احد جلیلیان، با اشاره به کم بارشی جدی که با آن مواجه ایم و تاثیر آن بر محیط زیست اظهار کرد: در شرایطی که متوسط بارش سالانه در استان کرمانشاه در بلندمدت حدود ۴۸۰ میلی‌متر بوده، امسال با کاهش قابل توجه بارش‌ها مواجه ایم و مشابه همین وضعیت نیز در سال قبل از آن رخ داد و کاهش ۱۸۶ میلی‌متری بارندگی را در کرمانشاه داشتیم.
کد خبر: ۱۳۸۱۹۹۷

جام جم آنلاین؛ به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، اکثر رودخانه‌های استان بجز سیروان و الوند خشک شده و یا در حال خشک شدن هستند.

وی کم بارشی دو سال اخیر را باعث آسیب به بسیاری از منابع آبی، چشمه‌ها، سراب‌ها و رودخانه‌های استان دانست و عنوان کرد: اکثر سراب‌ها و چشمه‌های استان خشک شده و یا با کاهش دبی مواجهند و به سمت خشکی می‌روند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از خشک شدن اکثر رودخانه‌های استان هم خبر داد و با بیان اینکه هم اکنون اکثر رودخانه‌ها خشک شده و یا در حال خشک شدن هستند، افزود: تنها دو رودخانه سیروان و الوند هنوز دبی دارند و خشک نیستند.

جلیلیان درباره تاثیر خشکسالی‌ها بر گونه‌های گیاهی و جانوری نیز اظهار کرد: محیط زیست تلاش کرده از روش‌های مختلف حیات زیستمندان را حفظ کند، برای مثال در تالاب مهمی مانند هشیلان که دچار خشکی شد آبرسانی به تالاب با تانکر را با همکاری سایر بخش‌ها در دستور کار قرار دادیم.

وی همچنین از تعبیه آبشخورهایی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست که گونه‌های جانوری غنی دارد هم خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث برخی از این آبشخورها با همکاری خیرین بوده و آبرسانی به آبشخورها نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با آغاز فصل پاییز و شروع بارش‌های موثر پاییزی، وضعیت منابع آبی استان و به تبع آن گونه‌های گیاهی و جانوری بهبود یابد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها