گرانی قیمت آجر سفالی نان ساختمان سازان را آجر کرد!

با توجه به گرانی های اخیر به خصوص در مصالح ساختمانی، مناسب بودن قیمت آجر سفالی باعث شده تا بسیاری از مهندسین از این آجر در ساختمان سازی استفاده نمایند.
کد خبر: ۱۳۷۵۲۲۸

با توجه به گرانی های اخیر به خصوص در مصالح ساختمانی، مناسب بودن قیمت آجر سفالی باعث شده تا بسیاری از مهندسین از این آجر در ساختمان سازی استفاده نمایند.

با توجه به این امر آجر آنلاین (معتبرترین مرکز فروش آجر سفال تیغه و آجر نما در سراسر کشور) به بررسی موشکافانه قیمت آجر سفال گرگان، اصفهان، مازندران و... و نوسانات آن در بازار پرداخته است. در ادامه می توانید به صورت تخصصی با نحوه قیمت گذاری و فاکتورهای مهم در تعیین قیمت آجر تیغه آشنا شوید.

آنچه در ادامه این مطلب خواهید خواند:

 

  • 3 فاکتور تاثیرگذار بر افزایش قیمت آجر سفالی
    • قیمت گاز
    • دستمزد نیروی کار
    • نوسانات بازار
  • بررسی قیمت آجرسفال بر اساس 3 نوع آن
    • آجر سفال درجه 1 و 2
    • آجر سفال سقفی
    • آجر سفالی فوم دار
  • راهنمای خرید آجر سفال قیمت کارخانه از آجر آنلاین
  • جمع بندی

 

3 فاکتور تاثیر گذار بر افزایش قیمت آجر سفالی

آجر سفال پس از مرحله تولید، قیمت گذاری می شود. برای تعیین قیمت آجر سفالی عوامل مختلف بسیاری دخیل هستند تا هزینه نهایی آن مشخص شود. برخی از این عوامل را در فهرست زیر ذکر شده و در ادامه مفصلا در مورد آنها صحبت کردیم:

 

  • قیمت گاز کوره
  • دستمزد نیروی کار
  • نوسانات بازار

 

افزایش قیمت آجر سفالی

قیمت گاز

 

در قدیم برای تولید آجر سفال و... از سوخت مازوت استفاده می کردند که هزینه کمتری را به همراه داشت اما در آلودگی هوا تاثیر به سزایی داشت. در همین راستا دولت برای جلوگیری از آلودگی هوا کوره های آجر پزی را مجبور به استفاده از گاز کرد.

 

از آن جایی که بهای پرداختی گاز برای کوره های آجر پزی از سال 1400 گران شد، باعث اختلال تولید و قیمت آجر سفالی در شهرهای مختلف شد؛ زیرا حدود 30 درصد از هزینه های کوره آجر پزی را قیمت گاز تشکیل میدهد که این امر باعث افزایش قیمت روز آجر سفال در بازار و تعطیلی کوره ها شد.

 

بهای پرداختی گاز در کوره های آجر پزی یکی از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت ایتال گرگان، تهران و... است که هرچه این بهای پرداختی بیشتر باشد، قیمت سفال دیواری نیز افزایش می یابد.

 

دستمزد نیروی کار

 

میزان دستمزد نیروی کار یکی از موثرترین عوامل در تعیین قیمت آجر سفالی است. همانطور که گفته شد بهای پرداختی گاز برای کوره های آجرپزی افزایش یافت که در همان راستا درخواست کارگران برای افزایش حقوق نیز بیشتر شد.

 

کارفرمایان برای نگه داشتن نیروهای خود مجبور به افزایش قیمت آجر تیغه می باشند تا بتوانند درخواست آنها را برای افزایش حقوق پاسخ دهند. علاوه بر آن گرانی های اخیر در مسکن، خوراک، پوشاک و... مزیدی بر علت افزایش حقوق کارگران است. بنابراین نمی توان میزان حقوق کارگران را بر تعیین قیمت سفال نادیده گرفت.

 

نوسانات بازار (مهم ترین عامل در قیمت آجر سفال گرگان، مازندران و...)

 

نوسانات ارز و قیمت مواد اولیه در بازار ایران یکی از بزرگترین معضل هایی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار را در تعیین قیمت های مشخص برای اجناس درمانده کرده است. تولید آجر و قیمت گذاری آن نیز از این امر مستثنی نیست.

 

نوسانات بازار باعث شده است تا بسیاری از صاحبان کسب و کار در حوزه آجر برای آن بازه قیمتی تعریف کنند یا قیمت مشخصی را تعیین نکنند. این امر نیز باعث سردرگمی خریداران برای خرید آجر سفال شده است. در همین راستا به پیشنهاد آجر آنلاین می توانید برای آگاهی از قیمت آجر سفالی به آدرس Ajoronline.com مراجعه کرده و با کارشناسان آنها در تماس باشید.

نوسانات قیمت آجر تیغه

 

فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فروش آجر سفال در سراسر کشور همواره آماده پاسخگویی به مشتریان برای مشاوره، خرید آجر سفال، قیمت ایتال گرگان و... از روزهای شنبه تا پنجشنبه _8 الی 19_ می باشد.

 

بررسی قیمت آجر سفال بر اساس 3 نوع آن

 

آجر سفال با توجه به کاربردی که در ساختمان سازی (دیوار چینی، تیغه کشی، سقف و...) دارد، در مدل های مختلفی تولید می شود تا بتواند پاسخگوی نیازهای یک ساختمان باشد. بر همین اساس قیمت آجر سفال گرگان، مازندران، تهران و... در مدل های مختلف آن متفاوت می باشد و همواره باید قبل از خرید با توجه به نیاز خود، مدل مورد نظر انتخاب و خرید نمایید.

 

به طور کلی آجر سفالی دسته بندی های زیر را دارد که در ادامه کاربری و قیمت هریک از آنها مورد بررسی قرار گرفته است:

 

  • آجر سفالی درجه 1 و درجه 2
  • آجر سفال سقفی
  • آجر سفال فوم دار

 

آجر سفال درجه 1 و درجه 2

 

آجر سفال در دو درجه 1 و 2 تولید می شود. آجر درجه 2 سفال ابعاد کوچکتری دارد، اما وزن آن بیشتر است. همچنین آجرهای سفال درجه 2 با آفتاب و درجه 1 با دستگاه خشک می شوند.

 

از نمونه آجرهای درجه 1، آجر سفال فوم دار است. قیمت روز آجر سفال فوم دار از مدل ساده آن بیشتر است که در ادامه توضیحات بیشتر داده شده است.

 

آجر سفال سقفی

 

آجر سفال سقفی همانطور که از نامش پیداست، در اجرا و پوشش سقف کاربرد دارد که در ابعاد متفاوتی تولید می شود. رایج ترین ابعاد آن با ارتفاع 40 و 50 هستند.

 

قیمت آجر سفال سقفی با توجه به ابعاد بزرگتر و وزن سنگین تری که نسبت به آجر سفالی ساده دارند، گرانتر می باشد. اما به طور کلی در این گرانی های اخیر می تواند بهترین گزینه برای اجرای سقف نسبت به سایر مصالح باشد.

 

آجر سفالی فوم دار

 

تیغه فوم دار نوعی آجر سفال درجه 1 محسوب می شود که داخل آن با یک لایه فوم یونولیت به عنوان عایق کار شده است. کاربرد این مصالح بیشتر در مناطق سردسیر می باشد.

 

مقایسه آجر سفالی فوم دار و ساده

قیمت آجر سفال 15×20 مازندران، گرگان، اصفهان و... به دلیل وجود یک لایه فوم در آن و عایق بودنش در برابر صدا و گرما، نسبت به قیمت آجر تیغه ساده کمی بیشتر است که می توانید با توجه به نیاز خود این آجر را به قیمت درب کارخانه از آجر آنلاین خریداری نمایید.

 

راهنمای خرید آجر سفال قیمت درب کارخانه از آجر آنلاین

 

خرید آجر سفال قیمت مناسب و به قیمت درب کارخانه، با توجه به گرانی های اخیر یکی از بهترین فرصت هایی است که در آجر آنلاین می توانید آن را به دست آورید.

 

آجر آنلاین به عنوان یکی از مراکز معتبر فروش انواع آجر و آجر نما، قیمت آجر تیغه را به قیمت درب کارخانه ارائه می دهد. شما می توانید انواع آجر سفال را بدون واسطه و به صورت مستقیم از کارخانه جات آجر سفالی اصفهان، یزد، گرگان و… تهیه نمایید. خرید آجر سفال به صورت اینترنتی با قیمتی مناسب و کیفیت عالی از سایت آجر آنلاین به راحتی امکان پذیر است.”

 

جمع بندی

 

انتخاب و خرید آجر سفال قیمت مناسب و با کیفیت بالا برای ساختمان سازی، از مهم ترین مواردی است که مهندسین همواره دغدغه آن را دارند. بررسی عوامل تعیین کننده قیمت آجر سفال گرگان، اصفهان، مازندران و... ما را در تجربه خریدی بهتر سوق می دهد.

 

مشتریان گرامی در هنگام خرید آجر سفال تیغه حتما ابعاد، نوع و کاربری مورد نیاز خود را به طور دقیق مشخص کنند؛ زیرا بخش اعظم قیمت آجر تیغه سقفی، فوم دار و ساده را ابعاد و نوع آن مشخص می کند و علاوه بر آن در تعیین کرایه حمل بار نیز تاثیر گذار است.

 

این متن برگرفته از: www.ajoronline.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها