منابع عراقی اعلام کردند؛

بازداشت سرکرده بارز داعشی در عراق

یک منبع امنیتی در فرماندهی استان الانبار از بازداشت سرکرده بارز داعشی در جریان عملیات جستجو و پاکسازی در الرمادی در غرب عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۲۰۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، یک منبع امنیتی در فرماندهی استان الانبار امروز یکشنبه از بازداشت سرکرده بارزداعشی در جریان عملیات جستجو و پاکسازی در الرمادی در غرب عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق توانستند پس از کسب اطلاعات لازم، این فرمانده سرشناس گروه تروریستی داعش را که قصد انجام عملیات تروریستی داشت، بدون هیچ گونه مقاومتی و در عملیاتی سریع و ضربتی دستگیر کنند.

این عضو بارز داعش از برنامه‌ریزان عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی هنگام تسلط داعش بر مناطق مختلف استان الانبار بوده است.

پیش از این هم یک منبع امنیتی عراقی از بازداشت خطرناک‌ترین تروریست داعشی تحت تعقیب در نزدیکی مرز استان «دیالی» و اقلیم کردستان خبر داده و اعلام کرده بود: یک یگان ویژه امنیتی دیروز شنبه موفق شد با کمین در مجاورت یک منطقه کشاورزی نزدیک مرز دیالی و اقلیم کردستان، خطرناک‌ترین فرد تحت تعقیب به اتهام تروریسم را دستگیر کند. روریست بازداشت شده ۷ سال است که تحت تعقیب بوده است و در صدر فهرست سیاه تروریسم قرار دارد و دستگیری وی ضربه مستقیم به هسته‌های تروریستی داعش محسوب می‌شود.

این خبر در حالی است که یک منبع امنیتی امروز یکشنبه از حملات هوایی ارتش عراق به مخفیگاه‌های تروریست‌های داعش در عمق منطقه «وادی الثعلب» در شمال دیالی و ۹۰ کیلومتری شمال شرق «بعقوبه» خبر داد ولی به حجم تلفات و خسارات این حمله اشاره نکرد.

این منبع افزود: این حمله، پنجمین مورد در سال ۲۰۲۲ بوده و بر اساس گزارش‌های دقیق اطلاعاتی صورت گرفته است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها