سکوت عجیب رئیس سابق فدراسیون درباره یکی از اطرافیانش

آقای تاج! بروس کیست؟

نادر فریادشیران در گفتگو با «جام‌جم»:

اشتباهات تاج نابخشودنی است

مهدی تاج که صلاحیتش برای نامزدی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تایید شده در برنامه فوتبال برتر بابت شکایت پنج سال پیش خود از محمد مایلی‌کهن و نادر فریادشیران از این دو مربی سابق فوتبال ایران عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۱۳۷۴۳۹۴
به گزارش جام جم آنلاین، البته به نظر می‌رسد این عذرخواهی حرکتی کاملا هوشمندانه در راستای همراه کردن اهالی فوتبال با خود باشد. اما فریادشیران با این‌که از این اتفاق کمال رضایت را دارد، اما همچنان منتقد مهدی تاج، میرشاد ماجدی و سایر فدراسیون نشینان است. فریادشیران در گفتگو با جام‌جم نشان می‌دهد همچنان منتقد مهدی تاج است و هر چند عذرخواهی او را با جان و دل می‌پذیرد، اما نمی‌تواند خطا‌های فوتبالی و مدیریتی او را نادیده بگیرد.

عذرخواهی مهدی تاج از شما دلیل خاصی دارد؟

ماجرا به شکایت پنج سال پیش او برمی‌گردد. یکی از دوستانم به من گفت حالا که تاج از تو عذرخواهی کرده دیگر از او انتقاد نمی‌کنی؟ باید بگویم من حتی حاضرم با تاج رفاقت کنم، اما هرگز دست از انتقاد او برنمی‌دارم. من پرچم انتقاد را پایین نمی‌آورم و مواضع خودم را در قبال تصمیمات غلط فوتبالی او دارم. این انتقاد‌ها در واقع مربوط به کل جامعه فوتبال است. روند حرکتی مسئولان فوتبال ما از جمله تاج همیشه مورد انتقاد قرار داشته است. وگرنه من از مهدی تاج که کینه به دل ندارم.

عمده انتقاد‌های شما نسبت به مهدی تاج چیست؟

قضیه ویلموتس را هیچ‌کسی نمی‌تواند فراموش کند. با آن فاجعه تاریخی او چطور می‌تواند دوباره کاندیدای ریاست فدراسیون شود؟ آنچه که قانون می‌گوید باید به آن احترام بگذاریم، اما در این برهه باید خون جدیدی به فوتبال ایران تزریق شود. ما با این شرایط چشم‌انداز روشنی برای فوتبال ایران نمی‌بینم. تاج نباید کاندیدا شود. من او را به صورت سیاه و سفید می‌بینم. اگر می‌گوید در دوره قبلی تیم‌ملی با ریاست او در فدراسیون به جام‌جهانی رفته و باید بگویم که تیم‌ملی در دوره دادکان و عزیزی‌خادم هم به جام‌جهانی رفته است. این طور هم نیست که او فکر می‌کند.

ادامه حضور میرشاد ماجدی در فدراسیون را چطور ارزیابی می‌کنید؟

همه ما عملکرد شش ماه اخیر ماجدی را در فدراسیون فوتبال دیدیم. او قابلیت‌های خودش را نشان داد و ثابت کرد اینکاره نیست. فوتبال ما این پتانسیل را دارد تا به شرایط خیلی بهتری برسد به شرط این‌که به خوبی مدیریت شود. الان حواشی که برای تیم‌ملی به وجود آمده، فاجعه است. این حواشی و حوادث را چه کسی غیر از ماجدی و رفقا برای تیم‌ملی به وجود آورد؟ چه کسی اسکوچیچ را برداشت و دوباره سر کار آورد؟ چه کسی نام کی‌روش، دایی و قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی تیم‌ملی مطرح کرد؟ همه کار خودشان است. این طور مدیریت می‌کنند و بلد نیستند اقدام مثبتی در راستای موفقیت در جام‌جهانی انجام دهند.

روز‌های بدی برای فوتبال ایران پیش‌بینی می‌کنید. درست است؟

بله. چطور می‌توانیم از این فدراسیون انتقاد نکنیم؟ چطور می‌توانیم تاج را با آن اشتباهات فاجعه‌وار در رابطه با ویلموتس دوباره در فدراسیون ببخشیم؟ چه کسانی او را تایید صلاحیت کردند؟ پیش‌بینی می‌کنم بدهی‌های میلیاردی بیشتری گریبان فوتبال ما را خواهد گرفت. آینده بدی برای تیم‌ملی فوتبال کشور ما وجود دارد.
 
منبع: روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها