استاندار یزد:

آب؛ فصل مشترک مطالبات مردم و دغدغه مندان استان است

یزد - استاندار یزد حل مسائل مربوط به حوزه آب را فصل مشترک مطالبات مردم و دغدغه مندان استان دانست و گفت: پروژه های حوزه آب استان باید با روحیه جهادی و با کیفیت بالا و سرعت مضاعفی دنبال شود.
کد خبر: ۱۳۷۲۲۳۰

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان، اظهارداشت: پروژه های این حوزه باید با روحیه جهادی و با کیفیت و سرعت مضاعفی دنبال شود.
وی دغدغه اصلی و مشکل ریشه ای استان در حوزه زیربنایی را مباحث مربوط به آب دانست و افزود: رفع این مشکل، حجم بالایی از اقدامات را می طلبد کما اینکه اقدامات خوبی انجام شده و دولت در این زمینه همراه استان های درگیر با مساله کم آبی بوده  و تا کنون بیش از ۱۰ جلسه کمیته آب نهاد ریاست جمهوری به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور ۴ تن از وزرا، دستگاه های مرتبط ملی و سازمان برنامه و بودجه، برگزارشده و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خوبی برای استان تعریف و مصوب شده است.
فاطمی تصریح کرد :یکی از پروژه های ذیل برنامه کوتاه مدت آبی استان ساخت قریب به ۱۵۰ هزار متر مکعب مخزن است، ومنابع مالی آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تصویب رسید.
وی با اشاره به قرارگیری خط پدافندی آب در مراحل پایانی اجرای آن، گفت: خط پدافندی برای مواقع اضطرار بوده و بخشی از مشکل آبی استان را برای مدت محدودی رفع می کند.
وپروژه خط پدافندی که باید ۱۸ ماهه اجرا می شد، دو ماهه در حال اتمام است این پروژه به خوبی نشان داد، اگر بخواهیم می توانیم.
فاطمی از پیگیری های جدی استان جهت تخصیص دو هزار میلیارد تومان از محل صنایع به پروژه های حوزه آبی خبرداد و افزود: موضوع تخصیص معدن برای انتقال آب به جد در حال پیگیری است
وی با بیان اینکه حمایت از محصولات دانش بنیان کاهش دهنده مصرف آب باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در همین راستا پیگیر مشوق هایی برای خرید کولرهای آبی کم مصرف، سرویس و کم مصرف کردن کولر ها و ... خواهیم بود.
فاطمی خطاب به  فرمانداران گفت: فرمانداران، توزیع عادلانه و مدیریت مصرف را دنبال کنند و پروژه های آبی شهرستان را بررسی و پیگیر رفع مسائل آن ها باشند
استاندار تصریح کرد؛ مسئولان استانی تمام تلاش ها خود را بر مدیریت وضعیت آبی استان و تحمیل کمترین فشار و سختی بر مردم معطوف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها