مدارس تیزهوشان مدارسی هستند که دانش آموزان باهوش در آن تحصیل می کنند که از معلمان و دبیران مجرب و همچنین تجهیزات و امکانات سخت افزاری خوبی برای رشد دانش آموزان بهره می برند.
کد خبر: ۱۳۸۳۰۲۷

درباره ثبت نام در مدارس تیزهوشان

ثبت نام تیزهوشان توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و در دو پایه (ششم به هفتم و نهم به دهم) برای دانش آموزان با استعداد و هوش بالا نسبت به سایرین برگزار می شود.

معمولا ثبت نام آزمون تیزهوشان در فروردین هر سال به صورت آنلاین انجام می شود و در این مسابقه علمی دانش آموزانی که استعداد بیشتری دارند و به صورت برنامه ریزی شده مطالعه نموده و آموزش دیده اند برنده این ماراتون شده و می توانند وارد اینگونه مدارس شوند.

ثبت نام در آزمون تیزهوشان

ثبت نام در آزمون تیزهوشان دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. یکی از شرایط عمومی داشتن تابعیت ایرانی است، البته توجه داشته باشید که دانشجویانی که تابعیت ایرانی ندارند نیز می توانند در شرایط خاص در آزمون ثبت نام کنند. با این حال، شرایط خاص آزمون تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم متفاوت است.

اولین شرطی که برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم مشخص شده است، تحصیل در پایه ششم است. همچنین داشتن نمره خیلی خوب در همه دروس یا نمره خوب حداکثر در یک درس و در سایر دروس پایه پنجم بسیار خوب ضروری است. در آزمون تیزهوشان نهم تا دهم باید حداقل میانگین نمره 19 در پایه هشتم کسب شود.یکی از شرایط عمومی ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی اخذ تابعیت ایرانی می باشد. البته توجه داشته باشید که دانش آموزان غیرایرانی نیز در صورت داشتن شرایط می توانند در آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ثبت نام کنند.

تبصره 1: داوطلبان غیرایرانی می توانند تحت شرایط ویژه در آزمون تیزهوشان شرکت کنند.

تبصره 2: داوطلبان پایه ششم تا هفتم در صورتی که در تمام دروس پنجم و ششم فقط در یک درس نمره خوب داشته باشند، این افراد امکان شرکت در آزمون سنجش را دارند.

تبصره 3: دانش آموزان شاغل به تحصیل در پایه نهم مدارس تیزهوشان، این دسته از داوطلبان نیاز به داشتن حداقل معدل 16 در خرداد ماه دارند و این داوطلبان نیازی به شرکت در این آزمون ندارند.

راهنمایی و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان از ششم به هفتم

داوطلبان ثبت نام تیزهوشان پایه ششم به هفتم برای تحصیل در این مدارس باید در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و به نمره ایده آل دست یابند. این داوطلبان باید در آزمون آنلاین کلاس ششم شرکت نموده و برای ثبت نام باید وارد وب سایت hoosh.medu.ir شوند. در زیر مرحله به مرحله توضیح داده ایم :

  • وارد سایت ثبت نام استعداد های درخشان به نشانی hoosh.medu.ir شوید.
  • کد ملی و رمز عبور  همگام خود را وارد نمایید.
  • در این مرحله،  نقش و عنوان سازمانی خود را وارد نمایید.
  • اطلاعات خواسته شده را با توجه به اطلاعات مندرج در مدارک را وارد نمایید.
  • یک قطعه عکس 3*4 را بارگزاری نمایید.
  • تمامی اطلاعات را بررسی نمایید و پس از صحت آن، گزینه تایید را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله از ثبت نام، وارد درگاه پرداختی میشوید که بایستی مراحل پرداخت را تکمیل نمایید.
  • از رسید پرداختی خود عکس تهیه نمایید.

راهنمایی و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

متقاضیان ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان در سامانه هوشمند و استعدادیابی به نشانی  اینترنتی azmoon.medu.ir  مراجعه کنید. در زیر مراحل آن را توضیح می دهیم :

  • وارد سایت ثبت نام استعداد های درخشان به نشانی azmoon. medu. ir شوید.

  • کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد نمایید.
  • در این مرحله، نقش و عنوان سازمانی خود را وارد نمایید.
  • اطلاعات خواسته شده را با توجه به اطلاعات مندرج در مدارک را وارد نمایید.
  • یک قطعه عکس 3*4 را بارگزاری نمایید.
  • تمامی اطلاعات را بررسی نمایید و پس از صحت آن، گزینه تاید را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله از ثبت نام، وارد درگاه پرداختی میشوید که بایستی مراحل پرداخت را تکمیل نمایید.
  • از رسید پرداختی خود عکس تهیه نمایید.

چگونه می توان در مدرسه تیزهوشان ثبت نام کرد

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401-1402

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401-1402 ، از نیمه اول مردادماه آغاز می شود. اعلام نتایج از طریق سایت تیزهوشان نهم به دهم به نشانی azmoon.medu.ir انجام می شود.

هزینه ثبت نام مدارس تیزهوشان

هزینه ثبت نام مدارس تیزهوشان باید پس از تکمیل مراحل ثبت نام برای تیزهوشان و پس از درج اطلاعات و مشخصات فردی در مرحله ای جداگانه پرداخت شود.

برای پرداخت هزینه های مربوط به ثبت نام تیزهوشان ابتدا باید ثبت نام اولیه انجام شود سپس دانش آموزان وارد سامانه ثبت نام تیزهوشان شده و هزینه ثبت نام تیزهوشان را در پایه مربوطه ( ششم به هفتم یا نهم به دهم ) پرداخت کنند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه موضوع اطلاع رسانی در بحث ثبت نام و نتایج تیزهوشان برای دانش آموزان و والدین آنها مهم تلقی میگردد لذا سایت خبرینو بعنوان رسانه ای که چند سال است که در حوزه اخبار مربوط به مدارس و دانشگاه ها فعالیت می نماید و طی این مدت خدمات مطلوبی را به هموطنان عزیزمان ارائه نموده است معرفی میگردد. نشانی اینترنتی سایت خبرینو https://khabarino.com است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها