کارشناس سازمان هواشناسی؛

گرمای هوا ادامه دارد

کارشناس سازمان هواشناسی: روند افزایش دما تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۷۲۵۹۸
به گزارش جام جم آنلاین، سرکرده افزود: این روز‌ها عمده رگبار‌های تابستانی از جنوب شرق کشور با توجه به جریانات دریا به خشکی را ملاحظه می‌فرمایید.

کارشناس سازمان هواشناسی برای جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد و گفت: تا اواسط هفته آینده این وضعیت رو خواهیم داشت.

 سرکرده افزود: در بعضی از مناطق بارش‌های رگبار ساعات بعدازظهرمی تواند شرایط را برای ایجاد سیلاب و آب گرفتگی به شکل موقتی و حتی روان آب برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمالی و شرقی استان هرمزگان، ارتفاعات جنوبی استان کرمان حتی بخش‌های جنوبی شرق استان فارس مهیا کند.

کارشناس سازمان هواشناسی، پدیده غالب در نیمه شرقی کشور را باد‌های ۱۲۰ روز عنوان کرد و گفت: مناطق شرقی خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی و به ویژه خراسان جنوبی و جنوب این استان و حتی شمال سیستان و بلوچستان و مناطق زابل می‌تواند خیزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

سرکرده افزود: باد‌های شرقی هم در بخش‌های مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های اصفهان، قم، سمنان، مرکزی و مناطق جنوبی استان تهران باعث کاهش شاخص کیفی هوا خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزایش شدت باد بر روی کشور‌های عراق و سوریه را چشمه‌های گرد و خاک دانسته و گفت: این گرد و خاک باعث انتقال غبار در ساعاتی برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان پیش رو داشته باشیم.

سرکرده در خصوص نوسانات دمایی در کشور گفت: اوج گرما را معمولاً در کشور از ۱۵ تیر ماه تا ۱۵ مرداد ماه شاهد خواهیم بود؛ بنابراین امروز شنبه هیجدهم تیرماه تا اواسط هفته آینده به تدریج روند افزایش دما را در نیمه غربی و شمالی کشور به طور نسبی پیش رو خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان را مواج و متلاطم پیش بینی کرد و گفت: با توجه به جریان‌های جنوب شرقی ارتفاع موج می‌تواند بین ۱۰.۵ تا ۲.۵ در نوسان باشد.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها