خود در جام‌جهانی موفق به صعود از مرحله حذفی نشده‌اند و فقط در سال ۲۰۰۶ به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند، زمانی که آرنولد، دستیار گاس هیدینک بود. کانگوروها در این رقابت‌ها یکی از مهم‌ترین بازیکنان خود را نیز به همراه ندارند. پس از این‌که مارتین بویل نتوانست از مصدومیت زانو خارج شود و ریکاوری کند از لیست تیم خارج شد و مارکو تیلیو جوان جایگزین او شد. آرنولد نیز حمایت کامل خود را از این بازیکن اعلام کرده است. استرالیا در تاریخ جام‌جهانی فقط ۱۶ درصد بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها