مدیرکل گمرک یزد اعلام کرد؛

رشد 431 درصدی درآمدهای وصولی گمرک یزد

مبارزه با فرارمالیاتی ،مهمترین هدف سامانه مودیان است

یزد - رئیس مرکزتنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امورمالیاتی گفت : سامانه مودیان فرارمالیاتی را تا حداقل کاهش می دهد و این طرح به صورت مرحله به مرحله و تدریجی در کشور اجرا خواهد شد .
کد خبر: ۱۳۷۴۱۹۸

 به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، محمد برزگری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در خصوص پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اظهارداشت: اجرای این قانون با مکانیزمی که یک شخص به عنوان صادر کننده صورتحساب که در واقع  فروشنده یا ارائه کننده خدمات می باشد و طرف مقابل که خریدارکالایا دریافت کننده خدمات می باشد با تایید صورتحساب مکانیزمی را برای شفاف شدن فعالیتهای اقتصادی بوجود می اورد .

 الکترونیکی شدن اظهارنامه های مالیاتی

وی افزود: مهمترین پیامد این طرح از نگاه مودیان این است که،مودیان برای حسابرسی مالیاتی به سازمان امور مالیاتی مراجعه نمی کنند و اظهارنامه های مالیاتی الکترونیکی شده و مشوق هایی مالیاتی برای مودیان پیش بینی می شود.

برزگری مبارزه با فرارمالیاتی را یکی از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد و گفت: دراین طرح از یک طرف خریدار و فروشنده در این سامانه همدیگر را کنترل کرده و از طرف دیگر فرآیندهای یک نظام خود کنترلی به وجود می آید و به شدت با فرار مالیاتی مبارزه می شود .

 این مسئول تصریح کرد: ایجاد بسترهای مطالعاتی برای برنامه ریزی های مالیاتی وغیر مالیاتی از دیگر اهداف و خروجی این طرح می باشد و از زمانی که این طرح اجرا شود  مشخص می شود که چه کالایی در چه زمانی و در کدام منطقه به فروش رفته و این کالا در کدام منطقه بیشترمورد نیاز می باشد و به همین دلیل در زمان تقاضا می توان تصمیم بهتری گرفت .

 رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امورمالیاتی افزود: مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با احتکارو گرانفروشی،ایجاد شفافیت اقتصادی و دیگر موارد از جمله اهداف جانبی است که در این قانون پیش بینی شده است.

تمام مودیان مالیاتی مشمول این قانون می باشند

 وی خاطر نشان ساخت : تمام مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی مشمول این قانون می باشند و نگاه سازمان مالیاتی بر این است که این قانون را به صورت تدریجی پیش ببرد ودربخش هایی که آمادگی لازم برای اجرای ان را دارند درگام نخست و سپس در گام های بعدی سایر مودیان نیز اضافه می شوند. 

برزگری ادامه داد: از20تیرماه به صورت فراخوان امکان عضویت داوطلبان در سامانه مودیان فراهم شده و تاکنون 3هزارو 700 نفر در خواست عضویت داده اند و کار پوشه های انها نیز فراهم شده است .

 این مسئول افزود: این قانون دارای دو قسمت کلان است که بخش اول آن مربوط به سامانه مودیان است و در واقع همان سامانه ای است که مودیان در آن ثبت نام کرده اند و با عضویت در سامانه یک کار پوشه دریافت می کنند و بخش بعدی مربوط به پایانه های فروشگاهی می باشد که مودیان از دستگاه های پوز و سامانه های فروشگاهی استفاده می کنند و صورتحساب ها بر اساس معیارها و استاندارهای مربوطه صادر می شود.

 وی خاطر نشان ساخت: با این اجرای این قانون صورتحساب های صادر شده مودیان از یک مسیرامن به سامانه مودیان ارسال می شود و پس از آن، سامانه مودیان مهلتی برای  انها در نظر می گیرد که بتوانند عضو سامانه شده و با تهیه پایانه های فروشگاهی اقدام به صدور صورتحساب نمایند.

برزگری گفت : هنوز سازمان مالیاتی فراخوان الزام به ثبت نام را به دلیل روند تدریجی و تشویقی صادر نکرده و پس از دریافت مجوز یک سری از مودیان ملزم به دریافت پایانه و صدور صورتحساب الکترونیکی شده و برای این منظور مهلت در نظر فته شده است .

 رئیس مرکزتنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی وسامانه مودیان سازمان امورمالیاتی گفت: خروجی این قانون باعث افزایش درآمدهای مالیاتی، پایدار شدن درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از تورم در جامعه می شود . 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها