هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | خلاصه بازی فولاد 0 - مس کرمان 0

ایستگاه هفته هفتم لیگ‌برتر فوتبال ایران در نقطه‌جوش

ساپینتو در قلعه امیر

ماجراجویی تیم‌ملی فوتبال ایران موقتا تمام شد تا دوباره برگردیم به لیگ‌برتر و هفته هفتمش. آنها که هفته به هفته رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران را رصد می‌کنند خوب می‌دانند حساب این هفته فعلا جداست، یعنی همین هفته پیش رو. هفته هفتم رقابت‌ها پر از اتفاقات جدید و تازه است.
کد خبر: ۱۳۸۱۸۴۱
نویسنده هلیدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
‌نمی‌دانیم، ولی تا آنجا که اعداد و ارقام به ما نشان می‌دهد تغییر در صدر کار سختی است، اما اصلا هم بعید نیست. امروز آغاز هفته هفتم است و پنج بازی برگزار می‌شود. گل سرسبد این دیدار‌ها مسلما جایی است که استقلال یک پای بازی به شمار می‌رود. آبی‌ها قرار است مهمان تیم گل‌گهرسیرجان باشند، تیمی که با هدایت امیر قلعه‌نویی نقشه‌هایی سرسختانه برای قهرمانی در فصل دارد. تقابل قلعه‌نویی و ساپینتو نقطه‌جوش هفته هفتم است. تقابل دو مدعی سرسخت و تمام عیار.

مدعیان فوتبال هجومی در یک قاب

ساپینتو تمام تلاش خود را کرده تا از استقلال تیمی بسازد که زیبا بازی می‌کند و هجومی است. تلاش او البته تا حدودی به ثمر نشسته، اما نه در حدی که کلمات ستایش‌آمیز را روی هم بریزیم و از او و سبک بازی تیمش تعریف و تمجید کنیم. استقلال هنوز به قول معروف «جای کار» دارد. اگر جای کار نداشت صدر را از دست نمی‌داد و امروز با ۱۱ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار نداشت. تیمی که همین ابتدای فصل به راحتی صدر را به این و آن بدهد ثابت کرده برای قهرمانی مجدد چیز‌هایی کم دارد که آگاهی از آن‌ها ساپینتو را تبدیل به یکی از برترین مربیان شاغل در ایران می‌کند. در آن سوی میدان، اما گل‌گهر سیرجان قرار دارد، تیمی که با هدایت امیر قلعه‌نویی تبدیل به یکی از قدرت‌های لیگ‌برتر شده است. گل‌گهری‌ها مثل استقلال هستند، هجومی و بر پایه این تلاش که زیبا بازی کند، اما هنوز به طور کامل این نقشه‌های ایده‌آل‌گرایانه را نمی‌توانند پیاده کنند، در واقع قلعه‌نویی هم مانند ساپینتو هنوز تیم کاملی نساخته. اما انتقادات از او کمتر است. هر چه باشد او سرمربی گل‌گهر است، تیمی که کمتر کسی انتظار دارد مدعی شماره یک قهرمانی باشد.

آمار ضعیف امیر مقابل استقلال

امیر قلعه‌نویی تا به حال ۲۹ بار با تیم‌های مختلف و به عنوان سرمربی مقابل تیم سابق خود استقلال قرار گرفته و ۱۰برد، ۱۴باخت و ۵مساوی به دست آورده است. حالا این تقابل شماره ۳۰ قلعه‌نویی با تیم سابقش است. گل‌گهر با قلعه‌نویی هرگز موفق به بردن آبی‌های پایتخت نشده و حالا در تقابل سی‌ام به دنبال شکست این طلسم است. نتیجه بازی رفت فصل گذشته دو تیم با رای انضباطی ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام شد که تا مدت‌ها جنجال زیادی به پا کرد. در دیدار برگشت نیز آبی‌پوشان ۲ بر یک گل‌گهر را شکست دادند و یک شکست دیگر در کارنامه قلعه‌نویی ثبت کردند. البته اشاره‌ای هم به سه دیدار قبلی این دو تیم قبل از فصل گذشته داشته باشیم. یک بار ۲ بر ۲ مساوی کردند و دو بار هم استقلال به ترتیب با نتایج یک بر صفر و ۲ بر یک گل‌گهر را برد.

اگر استقلال گل‌گهر را نبرد

پایین و شاید پایین‌تر. این اتفاقی است که برای استقلال در جدول رده‌بندی می‌افتد، یعنی اگر نتواند گل‌گهر را ببرد یا شکست بخورد. استقلال سه امتیاز با صدر یعنی پرسپولیس ۱۴ امتیازی فاصله دارد و یک امتیاز با گل‌گهر سیرجان. اگر ببرد موقتا با پرسپولیس از لحاظ امتیازی برابر می‌شود و اینجاست که تفاضل گل مشخص می‌کند کدام یک صدرنشین باشد. اما اگر مساوی کند سفت و سخت جای خود را در جایگاه سوم می‌چسبد. اما اگر ببازد باید این انتظار را داشته باشیم که با توجه به دیدار‌های فردا (یکشنبه) یک سقوط تلخ و حتی چند پله‌ای را تجربه کند. اما وضعیت تیم گل‌گهر متفاوت‌تر است. این تیم با یک برد به صدر می‌رسد و نیازی هم به تفاضل گل ندارد. مساوی و حتی باخت شاید تفاوت چندانی در جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی ایجاد نکند.

جنجال داوری بازی استقلال و گل‌گهر

خبر‌های رسیده از اردوی استقلال حکایت از آن دارد که علیه امیر عرب‌براقی داور بازی امروز این تیم و گل‌گهر جوی راه افتاده است. یکی از نزدیکان استقلال به تازگی اطلاعاتی در اختیار ساپینتو قرار داده که به شدت او را نگران کرده است. مربی پرتغالی حتی داخل تیم گفته دوست دارد درباره این مساله حرف بزند و از حالا نگرانی خود را ابراز کند! ماجرا ظاهرا به جلسه‌ای برمی‌گردد که چندی قبل برگزار شد و خبرش به گوش استقلالی‌ها رسید.

ساپینتو به ملی‌پوشان بازی می‌دهد؟

سه ملی‌پوش استقلال از دیروز به اردوی این تیم اضافه شدند. آن‌ها که در اردوی اتریش تیم‌ملی را همراهی می‌کردند، پنجشنبه شب وارد تهران شدند و امروز تمرین ریکاوری خواهند داشت. به همین خاطر حضور آن‌ها در ترکیب امروز استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ظاهرا ساپینتو تصمیم گرفته سیدحسین حسینی را در ترکیب اصلی بازی دهد و احتمالا صالح حردانی و ابوالفضل جلالی کار را از روی نیمکت آغاز می‌کنند. خستگی سفر به اتریش و دوری از تمرینات گروهی باعث شده تا ساپینتو روی این تصمیم مصر باشد.

دیدار تیم‌های گل‌گهرسیرجان و استقلال در هفته هفتم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. شورای تامین استان کرمان و شهرستان سیرجان پیش از این تشکیل جلسه داده بود و بنابر تصمیم مسئولان مربوطه، دیدار تیم‌های گل‌گهر و استقلال در هفته هفتم لیگ برتر بدون حضور تماشاگران خواهد بود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها