کیش و قشم دو جزیره جنوبی کشور هستند که بسیار گردشگرپذیر هستند. انتخاب میان این دو جزیره کاملا بستگی به علایق و هدف شما از سفر دارد.
کیش و قشم دو جزیره جنوبی کشور هستند که بسیار گردشگرپذیر هستند. انتخاب میان این دو جزیره کاملا بستگی به علایق و هدف شما از سفر دارد.
کد خبر: ۱۳۷۹۸۹۷

در این مطلب قصد داریم هر یک از این دو جزیره را به طور مختصر معرفی کنیم تا ببینیم که سفر به کیش یا قشم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این دو جزیره آشنا شویم.

آشنایی با کیش

کیش به مناظر معروف و بی‌نظیر، غروب و طلوع خورشید در پشت دریا، بازتاب آن در خلیج فارس به همراه شبح یک کشتی باستانی معروف است.

در کیش انواع مختلف پرندگان از شما استقبال می‌کنند، می‌توانید برای چند ساعت میهمان دلفین‌ها باشید و از تونل سرزمین رنگارنگ ماهی‌ها لذت ببرید.

کشف ماهی‌های رنگارنگ در زیر دریا هنگام غواصی در اعماق خلیج فارس یا پرواز در بالای آن، می‌تواند تجربه‌ای هیجان انگیز در جزیره کیش باشد.

هوای کیش گرم و مرطوب است و متوسط دمای سالانه آن به ۶/۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آب و هوای این جزیره تحت تاثیر توده‌های هوای شمال غربی و جنوب قرار دارد و میزان بارش باران نیز در این جزیره کم است. در ماه‌های زمستان باران بیشتر به صورت رگباری می‌بارد. رطوبت در تابستان زیاد است و حتی به صد درصد نیز می‌رسد. سفر به کیش در فصل بهار و پاییز توصیه می‌شود. برای سفر به کیش می‌توانید رزرو بلیط کیش را با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت انجام دهید.

کیش جدا از گستره وسیعی از موجودات دریایی، از نظر حیات وحش نسبتاً محدود است زیرا کاملاً توسط آب احاطه شده است. با این حال، این جزیره با بیش از ۱۵۰ نوع پرنده، مکان مورد علاقه مهاجرت پرندگان است. گونه‌های متعددی از گیاهان و پوشش گیاهی نیز در نقاط مختلف جزیره می‌روید و کیش را به مکانی دیدنی تبدیل کرده است. جزیره کیش با توجه به مناظر زیبا، سواحل عالی و آب و هوای آفتابی، تفریحی‌ترین مکان گردشگری کشور است. این جزیره دارای مکان‌های متعددی برای گشت و گذار است مانند کشتی قدیمی یونانی، اسکله‌های تفریحی، آب انبارهای سنتی، روستاهای بومی، مجموعه پارک دلفین‌های کیش، باغ پرندگان جزیره و پارک‌ها و مراکز خرید متعدد.

علاوه بر این، کیش مکانی ایده‌آل برای فعالیت‌های تفریحی است و کسب ‌و کارها و امکانات مختلف فرصتی را برای گردشگران و ساکنان فراهم می‌کنند تا از این برنامه‌های تفریحی لذت ببرند. این فعالیت‌ها شامل مسیر دوچرخه و روروک مخصوص بچه‌های جزیره است که دور جزیره می‌چرخند. سافاری سواری به طبیعت دست نخورده جزیره؛ استراحتگاه‌های ساحلی مخصوص خانم‌ها و آقایان؛ انواع متعدد قایق سواری و سفرهای دریایی؛ غواصی در اعماق دریا؛ استخرهای سرپوشیده و مجموعه‌های ورزشی؛ زمین‌های تنیس، تیراندازی با کمان و پینت بال در هوای آزاد؛ زمین مینی گلف؛ و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های دیگر که مطمئناً اوقات فراغت شما را کاملاً رزرو و مشغول می‌کند.

در کیش چه تفریحاتی می‌توانیم داشته باشیم؟

در کیش امکانات زیادی وجود دارد؛ از شهربازی گرفته تا پارک آبی. در ادامه برخی از این تفریحات آورده شده است:

پارک آبی


پارک‌های آبی نوعی مجموعه‌های تفریحی هستند که همه تفریحات را در یک مکان کنار هم قرار می‌دهند. پارک‌های آبی محبوب‌ترین پارک‌های موضوعی در جهان هستند زیرا برای افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند شادی و نشاط را به ارمغان می‌آورند. جزیره کیش که یکی از بهترین مکان‌های گردشگری ایران است اولین پارک اقیانوسی و اولین پارک آبی بدون سقف را دارد که بسیار جذاب است.

سفر به کیش یا قشم؟

اگر به دنبال مکانی برای به دست آوردن آرامش هستید، می‌توانید از آهسته سواری در پارک آبی اقیانوسی کیش دیدن کنید. می‌توانید با لوله‌های رنگارنگ در رودخانه مصنوعی، پارک آبی اقیانوس را دور بزنید. در این قسمت موارد دیگری مانند جکوزی، سرسره، استخر و ابزار مخصوص کودکان و جکوزی مخصوص وجود دارد. اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید، باید به سراغ تند سواری بروید.

 در قسمت آناکوندا می‌توانید سوار تیوپ سه نفره شوید و از سواری در تیوپی به طول ۱۷۰ متر لذت ببرید. همچنین باید موج سواری را در قسمت مجاب با آخرین تکنولوژی تجربه کنید. گردابی وجود دارد که می‌توانید از ساحل مصنوعی آن لذت ببرید و در فضای رنده‌ای با آب تمیز و شفاف در دریاچه سونامی موج بزنید. آیا به آدرنالین بیشتری نیاز دارید؟ قسمت سواری هیجان انگیز را انتخاب کنید. سواری را در سقوط آزاد تجربه کنید، جایی که می‌توانید بلندترین برج را در پارک آبی اقیانوسی کیش با منظره‌ای چشم نواز از آسمان خلیج فارس پیدا کنید. داستان پارک آبی اقیانوس بر اساس راز قلعه خورشید است که دزدان دریایی با علامت کاپیتان به جزیره حمله می‌کنند و به دنبال گرفتن بخشی از خورشید هستند، اما پولاد، ماهان و باشو که سه برادر بودند در مقابل آن‌ها ایستاده و مقابله می‌کنند. در این پارک چند رستوران و کافه وجود دارد که می توانید از آن‌ها لذت ببرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این پارک دیدن کنید. شما می‌توانید انواع پروازهای کیش را با مراجعه به https://safarmarket.com/flights در سایت سفرمارکت تهیه کنید.

غواصی

همانطور که می‌دانید غواصی یکی از محبوب‌ترین تفریحات در جزیره کیش است. علاوه بر این در جزیره کیش کلاس‌های غواصی وجود دارد که جزیره کیش را به مرکز غواصی ایران تبدیل کرده است. غواصی در کیش در تمام فصول امکان پذیر است.

شاتل

یکی از خلاقیت‌های سرگرم کننده و هیجان‌انگیز شاتل کیش این است که در دو گروه به صورت فردی و جمعی انجام می‌شود. اینگونه است که فرد روی لوله‌ها سوار می شود و توسط قایق‌های تندرو با سرعت بالا کشیده می‌شود. برای سوار شدن به شاتل، باید عضلات قوی داشته باشید تا در هنگام عبور قایق‌ها وارد آب نشوید.

فلای بورد

فلای بورد یکی از تجهیزات ورزشی است که به شما امکان می‌دهد تا ارتفاع ۲ متری از سطح دریا پرواز کنید و بر فراز دریا پرواز کنید و شیرجه بزنید. این یکی از هیجان‌انگیزترین انتخاب‌هاست؛ البته کمی گران‌تر از سایر تفریحات است. فلای برد یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های تور کیش است. البته می‌توانید هزینه بالای آن را از طریق خرید بلیط ارزان کیش با جست‌وجو در سفرمارکت جبران کنید.

 

آشنایی با قشم

اقامتگاه‌های مقرون به صرفه و طبیعتی زیبا، جزیره قشم را به مقصدی ایده آل برای هر گردشگری تبدیل کرده است. وقتی صحبت از ایران می‌شود، معمولاً شیراز و اصفهان و یزد در ذهن می‌آیند و فکر کسی به سراغ جزیره‌های ایران نمی‌رود، اما واقعیت این است که چندین جزیره در خلیج فارس وجود دارد. بزرگ‌ترین آن‌ها جزیره دلفین شکل قشم است که گاهی به جزیره عجایب هفتگانه معروف است. در ادامه با ما همراه باشید تا به چند ویژگی منحصر به فرد این جزیره زیبا اشاره کنیم که دوستداران طبیعت را جذب خود می‌کند تا مطمئنا بتوانید آن را در برنامه سفر خود قرار دهید. اگر در پایان این مطلب تصمیم گرفتید به قشم سفر کنید که واقعا دور از ذهن نیست، می‌توانید بلیط قشم را با مراجعه به سایت و یا اپلیکشن سفرمارکت تهیه کنید.

قشم یک انتخاب عالی است برای ماجراجویان برای آشنایی با میراث خیره کننده ایران. قشم با جنگل‌های حرای متنوع، سواحل جذاب و ۶۰ روستای بندری پر شده است. داخل قشم، دره‌های زمین شناسی قابل توجه، تپه‌ها، غارها و دره‌ها هستند که بیشتر آن‌ها به عنوان بخشی از ژئوپارک جزیره قشم شناخته می‌شوند.

در قشم، افراد محلی لباس سنتی می‌پوشند، در خانه‌هایی که توسط بادگیر (برج‌های بادی) خنک شده‌اند زندگی می‌کنند و در حیاط‌های قایق سازی کار می‌کنند. این جزیره محل زندگی حیات وحشی متنوع است؛ از جمله پرندگان، خزندگان  دلفین‌ها و لاک پشت‌ها.

 

در قشم چه تفریحاتی می‌توانیم داشته باشیم؟

قشم نیز همانند کیش تفریحات زیادی برای تجربه دارد. برخی از این تفریحات در ادامه آورده شده است:

بازدید از بندر تاریخی لافت


در طول بازدید خود بندر تاریخی لافت را در قسمت شمالی جزیره قشم از دست ندهید. این مکان به درستی بندر بادگیر در نظر گرفته می‌شود. چاه‌ها و مخازن سنتی جاذبه‌های دیگری در منطقه هستند. شما همچنین ممکن است از کارگاه بازدید کنید و نگاهی بیندازید که چگونه صنعتگران قایق‌های ماهیگیری دیدنی و جذاب را ایجاد می‌کنند، آن هم با هارمونی از رنگ‌هایی که باعث می‌شود هر بازدید کننده احساس کند در یک دهکده ماهیگیری قدیمی با کشتی‌های چوبی سنتی است.

سفر به کیش یا قشم؟

روستای لافت در جزیره قشم در کنار جنگل حرا قرار دارد. اگرچه یزد بیشتر با بادگیرها (بادگیرها یا برج‌های بادگیر ایرانی باستان) مرتبط است (سازه‌ای که تهویه طبیعی را فراهم می‌کرده است) نگاهی به خط افق این بندر تاریخی احساس رقابت شدیدی را می‌دهد. چند آب انبار نیز وجود دارد و امروزه نیز توسط مردم محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاه طلا نیز در لافت قرار دارد که با بریدن سوراخ در لایه‌های سنگ ایجاد شده است. در گذشته تعداد چاه‌ها برابر با تعداد روزهای یک سال کبیسه بود، اما اکنون کمتر از ۱۰۰ چاه وجود دارد که هر کدام نام خود را دارند. چندین جنبه از معماری این روستا جالب توجه است. قابل توجه‌ترین ویژگی، بادگیرهایی در اندازه‌های مختلف است. علاوه بر این، خیابان‌ها باریک هستند و ساختمان‌ها و خانه‌ها بسیار نزدیک به یکدیگر ساخته شده‌اند. در این روستا، مساجد به عنوان چشم‌گیرترین آثار تاریخی خودنمایی می‌کنند. در لافت هفت مسجد وجود دارد و مناطق مسکونی در اطراف مساجد جمع شده‌اند. مرکز اصلی روستا مسجد جامع لافت است. ار تماشای این روستای دیدنی غافل نشوید.

امکان بازدید از جزایر اطراف قشم

جزیره‌ای با مساحت ۱۲۹۵ کیلومتر مربع قطعاً می‌تواند شما را سرگرم کند. اما نزدیکی آن به جزایر دیگر در خلیج فارس امکان بازدید از مکان‌های زیبا مانند جزیره هرمز را ممکن می‌سازد. این سرزمینی از پدیده‌های جغرافیایی شگفت انگیز است و مشهورترین آن‌ها دره رنگارنگ است. گردشگران همچنین می‌توانند با قایق به بندرعباس سفر کرده و از این بندر جنوبی ایران بازدید کنند. اگر صبح زود به جزیره بروید، احتمالاً قادر خواهید بود شنای دلفین‌ها را نزدیک قایق خود تماشا کنید.

 قدم زدن در اطراف این جزیره همچنین به شما امکان می‌دهد تا برای یافتن آب شیرین با گوزن‌هایی که با شاخ‌های خود در حال حفر زمین هستند، روبه‌رو شوید. خلیج فارس نیز پر از ماهی‌های گرمسیری رنگارنگ و سایر زندگی‌های دریایی است. در جنگل حرا، با خرچنگ‌ها، پلیکان‌ها و لک‌لک‌ها روبه‌رو خواهید شد. در سراسر جزیره، حرکت آزاد گله‌های شتر را مشاهده خواهید کرد. آن‌ها معمولاً در کنار ساحل ایستاده یا در آب زانو می‌زنند و به دریا خیره می‌شوند. برای سفر به قشم با ارزانترین قیمت، اقدام به خرید تور قشم کنید.

اقامت در روستاهای محلی


اجاره یک اتاق با صبحانه و اقامت در خانه‌های محلی جزیره قشم امکان پذیر است. بسیاری از این اقامتگاه‌ها همچنین شامل بازدیدهای روزانه از جاذبه‌های جزیره است. گزینه‌های مختلفی برای انتخاب بین هتل‌ها، خانه‌های محلی و خوابگاه‌ها خواهید داشت.

سفر به کیش یا قشم؟

تماشای دره ستارگان

تنها ژئوپارک در خاورمیانه، دره ستارگان با پیشینه تاریخی حدود دو میلیون سال است. مردم محلی بر این باورند که ستاره‌های افتاده همه این مناظر خیره‌کننده را ساخته‌اند، اما حقیقت این است که آن‌ها سال‌ها توسط باد و طوفان ساخته شده‌اند. این منظره زیبا یکی از مکان‌های میراث طبیعی جهانی یونسکو است و به طراحی‌های طبیعی قابل توجه روی سنگ‌ها و صداهای مرموز باد معروف است که احساس عجیبی به شما می‌دهد. گردش باد بین سازه‌های دره در شب صداهای وحشتناکی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود برخی از مردم اعتقاد داشته باشند که ارواح در اینجا زندگی می‌کنند، اما تا زمانی که شما یک متخصص همراه خود داشته باشید، هیچ نگرانی در مورد آن وجود ندارد.

 اگر به آسمان شب نگاه کنید، می‌توانید صدها ستاره را ببینید که به تنهایی نام دره ستارگان را توجیه می‌کند و دیگر نمی‌ترسید که در اطراف این دره جادویی سرگردان شوید. توصیه می‌شود صبح یا بعد از ظهر در پاییز یا زمستان از دره ستارگان بازدید کنید. اگر بعد از ظهر بازدید می‌کنید، سعی کنید غروب خورشید را از بالا تماشا کنید تا منظره‌ای شگفت انگیز و یک محیط آرام در اطراف خود داشته باشید. در راه خود ممکن است شتر ببینید، برخی از آن‌ها به شما نزدیک می‌شوند و در صورت تمایل به شما منتظر می‌مانند تا آن‌ها را تغذیه کنید و آن را به عنوان یک خاطره لذت بخش در ذهن داشته باشید. به دهکده برک خلف نیز بروید، دره ستارگان درست در پشت این روستا قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها