وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی:

آمریکا بدون رویکرد مبتنی بر پیشرفت در قطر حضور یافت

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با رئیس جمهور ترکیه:

آمریکا زیاده‌خواهی نکند به توافقی پایدار می‌رسیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافقی خوب، قابل اتکا و پایدار، در صورت واقع بینی طرف آمریکایی و اجتناب از زیاده خواهی را دست یافتنی دانست.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس جمهور اسلامی ایران و همچنین تجديد دعوت از رئیس جمهور ترکیه برای سفر به کشورمان به منظور برگزاری نشست شورای‌عالی همکاری های دو کشور در تهران و همچنین برپایی نشست کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی فی‌مابین، آمادگی کشورمان برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با ترکیه و افزایش تبادلات تجاری در سطح هدف گذاری شده بین دوکشور را مورد تصريح قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت گفتگو برای لغو تحریم ها، جدیت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قابل اتکا و پایدار، در صورت واقع بینی طرف آمریکایی و اجتناب از زیاده خواهی را دست یافتنی دانست و مورد تاکید قرار داد.

حسین امیرعبداللهیان در خصوص موضوع سوریه با تبیین دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه راه حل سیاسی بعنوان تنها مسیر برای حل بحران، و ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام نظامی، آمادگی کشورمان برای تسهیل در زمینه گفتگو برای کاهش نگرانی‌های امنیتی در سوریه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین در خصوص برخی تحرکات رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه و کشورهای پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، بر فتنه انگیزی و ایجاد ناامنی بعنوان ارمغان حضور این رژیم برای منطقه تصریح و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین تاکید کرد..

رجب طیب اردوغان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به مقامات عالیه کشورمان، سیاست همسایگی دولت و نگاه به فعال سازی روابط با همسایگان را مورد تمجید قرار داد و با تاکید بر ضرورت نیل به تبادلات تجاری هدف گذاری شده از سوی دو کشور، با تشکر از تجدید دعوت برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد در فرصت مناسب برای برگزاری شورای‌عالی همکاری های فی‌مابین به تهران سفر نماید.

رئیس جمهور ترکیه همچنین حصول توافق در مذاکرات هسته ای را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد این گفتگو ها به نتایج ثمر بخشی منجر شود.

وی همچنین ضمن با اهمیت خواندن موضوعات مرتبط با فلسطین، قدس و مسجد الاقصی از دیدگاه ترکیه، فلسطین را موضوع مهم دنیای اسلام دانست و وحدت جهان اسلام در این خصوص را با اهمیت ذکر کرد.

تحولات افغانستان، اوضاع در عراق، روند آستانه، عزم دوکشور در زمینه مبارزه با تروریسم، تمرکز بر راه حل سیاسی برای مشکلات منطقه از دیگر محورهای مورد گفتگو در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور ترکیه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها