اجرای طرح « نشاط معنوی» در۲۰ بقعه متبرکه هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان  گفت:طرح « نشاط معنوی» در بقاع متبرکه هرمزگان در حال اجراست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت:طرح « نشاط معنوی» در بقاع متبرکه هرمزگان در حال اجراست.
کد خبر: ۱۳۷۲۴۵۵

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت:طرح « نشاط معنوی» در بقاع متبرکه هرمزگان در حال اجراست.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان، حجت الاسلام حسین مهدیان ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان با تاکید بر مهارت‌آموزی و توانمندسازی دختران و پسران هشت تا ۱۸ سال، طرح « نشاط معنوی» ۱۴۰1 را تا پایان  مرداد ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌کند.


وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند که اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان کشور این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه بر همین اساس بر اجرای هوشمندانه طرح « نشاط معنوی» ۱۴۰1 در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با دو شیوه حضوری و مجازی اهتمام ویژه‌ای دارد.


مهدیان اضافه کرد: طرح « نشاط معنوی» با هدف «تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان»، « استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب و نو همچون ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر»، «زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق» و «مهارت افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی» تا  مرداد ماه ۱۴۰1 برگزار می‌شود.


وی گفت: مخاطبین طرح « نشاط معنوی» دانش‌آموزان از رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند؛ همچنین ویژه‌برنامه جشن ولایت علوی نیز همزمان با این طرح در اوخر تیر ماه اجرا خواهد شد.


 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان عنوان کرد: در شیوه حضوری طبق سنوات گذشته، کلاس‌های آموزشی معارفی، مهارت‌های ده‌گانه و فنی و هنری در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح با رعایت پروتکل های بهداشتی  برگزار می‌شود.


 
مهدیان افزود: در شیوه مجازی نیز با توجه به نگرانی‌های برخی والدین، مناسب است تا بقاع متبرکه مجری طرح نشاط معنوی همانند سال گذشته، در سال جاری نیز اقدام به عضو‌گیری و جذب مخاطب جهت کانال امامزاده در فضای مجازی کنند.


وی درپایان گفت: این طرح در امامزادگان شاخص شهرستانهای استان برگزار می شود.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها