به گزارش جام جم آنلاین، متن کامل به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خواهران و برادرانِ انقلابی
فعالان عرصۀ فرهنگ و جهاد
حلقه های میانی و هسته های خودجوش مردمی
مبارزان جبهۀ حق و دلدادگان و جان نثاران قرآن و ولایت
أَحَسِبَ ٱلنَّاسُ أَن یُترَکُواْ أَن یَقُولُواْ ءَامَنَّا وَهُم لَا یُفتَنُونَ * وَلَقَد فَتَنَّا ٱلَّذِینَ مِن قَبلِهِم فَلَیَعلَمَنَّ ٱللَّهُ ٱلَّذِینَ صَدَقُواْ وَلَیَعلَمَنَّ ٱلکَذِبِینَ ( 2.3 عنکبوت)
جبهه حق، انقلاب اسلامی و حرکت تمدنی اسلام ناب محمدی، با فتنه ای دیگر مواجه شده است. فتنه ای جهانی و گسترده که تمام استعدادهای رسانهای و تبلیغی جبهۀ کفر و نفاق و انحراف، در آن فعال گشته اند و بی پرده، جنگی احزاب گونه را به راه انداخته اند.
اکنون باید آگاه تر بود. رساتر فریاد زد و غریو تبیین را در جامعه طنین انداز کرد. خفتگان جبهه حق را بیدار ساخت. صفوف را منسجم کرد و جبهه را سامان داد. ...
زنهار؛ نباید غافل شویم از فرصتی که در دل تهدیدهاست؛ از بصیرت و صبری که در فتنه ها در میان امت می جوشد؛ از خون شهدایی که بر صفحه های تاریخ میچکد و برکتِ حرکت جبهۀ حق میشود، از رشد و انسان سازیهایی که در مبارزه، اوج میگیرد و عرفانِ ولایی را در میدانِ جهاد به اوج میرساند، از پیشرفتی که برای امت در مقاومت و عدم تسلیم شکل میگیرد، ...
در مکتب امام و مکتب شهید سلیمانی، این فرصتهای نهفته در دل تهدیدها و چالش ها را نباید از کف داد. فرصتی تاریخی برای شتاب دادن به حرکت جبهۀ حق و ضربه زدن به جبهۀ استکبار. این فرصت شناسی و غنیمت شماردن آن، در کنار بشارتهای بی نظیر خدا و نصرت خاصه اش که در اربعین جلوه گر شد، نبأ فتح و انفتاح تاریخی میدهد.
اغتشاش ها، با همت به میدان آمدن مردم، هیاتها، مساجد، ... در کنار نیروهای امنیتی، کمرنگ شده و به زودی از بین خواهد رفت، اما گذار از این فتنه، همتی بلند مدت و آرایشی نوین برای جبهه حق را نیاز دارد.
ستیز فرهنگی اجتماعی دشمن و برنامه ریزی و سازماندهی برای این ستیز، عمیق و گسترده و بلند مدت است. او مترصد فرصت هاست تا هرگاه سوژه ای پیدا کرد، فتنه را شعله ور سازد. حجاب، حوادث طبیعی، حواشی سلبریتی ها، حوادث خانوادگی، سگ، فوتبال و... همه سوژه های خلق شکاف اجتماعی و کمپین های آنهاست و حالاحالاها خواهد بود. مافیای فساد، در کنار حکمرانی پلتفرم های غربی، سیل عظیمی از محصولات رسانه ای و فرهنگی، راه می اندازند تا از فتنه های آنها در رسانه و محلات و مدارس و دانشگاه و... پشتبیابی کند.
بنابراین فعال شدن و اِعداد همه استعدادها و به میدان آمدن ظرفیت های بی نظیر سازماندهی نشده همچون بانوان، معلمان و نوجوانان و برپایی یک مبارزۀ وسیع در جهاد تبیین، از لوازم این آرایش جدید است.
ظرفیت های موجود باید تحول یابند و ردای مبارزۀ جدید بر تن کنند؛ هیاتها باید کانون جهاد تبیین شوند. تشکلهای دانشجویی، حلقه های میانی حرکت عمومی جامعه گردند. گروههای جهادی، گفتمان پیشرفت و عدالت را در میان جوانان بسط دهند. مساجد، جامعۀ قرآنی، فعالان رسانه ای، گروهها و جریانهای تربیتی، مبلغین و... . این جنگ و مبارزه یک جنگ شناختی و شبکه ای و فرامرزی ست.
متاسفانه هنوز عدهای از نخبگان و فعالان، در انفعال و گنگی قرار دارند. باید این فضا را شکست و همه قوای جبهه حق را، فعالانه به میدان آورد. باید قیام کرد و با تمام قوای انسانی و فکری و معنوی، بپاخواست. قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَ فُرَادَی
****
اما روایت کوتاه ماجرا
حادثه ای تلخ و حزن آلود بود. سخن های بسیاری درگرفت از گمانه زنیها و تهمتها، از متشابهات و محکمات، از آسیبها و بایسته ها، تا بحثهای نظری و راهبردی در باب حجاب، حکومت و احکام الهی، ریشه های فساد، تناقضات سازمانها و نهادها و ...
اما خیلی زود صحنه تغییر کرد. جبهه باطل که دوباره زخمی کاری از بزرگترین حرکتِ تبینی تاریخ یعنی اربعینِ زینبی خورده بود و تجلی امروزی آن، به عظیمترین اجتماعِ انسانی جبهۀ حق تبدیل شد، این حادثه را، سوژه و فرصتی درخور برای خود یافت. از این رو با تمام قوا و با عصبانیتی بی نظیر، حقد و کینۀ خود را نمایان ساخت و در اوج رادیکالیسم به صحنه آمد.
اینجا بود که سنت خیر الماکرین در امداد و نصرت جبهه حق، پرده از چهرۀ نفاق گشود. جبهۀ صهیونیستی، بزرگان جبهۀ استکبار جهانی، سازمان خونخوار مجاهدین خلق، فرقه های بهائیت و شیعه انگلیسی و ...، شبکه رسانه های سعودی انگلیسی، سلبریتی های وابسته به سفارتها و شبکه های اجتماعی نفوذ، منحرفان سیاسی و مکتبی داخلی، غرب زدگان لیبرال و نفوذی های رسوخ کرده، گروهکهای داعش و کومله و پان ترک و ... همه با هم یک صدا و متحد گشتند و خشونت و رذالت را به اوج خویش رساندند.
مردم معترض نیز خیلی زود خویشتن را از آشوبگران، جدا کردند. با اینکه اعتراض ها، شبهه ها و مساله ها برای عدهای هنوز باقی است اما مردم مومن، خیلی زود، خط خویش را از آشوبگرانِ برانداز جدا کردند و اصحاب فتنه، خود را در کف میدان، تنها و بدون پشتوانۀ مردمی دیدند؛ اما بازهم دست از آشوب و جنایت نکشیدند. ایمان دینی، وحدت اجتماعی، امنیت و آرامش، حیا و عفت و خانواده، قداستها، ملی گرایی و یکپارچگی تمدنی تاریخی ایران، آزادی خواهی و استقلال خواهی، ... این ها همه مصالحی بزرگ تر بودند که مورد تهاجم قرار گرفته بودند. از این روی آشوبگر فتنه خیز، خود را تنها یافت.
اکنون قلب امت اسلامی آکنده از مصیبت است. هتک حرمتهای بسیاری رخ داده است که جان دادن از غم آنها رواست. جبهۀ باطل که ابتدا قرآن بر نیزه کرده بود، نقاب افکند و قرآن سوزاند و توهینها بر تمام مقدسات روا داشت. پرچم عزای اباعبد الله(ع) را با پایکوبی به آتش کشید و هلهله کرد. داعش وار، خون انسانها را با سلاخیهای جنایت کارانه بر زمین ریخت. بر پیکر انسانها و نمادهای امنیت و اقتدار آتش افروخت؛ پس آنگاه با لذت و افتخار، با جنایتهایش سِلفی افتخار گرفت و گدایی فالوئر کرد. همچون رضاخان و اوباش بی مخش، میراث فاطمی را از سر زنان نجیب کشید و چون یزیدیان تاریخ، نانجیبیها کرد. در بی حیایی، دریده گشت و میراث عظیم و سترگ حیا و غیرت را به سُخره گرفت. حتی به پرچم ایران و ایرانی بودن هم رحم نکرد و بی شرمانه از تجزیۀ ایران سخن گفت. ...
او در راه این خیانتها و جنایتهایش از هیجان زنان و نوجوانان فریب خورده سوء استفادهها کرد و با پشتیبانی امپراطوری رسانه ای استکبار جهانی، غایت اهدافش را صریح و بی پرده فریاد زد: «بسط برهنگی و فحشاء و میگساری»، «مبارزه با تمام دین و کشتار وسیع مذهبیها و بسیجیها و...، تخریب مساجد و حسینیه ها و امامزاده ها»، «فروپاشی خانواده و نجابت زن ایرانی و غیرت مرد ایرانی»، «تجزیه ایران»، «سقوط نظام، مبارزه با ولایت فقیه»، و ...
این جا بود که حافظۀ تاریخی ملت ایران، به ناگاه تصویرها و خاطرات پرتکراری از جنایتهای منافقین و کومله و داعشیها و... را به خاطر آورد. انسانسوزی و سلاخی و بیحرمتی به مقدسات و حمله به آمبولانس و آتش نشانی و... رسم همیشگی آنها بوده است. برای همین مردم، با وجود دلخوریها از وضع اقتصادی، فسادها، جولان سرمایه داری و شکاف طبقاتی، و... اما دل به این فراخوان همه جانبه دشمن و فریب خوردگان نسپردند و خیلی زود حساب مردم از اغتشاشگران جدا شد و اقلیت سازمان یافته، خود را تنها در میدان یافت.
باید تحلیل کرد که چرا دشمن در این زمان, اینگونه عصبانی و منفعل شده است و این چنین رفتارهای خشن و مذبوحانه از خود نشان میدهد؟ شکست دشمن در جبهه تحریمهای فلج کننده، خروج دولت ایران از انفعال گفتمانی در عرصۀ جهانی، تغییرات نظم جهانی به نفع جبهۀ حق و تحولات ژئوپلتیک و دیپلماتیک، اربعین معجزهگونِ شکوهمند و با عظمت در تاریخ که تجلی ید الله فوق ایدیهم و بشارت دهندۀ نصرتهای جبهه حق بود، اقتدار بی نظیر نظامی، شکست پروژه های متعدد استکبار در منطقه، غلبه بر ویروس دستساز، وحدت بی نظیر اقوام ایرانی با وجود تمام تهاجمهای رسانهای و نفوذهای جریانی، افول صهیونیسم و جهان تک قطبی با محوریت آمریکا و شعارهای فریبندۀ لیبرالیسم برای سعادت بشر، ... همه اینها، دشمن را هراسناک و عصبانی کرده است و بیش از گذشته منفعل ساخته است. از این روی جنایت و دشمنی را به غایت رسانده است و میکوشد تا میان تمامی بدنۀ خویش انسجام خلق کند و احزاب را گرد هم آورد تا مگر صفوف جبهه حق را در هم شکند یا لا اقل در جنگ تمام عیار روایت ها، نور برآمده از انقلاب و مقاومت و اربعین و خیزش دینی مردم را خاموش سازد.
یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ
****
اما اکنون که نقاب از چهرۀ گرگها، کنار رفته و دلهای مردم مومن، مصیبت زده شده است، آیا میتوان نشست و نخروشید؟ آیا میشود سکوت پیشه کرد تا کفتاران تجزیه طلب، سلاح به دست گیرند و با ترساندن مردم، پرچم مقدس لا اله الا الله و بیرق زیبا و باعظمت و افتخار جمهوری اسلامی ایران را به آتش بکشند؟
وای بر ما که این روزها در اینستاگرام و دیگر پلتفرمهای صهیونیستی, قرآنسوزی خونآشامهای مرتد فرقههای ضاله را میبینیم و از غصه هنوز نمردهایم.
حاشا و کلا که مردم با غیرت و مومن ایران اجازه دهند در کشور قرآن و اهل بیت(ع) به ساحت ثقلین اهانت شود.
باید خیزشی نوین رقم زد. باید این بار نیز با «جهاد تبیین» و «قیام امت و به میدان آمدن پیکره امت» و «مبارزه دامنهدار مردمی در عرصه های فرهنگی اجتماعی»، دشمن را ناکام گذاشت. باید امت مقاومت، ملت امام حسین(ع)، سیل خروشان اربعین و غدیر و ...، جوانان متعهد و انقلابی، زنان پیشرو و تاریخ ساز، نوجوانان که بیش از نسلهای گذشته پای کار انقلاب هستند، همگی بیدار شوند و بپاخیزند و حماسه بیافرینند.
****
اما تکلیف چیست؟
ـ به میدان آمدن مردم با جهاد تبیین:
دو چیز غبار فتنه ها را فرو مینشاند و ماهیت باطل را بر ملا میسازد: «تبیین» و «به میدان آمدن امت». برای هر دوی اینها، در هر محیطی که هستیم باید به صورت مردمی و گسترده عمل کنیم. منتظر و معطل محافظهکاریها و ملاحظات و دیوانسالاریهای سازمانها و... نمانیم و خودجوش و آتش به اختیار و جبهه ای، به میدان بیاییم. تنوع و ابتکار مردمی را به رسمیت بشناسیم و سرمایۀ ایمانی امت انقلابی را به میدان عمل صالح مبارزه با فتنه بکشانیم. باور داشته باشیم که ملت ایران و امت انقلاب اسلامی، دین دارند و پای کار ارزشها و آرمانهای انقلابند. اگر میدان برایشان گشوده شود و اگر به درستی دعوت شوند، بی نظیرترین صحنه های تاریخ در حضور و حرکتهای مردمی را رقم خواهند زد. با جذب حداکثری حول محور اصول و آرمانهای انقلاب و حول محور رهبر عادل و حکیم و مدیر و مدبر، میتواند صحنه هایی تاریخی و تاریخ ساز رقم بزند.
مردم باوری، باید به رکن فعالیتهای ما بدل شود. نباید فریب زدۀ روایت امپریالیسم رسانه ای غرب شویم و همچون آنها، از بی دینی مردم و قشر خاکستری و... سخن برانیم. این مردم همان مردم حماسه های اربعین و غدیر و عرفه و 9 دیها هستند.
اما در شرایط امروز، این به میدان آمدن مردم اگر همراه با جهاد تبیین نباشد، اثرش بسیار کوتاه و گذرا خواهد بود. جهاد تبیین، ماهیت اصلی تنازع ما با غرب و جبهۀ استکبار است. باید برای آن تجهیز شد. باید با جوانان و نوجوانان سخن گفت و روایتها و حقایق را آشکار ساخت. کار رسانه ای مردمی گسترده لازم است. باید ... با این جهاد تبیین مردمیِ تمام عیار، میتوان در این جنگ بزرگ، در برابر امپریالیسم رسانه ای، مقاومت کرد و سر تسلیم فرود نیاورد و با نصرتهای الهی، غلبه را رقم زد.
ـ روایت و جنگ روایت ها:
جنگ روایتها و جهاد تبیین، ماهیت اصلی این حادثه است. این فریضۀ قطعی و فوری، باید به مثابۀ نهضتی فراگیر و جنبشی زنده و پویا در میان تمام اصحاب حق بسط پیدا کند. نظام کنشگری ما در مساجد و هیاتها و تشکلهای دانشجویی و گروههای جهادی و مجموعه های مردم نهاد، باید برای جهاد تبیین، سامانی جدید پیدا کند. باید روایتهای درست و کلان روایتها شکل گیرد. هزاران هزار مشعل، در خطه خطه جامعه برافروخته شود و نور حق، در ستیز با ظلمات تابیده شود. خیلِ انسانرسانهها باید در هیاتها و مساجد و... سامان یابند...
ـ در جنگ روایتها اثربخشی و خروجی مهم است. باید روایت غلبه پیدا کند. یعنی دختران سرزمین ما، همان روایتی را از زن مسلمان ایرانی و حجاب و عفاف داشته باشند که انقلاب اسلامی و جبهه حق دارد. متاسفانه غفلتهای فرهنگی بسیار، فاصلۀ ما تا این اثر را زیاد کرده است و باید برای جبران آن، مجاهدتهای مضاعفی کرد. باید گفتمان و روایت «مردم امروز ایران، و جوانان هم به شدت دیندارند، هم دنیای بی دین غرب را به چالش کشیدهاند» غلبه پیدا کند بر روایت دشمن که جوانان و مردم ایران امروز را بی دین معرفی میکنند و حاکمیت دین را یک دیکتاتوری. باید روایتِ «مقاومت بی نظیر زنان ایرانی در مقابل هجمه های همه جانبه دشمن به حیا و عفاف او» و «تهاجم زن پیشرفته عفیف ایرانی به تصویر آرمانی غرب از زن مطلوبش و عصبانیت غرب از این تهاجم»، به گفتمان رایج بدل شود. ...
ـ غبار اغتشاش و جولان باطل و هیاهوی میدانی، باذن الله فرو می نشیند اما ما مدتیست که وارد یک مبارزۀ طولانی مدت با جلوهای جدید از جنگ روایتها و تهاجم فرهنگی شدهایم. باید خویش را برای این مبارزه آماده سازیم و آرایشی درخور این جنگ به خود گیریم. ملتِ مقاوم ما در تاریخ معاصر نشان داده است که اگر جنگ با استکبار عیان گردد، مقاومترین و مبارزترین ملت تاریخ است. باید مردم را به میدان آوریم و با مردم، نصرت الهی را برای جبهه حق اخذ کنیم و بر امپراطوری رسانه ای و فرهنگی غرب فائق آییم.
ـ نهضت بانوان پیشرو:
ـ نهضت بانوان پیشرو و زنان انقلابی و نجیب و فرهیخته به ویژه دختران دهه هشتادی، نقشی بزرگ در این مبارزه تاریخی در عرصه هویت و نجابت و سبک زندگی دارند. آن چنان که زنان در انقلاب اسلامی و نهضت تنباکو و مشروطه و خرداد 42، رهبران و پیشروان نهضت بودند، اکنون نیز انقلاب اسلامی در همه عرصه های تمدنی به پیشرانی زنان هویتمند انقلابی نیازمند است. «زن نه شرقی نه غربی»، نه تنها میتواند انقلاب و اهدافش را به دست گیرد، بلکه میتواند قواعد عالم را تغییر دهد و «معلم ثانی» بشریت باشد.
جبهه سازی بانوان فعال و کنشگر مردمی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، ادبی، علمی، سلامت و همه عرصههای پیشرفت کشور، سالهاست که با عقب ماندگی و کندی مواجه است. اکنون فرصت رفع این نقیصه و ایجاد نهضتی مردمی و حرکتی بزرگ و اثربخش در حوزۀ زنان است.
ـ قیام دهه هشتادی ها و نوجوانان:
نوجوانان و جوانان دهۀ هشتادی و دهۀ نودی، سرمایه های بی نظیر امروز انقلاب هستند. دشمن اصرار دارد که آنها ضد انقلاب و بی آرمان و گنگ و... نشان دهد، تا از آنها برای مقاصد خویش سوء استفاده کند. باید با نگاه فرصتشناسانه به سراغ نوجوان امروز رفت و همچون امام خامنهای باور داشت که نوجوان امروز از جوانان زمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، از حیث کمی و کیفی، بهتر و بیشتر است. باید نوجوانان را باور کرد و به میدان مسئولیت و تکلیف اجتماعی آورد و محور تحولات نوین انقلاب ساخت.
ـ هیات، کانون جهاد تبیین:
هیاتها، در این برهه، نقشی ویژه و تاریخساز دارند؛ چه در جهاد تبیین و چه در به میدان آوردن مردم. امروز که اربعینها و غدیرها و رزمایشهای مساوات و ... رخ داده است، همه میدانند که در این زمانه هیچ ظرفیتی به اندازه هیاتها، در میدان مبارزه با این فتنه، توانمند نیست. باید هیاتها به میدان بیایند و نقش تاریخی خویش را در جهاد تبیین و میدانداری مردم ایفا کنند. امام خامنه ای بارها بر این نقش هیاتها تاکید کردهاند. احیاء امر دین، امروز بر دوش هیات هاست و باید مخاطبان هیاتها، به کنشگران فعال در عرصه جهاد تبیین بدل شوند تا مبادلات جبهه باطل همگی نقش بر آب شود.
ـ جنبش دانشجویی و فعال بودن در محیط دانشگاه:
دشمن حساب زیادی بر محیط دانشگاه باز کرده است. تشکلهای دانشجویی به مثابه حلقههای میانی هم در دانشگاه و هم در جامعه باید نقش اصلی خویش که خلق حرکت عمومی و جهت دهی به حرکت عمومی برای تحول جامعه و حکمرانی به سوی تمدن سازی و پیشرفت است را ایفا نمایند. محیط دانشگاه محیط آزاداندیشی است؛ محیط بالندگی عقلانیت در میان فرهیختگان و کل جامعه. نباید اجازه داد که رذیلگی و جولان هیجانات و احساسات سیاسی، دانشگاه را به خویش گیرد. دشمن برنامه ریزی زیادی برای پرچمداری دانشگاه در حرکت بلندمدت خود در مبارزه با دین و حجاب و انقلاب دارد. این بار نیز باید با هوشیاری تشکلهای دانشجویی و اساتید انقلابی و با بسط آگاهی و بصیرت در بستر آزاداندیشی و همچنین با تربیت نیروهای مومن و انقلابی، محیط دانشگاه را به محیط بالندگی انقلابی بدل کرد. عرصه دانشگاه را نباید به برنامه ریزی ها و دسیسه های دشمن، واگذار کرد و تنها به فکر حرکت های منفعلانه و واکنشی بود.
ـ ضرورت تبیین توسط چهره های مردمی و مردم باور
اکنون هنگامۀ هدایت و تبیین و تواصی به حق و تواصی به صبر است. سکوت بسیاری از چهرههای مردمی و مردم باور، در پیچیدگیهای این فتنه، روا نیست. مردم و فعالان مردمی به روشنگری و هدایت مداوم نیاز دارند. مبارزه، پیچیده است و سکوتها، مبارزه را برای عناصر فعال، سختتر و دشوارتر میگرداند. سخنوران، نویسندگان، فعالان اجتماعی، مداحان، هنرمندان، شعرا، علماء و ... باید نقش تاریخی خویش را ایفا کنند. اساتید دانشگاه ها و حوزویان باید بیش از پیش نقش آفرینی اجتماعی داشته باشند. تاریخ اثبات کرده است که سکوت خواصِ اثرگذار در بزنگاههای تاریخی و فتنه ها، خود از عوامل فتنه ها بوده است و آنها را در عداد جبهه باطل قرار داده است.
ـ تیشه بر ریشه های فساد و تضاد های درون حاکمیت
منشأ بسیاری از این حوادث و فتنهها، ریشههای فساد است. انبوهی از کانونهای ضد معنویت و بسط دهندۀ بیحیایی در کشور، آزادانه و بی هیچ ملاحظه ای فعالیت میکنند. مافیای فساد، عنان انقلاب جنسی در ایران را به دست گرفته است و پلتفرمها و فضای مجازیِ افسار گسیخته هم به محیط ترک تازی آنها بدل شده است. اکنون که ماهیت خبیث و جنایت پیشۀ بخش عظیمی از آنها عیان شده است و غایتِ ریشه کنی دین و اخلاق را فریاد میزنند، جای هیچ مدارا و مماشات نیست. مافیای مد و پوشاک، شبکۀ قاچاق صنایع فرهنگی غربی، خانههای فساد رسمی و غیررسمی، پاتوقهای ترویج بیحیایی، تالارها و تورهای مختلط، محصولات رسانهای مروج بی بندباری، شبکۀ سلبریتی های وابسته و فاسد، شبکههای مواد مخدر، روانگردان ها و... . مطالبه از حاکمیت و نهادهای مسئول امنیتی و فرهنگی برای مبارزه جدی و منسجم و جامع با این منشأهای فساد را باید به اوج رساند و تا حصول نتیجه، خسته نشد. این کانونهای ضد معنویت، ریشه های فسادهایی ست که در سطح خیابانها دیده میشوند. نمیشود از ریشه ها، غافل شد و صرفا محصولات و شاخه ها را نشانه گرفت.
ـ فضای مجازی، پایان ولنگاری و مبارزه مردمی در جهاد تبیین
فضای مجازی باید سامان یابد. مسامحه با این ولنگاری، کنار آمدن با قتلگاه جوانان، مماشات با این دیکتاتوری رسانه ای، و... اگر تا دیروز خلاف انقلابیگری بود، امروز اثبات شد که خلاف دینداری و عقلانیت و ملیگرایی و امنیت هم هست. این عزم باید برای همه دلسوزان انقلاب جزم گردد که به این ولنگاری پایان دهیم. عقب ماندگی نهاد های فرهنگی نیز باید جبران شود. سازمانهای فرتوت و دیوانسالاریزدۀ پرخرج و برج، باید به قرارگاههای عملیاتیِ چابک برای حرکتهای مردمی بدل گردند و جریانهای مردمی و حلقههای میانی، میداندار صحنه شوند. فضای مجازی با شکلگیری لشگرهای فهیم و کاربلد و منسجم در میان امت، سامان خواهد یافت.
ـ حجاب و کرامت زنان در جامعه
آن چه برای همه واضح است، آن است که در میان کمکاریهای صورت گرفته در حاکمیت و سازمانهای حاکمیتی، باید این مساله و مقوله را هم در با ابتکارات و انگیزهها و همتهای متنوع و مجاهدانه مردمی پیش برد. یادمان باشد که هرگاه مردم به میدان آمدهاند، انقلاب و عرصه هایش پیش رفته است و هرگاه مردم، فرع گشته اند و دولت و نهادهای حاکمیتی خواستهاند تا حل مساله و پیشبری امور را به تنهایی، انجام دهند، شکست و افول رخ داده است. باید جریانهای مردمی و فرهنگی و اجتماعی، عنانِ حرکت برای «حجاب و کرامت زنان» در جامعه را به دست گیرند و بسیار عمیقتر و ریشه دارتر، به این مقوله مهم بپردازند. این امر، یک اهتمام جمعی بزرگ و یک حرکت عظیم عمومی در میان جریانهای مردمی و موثران را میطلبد. اصلاح شیوه های موجود و محوریت شیوههای فرهنگی مردمی برای اصلاح اجتماعی، باید با محوریت حرکت های مردمی صورت گیرد تا اثربخش باشد.
ـ آماده شدن برای مبارزه طولانی مدت و پر دامنه
ـ دشمن این حرکت را رها نخواهد کرد. هر روز این مبارزه و فتنه رنگ عوض خواهد کرد. روزی در مدارس، روزی در قالب کمپین های مجازی، روزی در لفافۀ بحرانهای طبیعی، روزی با نفوذ در اعتراضات اقتصادی و صنفی، روزی در پوششِ خواستهای ورزشی، روزی در قوارۀ سیاسی، ... . باید خود را برای این مبارزه پر دامنه آماده سازیم. جبهه را بگسترانیم و جریان تبیین و تبلیغ را به فعالیت اصلی خویش تبدیل کنیم. باید آگاهی را در میان امت بسط دهیم و مداوم امت را به میدان بیاوریم. باید با معلمان دلسوز و انقلابی که افسران پیشرفت کشور هستند، ارتباط گرفت و آن ها را در این مبارزه فعال ساخت. باید فضای محیطی شهرها را به سمت دعوت به حیا و عفاف و دین داری تغییر داد. باید گفتمان پیشرفت را با پیشرانی بانوان گره زد و اجازه جولان به گفتمانهای غربزده و توسعهزده نداد تا پرچم بی حیایی را برافراشته کنند. ....
اکنون هنگامۀ امتحانی دیگر و حرکتی نوین برای امت ماست. حلقه های میانی و امتهای پیشران، باید نقش السابقون بودن خویش را ایفا کنند و امتی شوند برای دعوت امت اسلامی به یک مبارزه جدی همه جانبه و دامنه دار در عرصه های جهاد تبیین و پیشرفت و سبک زندگی و ...
وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ( آل عمران 104)
«و العاقبه للمتقین»
پی نوشت:
این تبیینیه ، با امضای حدود 110 نفر از فعالان و موثران فرهنگی اجتماعی کشور، نگاشته شده است. عدۀ زیاد دیگری از موثران و فعالان، نیز اگر مطلع می شدند، در میان امضاکنندگان آن قرار می گرفتند اما به سبب در دسترس نبودن، در این فهرست نیامده اند.
اسامی برخی امضاکنندگان به شرح زیر است:
امضاکنندگان
ـ حجت الاسلام محمد قمی
- حاج حسین یکتا
ـ سید احمد عبودتیان
- حجت الاسلام عالی
- حجت الاسلام خسروپناه
- وحید یامین پور
ـ میثم نیلی
ـ علی فروغی
- محسن مومنی شریف
- ساسان زارع
- محمد رضا سرشار
- حجت الاسلام واسطی
- حجت الاسلام حاج ابوالقاسم
- حجت الاسلام ماندگاری
- مجتبی رحماندوست
- حسین استادآقا
- موسی حقانی
- حجت الاسلام محسن عباسی ولدی
- حجت الاسلام سرلک
- محمد حسین ساعی
ـ مهرداد باقری
ـ منصور امینی
- حجت الاسلام مهدوی ارفع
- حجت الاسلام مهدی طائب
- حجت الاسلام علی جعفری
ـ علیرضا معاف
ـ سید محمد هاشمی
ـ مهدی دادمان
- رحیم آبفروش
- خانم زینب اختری
- خانم وجیهه سامانی
- خانم راضیه تجار
- فرزاد جهان بین
- عبد الحسین کلانتری
- حامد علامتی
- محمد سرشار
- خانم فاطمه قاسمپور
- حجت الاسلام سید محمدحسین هاشمیان
- حسین کاجی
ـ حجت الاسلام حریزاوی
- حجت الاسلام ثقفی
- نادر نورمحمد
- محسن پرویز
- محسن تبریزی
- حجت الاسلام جوشقانیان
- سید وحید موسویان
- جواد کامور بخشایش
- خانم مریم مغانی
ـ حجت الاسلام مصطفی جلالی
- میثم یاوری
- سعید غلامی
- محسن دوباشی
- احمد شاکری
- محسن دنیوی
- صادق یزدانی
- احمد مداحی
- خانم سعیدی نژاد
- حسین تاریخی
- حجت الاسلام داوود صالحی
- حجت الاسلام مجتبی عرب
- جعفر فرجی
- سینا کلهر
- حسین شمسیان
- خانم اردبیلی
- مصطفی زمانیان
- مهدی جمشیدی
- خانم هدی تاجیک
- خانم سارا طالبی
- خانم زینب شریعتمدار
- خانم زینب فلاح
- صادق مفرد
- علی منصوری
- جواد حیدری
- حجت الاسلام سید مصطفی حسینی
- حجت الاسلام دانایی فر
- حجت الاسلام خداداده
- آرش مقدم
- جواد تاجیک
- خانم سیدی
- خانم زهره الهیان
- مهدی صرامی
- حسین شمسیان
- علی یکتا
- محمد علی خواجه پیری
- سید صادق رضایی
- محمد میرکیانی
- علیرضا سبحانی
- مصطفی زمانی
- علی اکبر تورانیان
- حمید خلیلی
- حجت الاسلام عزت زمانی
- ابراهیم نور محمدی
- محمد چکشیان
- حسن لطفی
- خانم اسماعیلی
- خانم وحیدمنش
- خانم عاطفه خادمی
- خانم شریعت نژاد
- سجاد نیکمنش
- سعید صلح میرزایی
- یاسر احمدوند
- محمد حسنی
- محمد حقی
- سید محمد صادق هاشمی
- حجت الاسلام باباخانی
- خانم گریوانی
- خانم زهرا ابوالحسنی
- خانم فرشته حسینی
- محمد هانی ایرانمنش
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد