وجود حجاب در ادیان اسلام، یهود و مسیحیت

چرا حجاب در اسلام اجباری شده است؟

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز

هفته وحدت ابتکاری جاودان برای یکدلی جهان اسلام

نامگذاری ایام سالروز میلاد خجسته حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) به نام هفته وحدت ، ابتکاری جاودان توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به شمار می رود که با تفکر الهی خویش جهان اسلام را در مقابل دسیسه های دشمنان به یکدلی ،بیداری و هوشیاری فرا خواند.
کد خبر: ۱۳۸۳۳۱۶

به گزارش جام جم آنلاین البرز:رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت:http://jamejamonline.ir

حضرت محمد (ص)، وحدت امت اسلامی را از جمله راهبردهای اقتدار این  امت  در همه دوران‌ها دانسته و برای تحقق آن تلاش فراوانی داشتند به گونه‌ای که شکوه جامعه اسلامی در عصر رسول خدا (ص) بازخورد راهکارهای ارایه شده آن بزرگوار بوده است.بنابراین در شرایطی که دشمنان درصدد ایجاد تفرقه و فتنه در بین امت اسلامی هستند، ضرورت اهمیت وحدت در جامعه اسلامی امروز  بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

در اندیشه امام خمینی (ره ) وحدت اسلامی شامل نوعی وفاق شناختی و ارزشی است که منشأ الهی و معنوی دارد و در کتاب و سنت نمونه های هنجاری و رفتاری آن در بعد نظری و عملی تدوین گردیده است. چنین وحدتی ناشی از انرژی عاطفی، همت و اعتماد متقابل افراد و گروههاست که مقصد شریعت، موجب قدرت، عامل اصلاح و پیشرفت و مانع فساد جامعه است.

«یکی از مقاصد بزرگ شرایع و انبیای عظام سلام الله علیهم، که علاوه بر آنکه خود مقصود مستقل است، وسیلۀ پیشرفت مقاصد بزرگ و دخیل تام در تشکیل مدینه فاضله می باشد، توحید کلمه و توحید عقیده است، و اجتماع در مهام امور و جلوگیری از تعدیات ظالمانه ارباب تعدی است که مستلزم فساد بنی الانسان و خراب مدینه فاضله است. و این مقصد بزرگ، که مصلح اجتماعی و فردی است، انجام نگیرد مگر در سایۀ وحدت نفوس و اتحاد همم و الفت و اخوت و صداقت قلبی و صفای باطنی و ظاهری، و افراد جامعه به طوری شوند که نوع بنی آدم تشکیل یک شخص دهند، و جمعیت به منزله یک شخص باشد و افراد به منزلۀ اعضا و اجزاء آن باشند؛ و تمام کوششها و سعی ها حول یک مقصد بزرگ الهی و یک مهم عظیم عقلی، که صلاح جمعیت و فرد است، چرخ زند.»

وحدت از منظر  ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  (مدظله العالی ) نه امری تاکتیکی و استراتژی، بلکه یک اصل اسلامی است، در این زمینه می‌فرمایند: «نباید به وحدت به چشم تاکتیک نگاه کرد؛ وحدت یک اصل اسلامی است.این بیان معظم‌له، علاوه بر تبیین حقیقت وحدت و خاستگاه دینی آن، پاسخ به آن دسته دیدگاه‌هایی است که وحدت را یک امر صرفا تاکتیکی یا استراتژیکی قلمداد می‌نمایند. لذا ایشان وحدت را از واجبات و ضروریات دین مبین اسلام معرفی می‌نمایند.

خداوند در قرآن تمام پیروان ادیان توحیدی را به وحدت بر اساس مشترکات فرا می خواند. آیات فراوان در قرآن آمده است که تاکید بر وحدت مسلمانان و یکپارچگی آنان دارد. از نظر عقل و منطق هم، کسانی که خداوند را، پیامبرش را و کتاب پیامبر را قبول دارند؛ باید در یک جبهه واحد باشند.  کتاب آسمانی مسلمانان، به همان اندازه که بر روی وحدت آنان تاکید شده، از تفرقه و جدایی میان مسلمانان نهی شده است. قرآن کریم دراین باره می فرماید: وَ اعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنتُمْ عَلَیَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَکُم مِّنْهَا. همگی به رشته دین خدا چنگ زده، به راه های متفرق نروید و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را که شما با هم دشمن بودید و خدا در دل های شما الفت و مهربانی انداخت و به لطف خداوند همه، برادر دینی یکدیگر شدید، و در صورتی که در پرتگاه آتش بودید، خدا شما را نجات داد.

همان گونه که با اتحاد قطرات آب، جوی های آب، و با به هم پیوستن جوی های کوچک به همدیگر، رودخانه ای عظیم ایجاد می شود، با اتحاد انسان ها نیز صف های بزرگی به وجود می آید که پشت هر دشمنی را می لرزاند و او را به وحشت می اندازد. اتحاد را می توان، نخ تسبیحی دانست که مهره ها را در کنار هم نگه می دارد و ارتباط منظمی بین آنها برقرار می سازد و آنها را از پراکندگی، دورافتادگی و گم شدن حفظ می کند و اگر این نخ پاره شود، انسجام مهره ها گسسته می شود و هر کدام به جانبی خواهد رفت.

وحدت و پیشرفت مسلمین زنگ خطری برای مستکبران 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در این زمینه گفت: وحدت به معنای یگانه شدن، یکتایی و یگانگی است و وحدت مسلمین، به معنای یگانگی و هماهنگی مسلمانان در سایه توحید و نبوت و قرآن و تکیه ننمودن آنها بر ممیزات مذهبی و قومی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمیان  افزود:  وحدت همان امری است  که مجد و عظمت و شوکت مسلمانان  در گرو آن است و همان نکته مهمی است که پیامبر اسلام (ص)  با لحنی بلیغ و بیانی رسا، پیروانِ خود را بدان دعوت می کند.

وی ادامه داد: در دنیای امروز، حضور بیش از یک میلیارد مسلمان و پیشرفت و تعالیِ بی سابقه بعضی از کشورهای اسلامی به ویژه کشور ایران، زنگ خطری را برای استکبار جهانی به وجود آورده است و به یقین آنها آرام نخواهند نشست.

ابراهیمیان بیان داشت:دشمنان که از آغاز ظهور اسلام از این امت واحد ضربه های سنگینی خورده اند، در صورت غفلت مسلمانان از اختلاف های آنان سود خواهند جست و به آن دامن خواهند زد. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: دوری از اسلام اصیل و قرآن کریم، تعصب و لجاجت بدون برهان و منطق، قومیت گرایی و نژادپرستی، دنیاگرایی و نیز تفرقه انگیزی قدرت های بزرگ به منظور سلطه بر مسلمانان و منابع مالی و فکری آنها را می توان بخشی از دلایل بروز اختلاف در میان مسلمانان دانست. 

وی افزود: در جهان اسلام، هر کس به دنبال وحدت مسلمانان باشد و در این راستا مجاهدت کند، کاری خدایی انجام می دهد و در نقطه مقابل، هر کس با هر انگیزه و دلیلی به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان باشد، کاری شیطانی انجام می دهد و تبعیت از کانون واحد و قرارگاه معین، یکپارچگی ایجاد می کند. 

ابراهیمیان بیان داشت: موفقیت ها برای پیروان یک مکتب با وحدت آنان به دست می آید. مسلمانان دارای اصول، مبانی و اهداف مشترک هستند. اگر با وجود برخورداری از کثرت جمعیت و تمامی مواهب الهی، گرفتار مصیبت ها و عقب ماندگی ها و فلاکت ها شده اند، دلیل اصلی آن در عدم پایبندی عملی به این اصول و مبانی است. دلیل اصلی مشکلات در جهان اسلام، تفرقه و عدم تبعیت و پیروی از آن کانون واحد و قرارگاه اصلی است.

وی افزود: دشمنان مصمم هستند از تفکر انحرافی یعنی اسلام آمریکایی و انگلیسی که ولایت فقیه در آن وجود ندارد و تشکیل آن بر پایه حب نفس و دنیا خواهی بوده که ثمره آن داعش و امثال داعش در این روزهای پر آشوب جهان است، برای ضربه به اسلام و مسلمین استفاده مستمر داشته باشند.

ابراهیمیان بیان داشت: همین اتفاقات و حوادث جزیی به تعبیر رهبر انقلاب را ببینید که در کشور عزیزمان هرج و مرج ایجاد می کنند و می‌خواهند با تحریک و اختلاف انداختن بین شیعه و سنی ،تجزیه ایران را رقم بزنند

وی تاکید کرد: تنها راه ناکام ساختن دشمنان، خشکاندن ریشه های این تفکر و اندیشه ضد وحدت در جهان اسلام است. با اتحاد و انسجام به دعوت قرآن و اسلام با شعار «وَ اعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ در هفته وحدت جامه عمل بپوشانیم تا در تمام عرصه ها پیروز میدان باشیم.

به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) استان البرز ملقب به ایران کوچک سراسر غرق نور و شادی بود و آیین های ویژه در این استان با حضور اقوام و مذاهب شیعه و سنی برگزار شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها