هنر یعنی تلاش برای یافتن خوبی‌ها در افراد و تبدیل جهان به مکانی مهربان‌تر

ببینید | نسیم خنک بر فراز کوه‌ها

کیانو ریوز، بازیگر لبنانی‌ تبار سینما می‌گوید از بازگشت دوباره‌اش به تلویزیون بسیار خوشحال است و از این‌که نقش اصلی یک مجموعه پرتنش اجتماعی را بازی می‌کند خشنود است.
کد خبر: ۱۳۷۷۳۱۳
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه رسانه

بازیگر ۵۷ساله این روزها خودش را آماده حضور جلوی دوربین درام دلهره‌آور و تعلیقی «شیطان در شهر سفید» می‌کند که با نگاهی به نوول تحسین‌شده و پرخواننده اریک لارسون به همین نام ساخته می‌شود. ریوز که با مجموعه‌فیلم‌های «ماتریکس» و «جان‌ویک» به شهرت فراوانی رسیده، قبل از ورود به دنیای سینما، بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی بود.

او در این مجموعه‌ها معمولا در نقش‌های مکمل و کوتاه ظاهر می‌شد و شیطان در شهر سفید اولین حضور تلویزیونی او در یک نقش اصلی به حساب می‌آید.

ریوز گفته است: «همیشه خودم را بازیگر قاب‌کوچک می‌دانستم و در تمام این سال‌ها به دنبال فرصتی بودم تا دوباره به خانه قدیمی‌ام برگردم. زمانی که مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو پیشنهاد بازی در شیطان در شهر سفید را به من دادند، احساس کردم وقتش رسیده که دوباره جلوی دوربین اثری تلویزیونی قرار بگیرم.»

اسکورسیزی و دی‌کاپریو امتیاز برگردان تصویری داستان اریک لارسون را سال ۲۰۱۰ خریداری کردند و برای کارگردانی مجموعه در حال مذاکره با تاد فیلد، فیلمساز مولف و مستقل سینما هستند. شیطان در شهر سفید در هشت اپیزود تهیه می‌شود و به‌عنوان یک مینی‌سریال روی آنتن خواهد رفت.

کلید فیلمبرداری این درام واقعگرا اوایل سال آینده میلادی زده می‌شود. پخش مجموعه به احتمال زیاد اوایل سال ۲۰۲۴ خواهد بود. داستان نوول لارسون برمبنای یک ماجرای واقعی تلخ نوشته شده که در قرن نوزدهم در جریان نمایشگاه بین‌المللی شیکاگو رخ‌داد.

کیانو ریوز در مجموعه در قالب شخصیت دانیل اچ بورنهام ظاهر می‌شود. او آرشیتکتی قابل بود که به دنبال آن است تا اثری از خود در جهان به‌جا بگذارد. زمانی که یک‌سری قتل زنجیره‌ای در نزدیکی محل نمایشگاه رخ می‌دهد، بورنهام احساس می‌کند زمان عمل فرا رسیده و باید قاتل را پیدا کند. آشنایی او با هنری هلمز، دکتر کلاهبرداری که هویتی مشکوک دارد، زمینه را برای کشف اسرار مربوط به قتل‌ها فراهم می‌کند. ریوز می‌گوید برای فرورفتن در قالب این شخصیت، مشغول مرور خبرها و حوادثی است که در قرن نوزدهم اتفاق افتاده است. او که ابتدای فعالیت‌های هنری و بازیگری در تعداد زیادی مجموعه تلویزیونی بازی کرد، مدتی قبل چهره اصلی مجموعه اینترنتی «دیک‌های سوئدی» بود که در پلتفرم‌های دیجیتال پخش استریم داشت. بعد از موفقیت فراوان این مجموعه بود که ریوز رسما اعلام کرد بسیار مشتاق است تا با رسانه تلویزیون همکاری نزدیک‌تر و بیشتری داشته باشد./ ان‌ام‌ای

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها