پاداش‌هایی که به پرتاب‌های بلند نمی‌رسند
گفت‌وگو با مهدی اولاد دارنده طلای پارالمپیک و دو عنوان قهرمانی جهان

پاداش‌هایی که به پرتاب‌های بلند نمی‌رسند

به بهانه حضور خاتون‌ بم در جام باشگاه‌های فوتبال زنان غرب آسیا

دو گام تا فینال

در یکی از همان شنبه‌هایی که گاهی فکر می‌کنیم هیچ‌وقت از راه نمی‌رسند، بالأخره نوبت به مرضیه جعفری و شاگردانش رسید.
کد خبر: ۱۳۷۶۹۴۹
نویسنده آرزو قنبری - ورزش

 تیم فوتبال خاتون‌ بم از مدت‌ها قبل رؤیای رسیدن به آسیا را داشت اما ١۴٠٠ سال بد خانم مربی و دخترانش بود.

آن‌قدر که در اولین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های غرب آسیا هم، ناباورانه جای خود را به رقیب سنتی‌شان شهرداری سیرجان دادند.

ساعت 16 و 30 دقیقه امروز دختران خاتون بعد از مدت‌ها انتظار، در سومین دوره‌ جام باشگاه‌های فوتبال آسیا، در ورزشگاه مرکزی شهر قارشی ازبکستان، مقابل سوگدیانا دبلیو، نماینده میزبان صف‌آرایی می‌کنند.

مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا

جام اول نخستین دوره مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا،سال ٢٠١٩ در شهر یونگین کره‌جنوبی و با شرکت ۴ قدرت برتر این قاره برپا شد که طی آن، نیپون تی‌وی از ژاپن با شکست نمایندگان استرالیا، چین و کره‌جنوبی به عنوان قهرمانی رسید.

جام دوم همه‌گیری جهانی کووید در سال ٢٠٢٠، دامن زنان فوتبالیست آسیا را هم در آغاز کار گرفت و فصل دوم مسابقات لغو شد. برنامه رقابت‌های سال ٢٠٢١ که قرار بود در مناطق شرق و غرب برگزار شوند باز هم تحت‌الشعاع کرونا قرار گرفت. با انصراف تیم‌های شرقی به دلیل ریسک همه‌گیری بیماری، در نهایت هند، ازبکستان، ایران و اردن به عنوان نمایندگان غرب آسیا، رقابت‌ها را دنبال کردند. «اَمان‌کلاب» به قهرمانی منطقه غرب در دومین دوره دست یافت.

جام سوم سوت سومین دوره هم امسال از ٢۵ مرداد، در شرق آسیا، به میزبانی تایلند به صدا درآمد. تاکنون در دو دیدار برگزار شده، نهنگ‌های آبی تایچونگ از چین‌تایپه و کالج‌اسکالرز تایلند مقابل ایسپه میانمار به برتری رسیده‌اند و فردا، یکشنبه ٣٠ مرداد و در آخرین رقابت گروه یک، نهنگ‌های آبی به مصاف میزبان می‌روند تا تکلیف سرگروه شرقی روشن شود.

بر همین اساس، نمایندگان غرب آسیا برای تعیین سرگروه، می‌بایست از ٢٩ مرداد دیدارهای خود را با حضور ۴ تیم، در ازبکستان برگزار می‌کردند. این بار اما چالش در برنامه‌های گروه دوم رخ داد. این تغییرات از هفته گذشته، با انصراف تیم ارتدوکس اَمان شروع شد و با تعلیق فدراسیون فوتبال هند و خروج ناگزير تیم گوکولام کرالا از شهر قارشی به پایان رسید.

حالا از مجموع ۴ تیم، تنها خاتون‌بم ایران و سوگدیانای ازبکستان در غرب آسیا باقی مانده‌اند که طی دو دیدار رفت و برگشت در روزهای ٢٩ مرداد و یکم شهریور به مصاف هم می‌روند.

سرگروه‌های مناطق شرق و غرب آسیا ٣٠ مهرماه ١۴٠١ در دیدار فینال با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا قهرمان سومین دوره جام باشگاه‌های فوتبال زنان مشخص شود.

دختران خاتون بم

در معرفی اخیر AFC از تیم‌های شرکت‌کننده در سومین دوره مسابقات، خاتون بم، پرافتخارترین تیم باشگاهی زنان ایران نامیده شد که با هشت عنوان قهرمانی در لیگ‌برتر، یکی از مدعیان غرب آسیاست.
بمی‌ها در تدارک اولین حضور آسیایی، تمرینات خود را از ۲۳ تیر ماه در تهران شروع کردند و در ادامه به شیمکند رفتند. این تیم برای اولین بار در تاریخ فوتبال زنان ایران، با حمایت اسپانسر خود، به مدت دو هفته اردوی تدارکاتی خارج کشور برپا کرد تا با برگزاری دو دیدار دوستانه مقابل قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ زنان قزاقستان از فرصت رقابت‌ با لژیونرهای این تیم‌ها بهره‌مند شود.

سال گذشته، شهرداری سیرجان اولین نماینده فوتبال باشگاهی زنان کشورمان در جام باشگاه‌های آسیا، با پشت سر گذاشتن گوکولام کرالای هند و بنیادکار تاشکند، در رده دوم غرب آسیا قرار گرفت. و حالا در سومین دوره این رقابت‌ها، شانس رسیدن خاتون‌بم، به آخرین روز مهر ماه ١۴٠١ با میزبان بازی‌ها در غرب آسیا تقسیم شده است.

دختران ایران برای تحقق رؤیای خود و دستیابی به جام قهرمانی راهی جز کسب بیشترین امتیاز از مجموع دو دیدار پیش‌رو ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها