گفت‌وگوی جام‌جم با فرنوش عابدی کارگردان پویانمایی آخرالزمانی «سمپاش»

پویانمایی با کسی شوخی ندارد

درام اجتماعی «شیر مادر» از چه می‌گوید؟

اجرای تک نفره قانون

اجرای قانون در دوران بی‌قانونی برای کسانی که به دنبال عدالت و اجرای درست قانون هستند، کار سختی است و این همان نکته‌ای است که درام اجتماعی «شیر مادر» به دنبال تعریف آن است. هیلاری سوانک، بازیگر رنگین پوست سینما در این فیلم نقش مادری تنها و مجرد را بازی می‌کند که در حرفه روزنامه‌نگاری مشغول کار است. زمانی که پسر کوچک او به شکلی مشکوک به قتل می‌رسد، مادر رنجدیده تصمیم می‌گیرد قاتلان فرزندش را پیدا کند.
کد خبر: ۱۳۸۱۰۶۶
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه فرهنگ و هنر
یکی از دوستان قدیمی به کمک مادر می‌آید و این دو برای اجرای قانون و عدالت مجبور می‌شوند به داشته‌ها و توانایی خود تکیه کنند. مادر جوان خیلی زود متوجه وجود فسادی عظیم و پنهان در دل شهر نیویورک می‌شود و برای مقابله با ماموران فاسد پلیس و مسئولان رشوه بگیر مجبور می‌شود اجرای عدالت را در دستان خود بگیرد.

مایلز جوریس پیرافیت، کارگردان فیلم آن‌را براساس فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی کرده و از دنیای سینمای مستقل می‌آید. او در رابطه با شیر مادر می‌گوید: «ساختن این درام اجتماعی یک رویای برآورده نشده قدیمی بود که بالاخره به واقعیت پیوست. مدت شش سال در پی ساخت آن بودم و متاسفانه سرمایه‌گذاری برایش پیدا نمی‌کردم. در هالیوود کمتر تهیه‌کننده‌ای حاضر به سرمایه گذاری روی چنین درام تلخی می‌شود. تمام امیدم این است که تماشاگران بتوانند ارتباط خوبی با داستان، حال و هوا، پیام خانوادگی و اجتماعی آن برقرار کنند.»

فیلمنامه خوب کم شده است

هیلاری سوانک که اخیرا بیشتر به‌دنبال حضور در درام‌های سنگین و پیام‌دار است، با تاکید براین‌که بلافاصله بعد از مطالعه فیلمنامه جذب آن شده، می‌گوید: «شما این روز‌ها نمی‌توانید فیلمنامه‌های خوب و جذابی به‌دست بیاورید که زن در آن نقش مهم و تعیین کننده‌ای داشته باشد. شخصیت مادر این فیلم به‌عنوان نمونه‌ای از تمام زن‌هایی شناخته می‌شود که در سطح جامعه حضور دارند و در زندگی روزمره مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند. متاسفانه در سینمای ما که به‌نوعی سینمایی مردانه است، تعداد فیلم‌هایی که به طرح مشکلات و مسائل خانم‌ها می‌پردازد بسیار کم است. برای همین بعد از خواندن فیلمنامه شیر مادر، برنامه‌های کاری‌ام را طوری تنظیم کردم که بتوانم اول جلوی دوربین آن ظاهر شوم.» با وجود آن‌که شیر مادر هم‌اکنون آماده نمایش عمومی است، هنوز توزیع کننده‌ای برای پخش آن پیدا نشده و سازندگانش سخت در تلاشند تا امکان اکران عمومی آن را فراهم کنند. / اسکرین اینترنشنال

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها