وزارت دفاع اوکراین از رژیم صهیونیستی درخواست خرید موشک، به جای تحویل موشک های آمریکایی را کرده است.
کد خبر: ۱۳۸۳۵۹۷
به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اطلاعات بدست آمده، در حالی که ایالات متحده همچنان با تحویل موشک MGM-۱۴۰ ATACMS به اوکراین مخالف است، اوکراین از اسرائیل خواسته است که موشک‌های LORA را به عنوان جایگزین موشک آمریکایی در اختیار آن قرار دهد.

بر اساس ارزیابی وزارت دفاع اوکراین، موشک LORA دارای ویژگی‌های تاکتیکی و فنی خوب و حتی برتر از تسلیحات ساخت آمریکا است، برخی از کارشناسان عبری زبان ارزیابی میکنند که اسرائیل در آینده نزدیک با فروش این موشک به اوکراین، موافقت کند.

LORA (مخفف Long Range Attack) یک موشک بالستیک تاکتیکی پیشرفته است که توسط شرکت صنایع هوافضای اسرائیل (IAI) ساخته شده است و از سال ۲۰۰۷ ارتش رژیم صهیونیستی از آن استفاده میکند.

برد موشک LORA را نیز می‌توان با توجه به وزن کلاهکی که حمل می‌کند سفارشی کرد، حداکثر برد عملیاتی این موشک ۴۰۰ کیلومتر است که بسیار فراتر از موشک ATACMS آمریکا (۳۰۰ کیلومتر) است.

بر اساس گفته رسانه‌های صهیونیستی، یکی دیگر از ویژگی‌های خاص موشک LORA این است که یک موشک بالستیک تاکتیکی کوتاه برد نیست، بلکه یک موشک کروز «هیبریدی» است و در مقایسه با ۹ M ۷۲۳ که بر روی سامانه اسکندر- M روسی کار می‌کند، قدرت مانور بالاتری دارد.

سرعت این موشک به طور واضح توسط سازنده آن اعلام نشده است، اما برخی از کارشناسان نظامی تخمین می‌زنند که می‌تواند به ۳.۵ - ۴ ماخ برسد که واقعا سرعت زیادی ندارد، اما برای انجام مانور‌های پیچیده ضروری است.

با این حال، دشوارترین مشکلی که امروز اوکراین با آن مواجه است این است که رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از تشدید تنش با روسیه، نمی‌خواهد سلاح‌های مرگبار را به کی‌یف عرضه کند.

در حال حاضر، اسرائیل تأیید کرده است که تجهیزات جنگ الکترونیک ضد پهپادی را برای مقابله با پهپاد‌های شاهد-۱۳۶ که از سوی ایران به روسیه داده شده است، به اوکراین تحویل خواهد داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها