مدیرعامل شرکت آبفا خراسان شمالی :

۲۲ درصد آب شرب خراسان شمالی از سدها تامین میشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ازتامین ۲۲درصدی آب شرب خراسان شمالی ازسدهاخبرداد.
کد خبر: ۱۳۷۶۲۷۴

رضا نعیمی در نشست خبری ودر جمع خبرنگاران اظهار داشت :آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود که علاوه بر کاهش منابع آبی در فصل تابستان ،طعم  آب سد شیرین دره نیز در فصل تابستان بعضا باعث نارضایتی شهروندان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال سد شیروان آبی نداشت که از مدار خارج شد و هم اینک برای جبران این کمبود چندین چاه برای تامین آب شرب شهروندان حفر شده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب خراسان شمالی ، به آب مصرفی پتروشیمی از آب چاه ها نیز اشاره ای کرد و اظهار داشت: نیاز پتروشیمی به آب خاکستری پنج میلیون مترمکعب است که هم اینک این شرکت تلاش می کند تا از این منبع آب استفاده کند چرا که آب چاه ها باید برای شرب هم استانی ها در نظر گرفته شود.

وی همچنین یکی از معضلات شبکه آبرسانی را دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال آب فرسوده دانست و گفت: برای اصلاح هر کیلومتر نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار است و اصلاح تمام شبکه فرسوده انتقال آب استان به دو هزار و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

این مقام مسئول اظهار داشت: هم اینک ۳۲ درصد از مجموع هفت هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه انتقال آب استان فرسوده است و سالانه سعی می‌شود با توجه به اعتبارات اصلاحات انجام شود
نعیمی با بیان اینکه برای رفع تنش آبی از ظرفیت نیکوکاران و خیران نیز استفاده می کنیم، گفت: از ظرفیت خیران برای آبرسانی به ۳۵ روستا استفاده می شود که علاوه بر این تعداد در حال انعقاد برای استفاده از ظرفیت خیران در ۱۱۴ روستا نیز هستیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال جاری آبرسانی به ۱۰۷ روستا در این استان خواهیم داشت که با احتساب روستاهای همجوار آن در مجموع به ۱۴۵ روستا آبرسانی خواهیم کرد که در این خصوص ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به فرسوده بودن ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از شبکه های آب استان، گفت: تعویض این مقدار شبکه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

نعیمی اظهار کرد: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از شبکه‌های آب خراسان شمالی فرسوده است که باید تعویض شود.

وی یاداورشد: برای اصلاح هر کیلومتر حدود یک میلیارد تومان هزینه باید پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب خراسان شمالی گفت: طی ۴ ماه نخست ۲۴ کیلومتر شبکه فرسوده تعویض شده است.

وی با تاکید بر اینکه سال ۹۹ حدود ۲۳۸ روستا دارای تنش آبی بود، گفت: سال ۱۴۰۰ مشکل ۵۰ روستا حل شد اما به دلیل خشکسالی برخی روستاهای دیگر به این وضعیت دچار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیان کرد: بناست قرارگاه امام حسن مجتبی ۱۰۷ روستا و خیران ۳۵ روستا را رفع تنش کنند.

وی گفت: هم اینک ۳۲ درصد از مجموع هفت هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه انتقال آب استان فرسوده است و سالانه سعی می‌شود با توجه به اعتبارات اصلاحات انجام شود.

وی گفت: مجتمع های آبرسانی پیش بینی شده شامل مجتمع شیرین دره از محل آب سد، مجتمع کهنه جلگه در مانه و سملقان با آبرسانی ۱۳ روستا ، مجتمع پرسه سو در جرگلان، مجتمع  مرز شیروان که ۲۹ روستا را آبرسانی می کند.

وی در ادامه با اشاره به جایگزینی پساب به عنوان آب مورد استفاده در صنعت پتروشیمی خراسان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی این موضوع در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون پتروشیمی تاکید دارد که رقم پیشنهادی برای جایگزینی پساب با آب شرب باید توجیه اقتصادی داشته باشد

خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسد الله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها