سفر رئیس‌جمهور به نیویورک چه فرصت‌هایی برای ایران فراهم می‌کند؟

فرصت بهره گیری از دیپلماسی عمومی برای رئیسی

یک کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید، رئیسی باید از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل برای بیان صریح مواضع ایران استفاده کند.
یک کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید، رئیسی باید از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل برای بیان صریح مواضع ایران استفاده کند.
کد خبر: ۱۳۸۰۹۷۱

حسن بهشتی پور در کفتگو با جام‌جم آنلاین با اشاره به برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل و سفر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک برای حضور در این رویداد گفت: حضور رئیس جمهور در این اجلاس موقعیت خوبی را فراهم می آورد تا او با رهبران سایر کشورها دیدارهای دو جانبه و چند جانبه داشته باشد. بطور کلی در چنین شرایطی هیات های نمایندگی خارجی برای دیدارهای دیپماتیک نیازمند طی کردن پروتکل‌های مفصل هستند اما مجمع عمومی سازمان ملل این حسن را دارد که در کمترین زمان این هماهنگی صورت گیرد.

وی دیدار رئیس جمهور با نخبگان ایران و خارجی مقیم نیویورک را فرصتی دیگر برای رئیس جمهور خواند تا در قالب ملاقات‌ها و سخنرانی‌ها نقطه نظرات دو طرف شنیده شود و ابهامات پیرامون مسائل مرتبط با ایران برطرف شود.

این کارشناس حوزه روابط بین الملل به محتوای سخنرانی رئیس جمهور در اجلاسیه عمومی سازمان ملل هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هم افراد حاضر در جلسه و هم خبرگزاری ها شنونده این سخنان هستند، آقای رئیسی می تواند از این موقعیت بخوبی استفاده کند و سیاست‌های ایران در رابطه با برجام، تحولات منطقه،‌ مسائل بین المللی، حقوق بشر و موضوعات مرتبط با خلع سلاح را تبیین کند.

بهشتی پور مصاحبه اختصاصی با شبکه‌های رسانه‌ای و خبرگزاری ها را از دیگر فرصت‌ها برای دفاع از منافع ایران دانست و تاکید کرد: از آنجا که به طور کلی سوالات در این نشست‌ها به صورت چالشی مطرح می شود رئیس جمهور می تواند با بیان روشن و اشراف کافی نسبت به مسائل در قالب دیپلماسی عمومی تاثیرگذار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها