در نشست مشترک استانداران ایلام و لرستان عنوان شد:

رفع معضل ترافیک کنجان‌چم با مشارکت استان لرستان

شست مشترک استانداران ایلام و لرستان (بعنوان استان معین در اربعین) با محوریت اربعین حسینی علیه السلام در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد
کد خبر: ۱۳۷۱۸۰۰
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ حسن بهرام نیا، در این نشست با گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین کربلای یک و حماسه آزادسازی مهران قهرمان، استان ایلام را تربت پاک شهیدان دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: استان ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد سه هزار شهیدوالامقام و بیش از ۱۲ هزار جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و مأمن بیش از ۶ هزار شهید سرافراز از سرتاسر ایران اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست مشترک گفت: لرستان و ایلام از آداب و رسوم و فرهنگ مشترکی برخوردار هستند که این مهم در راستای توسعه همه جانبه دو استان و علی الخصوص در ایام اربعین بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است و امید است منشأ خیر و برکت در مسیر توسعه باشد.

وی تاکید کرد: در مقام مقایسه با سایر استانها به دلیل مجاورت بین دو استان ضرورت دارد مراودات اقتصادی و فرهنگی افزایش یابد. 

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد تردد زائران اربعین از مرز صورت می‌گیرد، افزود: اربعین یکی از ویژگی های بی بدیل استان ایلام در مقیاس ملی است و برای همین توسعه همه جانبه مرز مهران از اولویت های اساسی بشمار می رود.

وی با بیان اینکه استان لرستان بعنوان یکی از استان های معین در موضوع اربعین در پروژه های راهسازی و در مسیر محور ایلام - مهران در محدوده کنجان‌چم و در مرز در حال مشارکت است، گفت: بنا داریم تا گره و معضل ترافیک اصلی در این محدوده به طول ۷ کیلومتر را چهارخطه و برطرف کنیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تأکید کرد: طرح های پیشنهادی در رابطه با راهسازی باید در قالب کارگروه‌های تخصصی و مشترک مورد مطالعه قرار گیرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها