آخرین جزئیات درباره وضعیت گلر شماره‌یک ایران

​​​​​​​بیرو، علیه شایعات

حتما خبر‌های نگران‌کننده را درباره علیرضا بیرانوند شنیده یا خوانده‌اید. او در دیدار دوستانه تیم‌ملی مقابل اروگوئه مرد شماره یک ایران بود. عالی بازی کرد تا خیال همه راحت شود.
کد خبر: ۱۳۸۳۸۰۱
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
بعد از یک دوره رکود، با آن نیمکت‌نشینی‌های مکرر و واگذاری چارچوب دروازه به امیر عابدزاده، همه تصور می‌کردند قصه او به سر رسیده و در دومین جام‌جهانی عمرش، شماره یک ایران نخواهد بود. بعد از بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم‌ملی، اما ورق برای بیرانوند هم برگشت. او شد همان مرد شماره یک و این را نه روی کاغذ که در بازی‌هایش نشان داد. شروع درخشش دوباره برای پرسپولیس به همراه چاشنی نمایش خوب در تیم‌ملی. حالا خیال همه راحت شده بود که شماره یک در جام‌جهانی صلابت همیشگی را خواهد داشت، اما بعد از بازی اروگوئه خبر‌هایی رسید؛ «علیرضا بیرانوند مصدوم شده است.»

او در دیدار مقابل سنگال جای خود را به سیدحسین حسینی داد. گلر استقلال آنقدر خوب عمل کرد که بعضی از رسانه‌ها تیتر زدند: «یک آبی‌پوش مدعی شماره یک ایران در جام‌جهانی.» کم‌کم خبر‌های دیگری هم رسید: «مشکل کمر بیرانوند جدی است.» این خبر در تناقض با حضور ثابت علیرضا در ترکیب پرسپولیس بود. او امسال یک ثانیه را هم از دست نداده، ولی عجیب است که همچنان خبر‌هایی درباره‌اش منتشر می‌شود: «بیرانوند دیسک کمر دارد؟ او نمی‌تواند در جام جهانی فیکس باشد؟»

پزشکان چه می‌گویند؟

علیرضا از دیروز به تمرینات پرسپولیس بازگشت، آن هم با آمادگی کامل. پزشکان تیم‌ملی هم می‌گویند مشکل مصدومیت ندارد و کاملا آماده بازی است. او تنها در چند روز گذشته به دلیل سرماخوردگی کمی «حال‌ندار» بوده که آن هم با استراحت رفع و رجوع خواهد شد. بیرانوند از نظر خودش مشکلی برای همراهی پرسپولیس در هفته دهم ندارد مگر این که پزشکان پرسپولیس تصمیم دیگری برایش بگیرند. غیر از این، او با مشکل دیگری مواجه نیست و پزشکان هم می‌گویند: «دیسک کمر ندارد.»

بیرانوند تکذیب کرد

دیروز گفت‌وگوی کوتاهی با خود بیرانوند هم داشتیم که این شایعات را رد و اضافه کرد: هیچ مشکلی در کمر خود ندارد. پزشکان تیم‌ملی هم با رد این موضوع گفتند او مشکلی برای همراهی تیم باشگاهی‌اش یا تیم‌ملی ندارد. علیرضا قصد دارد در فرصت کوتاه باقیمانده تا شروع رقابت‌های جام جهانی قطر، بیشتر از گذشته تمرین کند و در عین حال بیرون از زمین فوتبال، میزان مراقبت‌ها را افزایش دهد. نه او، بلکه بازیکنان تیم ملی با این توصیه جدی در آستانه جام جهانی روبه‌رو هستند. یک سرماخوردگی ساده می‌تواند برای آن‌ها مشکل‌ساز شود. قطر به عنوان میزبان جام‌جهانی دستورالعمل‌های سختگیرانه پزشکی اعمال کرده و قصد دارد مانع از ورود کووید به مسابقات جام‌جهانی شود. به همین دلیل به بازیکنان توصیه شده حتی‌الامکان در مکان‌های عمومی ظاهر نشوند، ماسک بزنند و میزان استراحت خود را افزایش دهند. همچنین درباره تغذیه ملی‌پوشان هم برنامه‌ای در نظر گرفته شده. بیرانوند هم گفت: «قطعا من هم تلاش می‌کنم تا در آماده‌ترین فرم ممکن به جام‌جهانی قطر برسم.»

البته نه بیرانوند و نه هیچ یک از ملی‌پوشان مطمئن نیستند که در جام‌جهانی فیکس خواهند بود. کارلوس کی‌روش هم با ایجاد رقابت در تیم‌ملی آن‌ها را از این فضا دور کرده. بیرانوند فعلا رقبایی، چون سیدحسین حسینی، امیر عابدزاده و پیام نیازمند دارد، ولی امیدوار است تمام آن اتفاقات خوب در جام‌جهانی روسیه برایش در قطر هم تکرار شود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها