مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:

زنبورداری، عامل موثر در حفاظت از مراتع

حامد فرضی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، به دعوت ستاد جشنواره زنبور عسل شهرستان طالقان حضور پیدا کرد و پیرامون زنبور عسل و تعاملات اداره منابع طبیعی با زنبورداران سخنرانی نمود
کد خبر: ۱۳۷۳۸۷۲

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این جشنواره گفت: حضور زنبورداران در سطح مراتع استان از نقطه نظرات مختلف از جمله تولید پایدار ،اشتغال  و مراقبت از مراتع در زمینه آتش سوزی بسیار حائز اهمیت است.

وی در راستای اهمیت و لزوم برگزاری اینچنین جشنواره هایی خاطر نشان کرد: توجه بیشتر به برگزاری همایش‌های زنبور عسل و استفاده از تجربیات سایر تولیدکنندگان در ارتقا توان تولید عسل، بسیار مهم و دارای الویت در مقوله تولید است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این نکته که ساماندهی زنبورداران در قالب ماده ۳ و طرحهای مرتعداری در جهت ایجاد مشاغل جایگزین و توانمند سازی مرتعداران و روستاییان برای مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان دارای اولویت است افزود: یکی از عوامل موثر در اجرای صحیح و اصولی طرح های مرتعداری  پرداختن به مشاغل جایگزین از جمله همین زنبور داری می باشد.

وی در قسمت ديگري از سخنان خود افزود: اهمیت زنبور و توزیع کلنی های زنبور عسل در سطح مراتع استان در گرده افشانی و گیاهان خصوصا گیاهان دارویی با توجه به برداشت بی رویه از محصولات فرعی  مرتع و گیاهان دارویی دارای الویت و جایگاه خاصی است.

حامد خاطر نشان کرد: اقلیم مناسب استان و کشور با تنوع گونه ای بالا در توسعه زنبورداری به منظور تولید عسل مورد نیاز کشور بسیار موثر بوده که همین عاملی موثر و ایجاد انگیزه برای جوانان جویای کارمی باشد که به این حرفه روی آورند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان به موضوع گسترش و ترویج طرح های اصولی مرتعداری در سطح مراتع استان اعتقاد راسخ دارد که از جمله اقدامات صحیح و دارای توجیه اقتصادی در این طرح ها می توان به زنبور داری در اجرای طرح های مرتعداری اشاره کرد.

ایشان در انتها با بیان اینکه زنبور داران در صف اول تولید کنندگان کشور هستند، افزود نگاه مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان همیشه نگاه حمایتی از تولید کنندگان استان بوده و خواهد بود.

http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها