در نشست مشترک استانداران ایلام و لرستان عنوان شد:

رفع معضل ترافیک کنجان‌چم با مشارکت استان لرستان

استاندار ایلام در دیدار با معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی:

خشکسالی بی سابقه در استان ایلام نیازمند توجه ویژه وزارت جهادکشاورزی است

‌‌استاندار ایلام گفت: خشکسالی بی سابقه در استان ایلام نیازمند توجه ویژه وزارت جهادکشاورزی است و کشاورزان منتظر اجرای خط انتقال آب در طرح سامانه گرمسیری هستند
کد خبر: ۱۳۷۱۴۲۷
 به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛  حسن بهرام‌نیا در ادامه برنامه های سفر به مرکز کشور پس از حضور در نشست ستاد مرکزی اربعین، با دكتر فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی دیدار و گفتگو کرد و پیگیر خواسته ها و مطالبات استان در این حوزه شد.

وی در این دیدار که روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و جهاد کشاورزی استان به همراه مدیران معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی نیز حضور داشتند، خواستار ترمیم و تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب در استان ایلام شد و گفت: در این راستا با توجه به خشکسالی بی سابقه در ایلام لازم است در تامین اعتبارات لازم و پیگیری از طریق مدیریت آب‌های غرب و شمال غرب کشور به این استان توجه ویژه ای شود.

بهرام نیا در ادامه خواستار به سرانجام رسیدن دو طرح مهم سامانه گرمسیری و احیای اراضی در استان شد و گفت: ضرورت دارد جهت جلوگیری از استهلاک منابع و از بین رفتن سرمایه در طرح سامانه گرمسیری هرچه سریعتر این پروژه مهم و حیاتی تکمیل شود و در اولین اقدام خط انتقال آب آن اجرایی گردد.

وی در ادامه به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: از ۵۰ هزار هکتار سهم استان ایلام ۴۱ هزار هکتار به سرانجام رسیده است و برای اتمام باقیمانده خواستار تامین و تخصیص اعتبار لازم هستیم.

در ادامه این نشست  فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: در خصوص طرح سامانه گرمسیری، مشکل اعتباری پمپاژهای آب استان در مناطق مختلف از جمله میمه و برتش دهلران، کهره به داجیوند هلیلان، چم ژاب و ارمو دره شهر و ... تلاش می شود با اخذ مجوز ماده ۲۳ اعتبارات لازم اختصاص یابد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها