جان بولتون در مورد مسلح شدن معارضان ایرانی چه گفت؟

اعتراف بزرگ تروریستی

فقط باید کمی هوشمند رفتار کنید، یعنی در دنیای مجازی که هر فیک و دروغی به اسم روایت برتر و حقیقی آن هم بدون منبع به شما غالب می‌شود، نمی‌توانید چشم بسته چیزی را بپذیرید و حداقلی‌ترین کار ممکن بررسی کردن منبع یک خبر است؛ وقتی شما در یک جنگ ترکیبی سنگین که مهم‌ترین کارزار آن رسانه است، قرار می‌گیرید و مدام تحت دروغ‌های پیوسته هستید، کم‌کم همه چیز را باور می‌کنید و دیگر قدرت تشخیص خود را از دست می‌دهید، نه فقط قدرت تشخیص بلکه عشق به وطن، ایران دوستی و تمام اعتقادات قبلی برای‌تان بی‌معنی می‌شود تا جایی که یک جنگ روانی می‌تواند مردم یک کشور را عاشق قاتل خود کند و دشمن مهاجم را نجات‌بخش خود بداند.
کد خبر: ۱۳۸۶۲۲۴
نویسنده امین صبحی - دبیر گروه سیاسی
چیزی که در جنگ هیبریدی هدف استراتژیک آمریکا در قبال ایران بوده و هست. حالا با این مقدمه ببینیم در عمل چه اتفاقی می‌افتد؟ وقتی شبانه‌روز زیر پمپاژ دروغ باشید، دیگر با مردمی تهی شده از اعتقاد و پر شده از نفرت مواجه می‌شوید که از هر ضربه‌ای به کشورشان خوشحال می‌شوند چه جنگ شهری و خشونت افسارگسیخته خیابانی باشد، چه تحریم و حمله نظامی.

شاید این سؤال در ذهن‌تان شکل بگیرد که فایده چنین کار‌های رادیکال و تندی چیست؟ پاسخ آن خیلی دور از ذهن نیست، وقتی یک جنگ دیپلماتیک شروع شود، سفرای غربی از ایران بروند، جنگ شهری روی دهد، جامعه بین‌الملل آمدن بمب، تحریم و ایجاد فضای نظامی علیه کشورمان را نرمالایزه کند، کمپین‌سازی بین‌المللی علیه ایران، استارت می‌خورد. دومینویی که از تجمعات خارج از کشور از برلین و کانادا و برخی دیگر شهر‌های اروپایی شروع شد و برای براندازی به دولت‌های بیگانه التماس کردند و حالا به ایستگاه مسلح شدن معارضان رسیده است.

در این وضعیت، این سؤال شاید پربیراه نباشد که بپرسیم آیا سوریه شدن روی دور تند قرار گرفته است؟
اکنون هم در این مرحله به نظر می‌رسد که بخش دوم پلن، یعنی شروع فاز مسلحانه برای آمریکا عملا با صحبت‌های جان بولتون کیلد خورده و شروع شده است؛ صحبت‌های او را ببینید که تلویحا چطور از بستر‌های جنگ خیابانی و شهری به واسطه مسلح شدن معارضان صحبت کرده است؟
جان بولتون دیروز گفته است مخالفان ایران (اغتشاشگران) از طریق کردستان عراق مسلح می‌شوند. همین قدر صریح و علنی!

مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به اغتشاشات اخیر در داخل ایران با اعتراف به مسلح بودن اغتشاشگران، گفت این افراد از طریق کردستان عراق به اسلحه دسترسی پیدا می‌کنند و در عین حال به اتخاذ مواضع تند و اظهارات مداخله جویانه علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
نکته جالب این‌که مجری این بخش برنامه هم رعنا رحیم‌پور است؛ همان مجری بی‌بی‌سی که فایل صوتی لو رفته اخیرش درباره برنامه عربستان سعودی و اینترنشنال برای پاره پاره کردن ایران حسابی خبرساز شده است.

رحیم پور در مقابل این اظهارات صریح بولتون دستپاچه شده و می‌گوید آقای بولتون هیچ داده میدانی از این ادعای شما وجود ندارد، اعتراضات کاملا مسالمت آمیز و بدون وجهه مسلحانه است که مجددا بولتون می‌گوید «نه این‌طور نیست در کردستان و بلوچستان معترضان به‌خوبی مسلح شدند و آمریکا و متحدانش هم باید از این تحرکات حمایت کنند.»

بولتون تاکید کرده است معارضان ایران با سلاح‌هایی که از پایگاه‌های نظامی و از نقاطی در کردستان عراق وارد می‌شود، مسلح شده و این وضعیت نشانگر این است که دیگر آن‌ها غیرمسلح نیستند. در حالی‌که اقدام‌های این اغتشاشگران باعث ایجاد ناآرامی و آشوب در برخی نقاط کشور شده، بولتون آشوب‌های آن‌ها را یک تلاش نظام‌مند نه در راستای اعتراض بلکه به‌کارگیری زور علیه حکومت خواند. این مقام سابق آمریکا که طی حضور در دولت ترامپ به‌دنبال فشار‌های گسترده علیه کشورمان و به زعم خود تغییر حکومت در ایران بوده و هست، نشان داد از هیچ روشی در ذهن خود برای تحقق این هدف در ایران دریغ نمی‌کند.

این مقام سابق آمریکایی ایجاد انشقاق در ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را روشی برای فروپاشی حکومت عنوان کرد.

این مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید از جمله افراد مخالف توافق هسته‌ای بوده و هست که با امضای قدرت‌های جهانی به دست آمد و واشنگتن به‌صورت یکجانبه از آن خارج شد. وی درمورد مذاکرات احیای برجام هم مدعی شد هرگونه مذاکره درباره احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به صورت کامل پرونده‌اش بسته شده تا آمریکا هرگز به این توافق برنگردد.

این مقام سابق آمریکایی اضافه کرد، این اشتباه بزرگی است که دولت جو بایدن مرتکب شده و در دو سال گذشته سعی در زنده کردن توافق هسته‌ای داشته است. بولتون همچنین به دولت آمریکا توصیه کرد به دخالت خود در ناآرامی‌های ایران ادامه دهد و با گروه‌های مخالف خارج نشین فعال در شبکه‌های اجتماعی (که بر اساس گزارش‌ها جزو ارتش سایبری هستند) مشورت کند. وی افزود: آمریکا باید چیزی را که آن‌ها (اغتشاشگران) بیشتر احتیاج دارند در اختیارشان قرار دهد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها