نمایندگان مجلس در گفتگو با «جام‌جم» از جنگ روانی دشمن گفتند

نقشه راه امید

نمایندگان و کارشناسان سیاسی در گفتگو با جام‌جم به تبیین سخنان رهبر انقلاب در خصوص تکنیک‌های دشمن در جنگ روانی و نحوه مقابله با آن در شرایط جدید پرداختند و به شبهاتی که در خصوص بن‌بست نمایی در کشور مطرح می‌شود پاسخ دادند و از مهم‌ترین پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف گفتند.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، با مشروح گفتگوها؛ همراه ما باشید.

همنوایی با دشمن، بی‌انصافی است
سیدمحمدرضا تاج‌الدینی، نماینده تبریز
ایران در طول ۴۳ سال استقرارش، در جایگاه بلندی در بین کشور‌های منطقه و همچنین عرصه‌های بین‌المللی به لحاظ پیشرفت‌های هسته‌ای، موشکی، صنایع دفاعی و نظامی قرار دارد و با این‌که طی چهار دهه گذشته درگیر انواع و اقسام تحریم‌ها قرار داشت، یک لحظه هم از پیشرفت در حوزه‌های مختلف غافل نشد. طبیعی است کشوری که همیشه مورد حسد معاندان بوده، از سوی دشمن با تهدیدات مختلفی مواجه شود و این فشار‌ها هم باعث برخی مشکلات برای مردم شده‌است. با وجود این انصاف نیست برخی صرفا با برجسته کردن این کاستی‌ها و چشم‌پوشی از همه پیشرفت‌هایی که کشور به آن نائل شده همنوا با دشمن سخن از ناکامی بگویند و با تحریف حقایق، زمینه بروز ناامنی را در داخل کشور و بین مردم شریف ایران فراهم کنند. مراجعه به منابع معتبر رسانه‌ها به خوبی نشان می‌دهد در شرایطی که بسیاری از کشور‌ها همچنان درگیر شیوع بیماری و افزایش آمار فوتی هستند، اما در ایران با اتخاذ تدابیری شایسته، جلوی شیوع بیماری تا حدود زیادی گرفته شد و آمار فوتی تک‌رقمی و در برخی موارد صفر شده‌است.

دلسرد کردن مردم خیانت است
محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان
از ابتدای پیروزی انقلاب ما شاهد دستاورد‌هایی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم، اما بلافاصله بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی، گوشه و کنار کشور به واسطه پژوه‌های ضد ایرانی دشمنان نظام و انقلاب دچار آشوب و پس از آن هشت سال جنگ بر مردم ایران تحمیل شد. بعد از جنگ هم با انواع و اقسام تهدیدات و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی دشمن مواجه بودیم، اما همه این فشار‌ها باعث کندی پیشرفت ایران اسلامی و رونق و آبادانی نشد. در حال حاضر هم دولت‌سیزدهم برای جراحی اقتصاد ایران دست به تصمیم بزرگی زده و طبیعی است اصلاح شرایط در ابتدای کار، باعث بروز برخی مشکلات خواهدشد. با این وصف، اما نباید با نشر ناامیدی در سطح جامعه باعث یاس در بین مردم شد. به عبارت دیگر با القای توهم تیره و تاریک بودن فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، جامعه را نسبت به آینده کشور دلسرد کرد. بدون تردید کسانی که چنین هدفی را دنبال می‌کنند، خائن به کشور هستند.

دشمن را ناامید کنیم
حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان
در کوران حوادثی که در طول چهار دهه گذشته اتفاق افتاده، رهبر معظم انقلاب بار‌ها با تدابیر داهیانه و توصیه‌های حکیمانه‌اشان مردم و مسؤولان را برای حفظ روحیه نشاط و امید در سطح جامعه رهنمون می‌کردند. در مقاطع حساسی از تاریخ ایران بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی شاهد بودیم برخی دشمنان و معاندان با انتشار شایعات و تحریم واقعیت‌ها و همچنین سیاه‌نمایی اوضاع و احوال سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور، در پی آن بودند از یک‌سو مردم را از آینده ایران اسلامی ناامید کنند و از سویی دیگر زمینه جدایی و شکاف میان مردم و مسؤولان را فراهم آورند.

یکی از نشانه‌های ناکامی معاندان، روی کار‌آمدن دولت انقلابی، مجلس پرتحرک و قوه قضاییه پای کار است. رئیس‌جمهور دغدغه رفع نگرانی و مشکلات مردم را دارد و با حضور میدانی در بین افراد جامعه از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آن‌ها قرار می‌گیرد و اهل تصمیم‌گیری‌های پشت دیوار شیشه‌ای و از پشت میز نیست. در چنین شرایطی با توجه به همه حقد و حسدی که دشمنان از نظام جمهوری‌اسلامی دارد و می‌خواهند فضای جامعه را به سمت ناامیدی ببرند، باید تلاش کرد از طریق تریبون‌های رسمی و با هدف بیان همدردی با مردم، در طرح مشکلات جامعه اغراق نشود و با ارائه راهکار‌های مناسب، ارکان نظام را برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم یاری کرد.

مروجان ناامیدی از جنود شیطانند
غلامحسین رضوانی، نماینده تهران
رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان به درستی بر این نکته تاکید کردند هر اتفاق مثبتی در بستر امید، نشاط و شادابی رخ خواهدداد و اگر ناامیدی و یاس بر جامعه مستولی شود، بدون تردید انگیزه حرکت و تحرک به سمت پیشرفت را از فضای کلی کشور خواهدگرفت. تمام رویداد‌های مهمی که در طول چهار دهه کشور شاهد آن بودیم، به واسطه ایمان و انگیزه‌ای بود که در ملت ایران وجود داشت و به واسطه همین موضوع بود که توانستیم از گذرگاه‌های حساس و بزنگاه‌های تاریخی عبور و مسیر پیشرفت را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طی کنیم. بدون تردید دشمنان نظام و انقلاب به هیچ‌وجه از شادابی و نشاط جامعه ایرانی خشنود نمی‌شوند و از همه ابزار‌های خود برای ایجاد یاس و ناامیدی در سطح جامعه استفاده خواهندکرد. در این مسیر برخی در داخل کشور هم آگاهانه یا ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و بدون توجه به ارتقای جایگاه ایران در منطقه و عرصه‌های بین‌المللی سعی در ترسیم فضای سیاه و کدر از حیات پرشکوه جمهوری اسلامی ایران دارند. بدون شک یاس و ناامیدی از تبار کفر است و کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند از جنود شیطان هستند.

آلبانی‌نشینیان مشغول کارند
محمدحسن آصفری، نماینده اراک
در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی هر جا تهدید نظامی، سیاسی و اقتصادی بوده، مردم مقتدرانه به میدان آمدند و از کشور دفاع کردند و هر جا پیشرفت عائد کشور شد، این مردم بودند که بدون توجه به تحریم‌ها و تنگنا‌ها برای آبادی و عمران و ارتقای جایگاه کشور کوشیدند. در چنین شرایطی بسیاری از دشمنان نظام به ویژه در خارج از مرز‌های ایران که از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش می‌کردند از طریق ترور، آشوب، تحمیل جنگ و اعمال فشار‌های حداکثری فضای جامعه را تیره و تار نشان دهند، امروز در فضای مجازی به کمک عوامل اجرایی خود در آلبانی به شایعه‌پراکنی علیه ایران می‌پردازند. در داخل کشور هم متاسفانه برخی ناخواسته از طریق تریبون‌های رسمی حتی با نیت دلسوزانه مسائلی را مطرح می‌کنند که ثمری جز اشاعه ناامیدی در بین مردم ندارد؛ بنابراین باید تلاش کرد ضمن برجسته‌سازی نمونه‌های فراوان ترقی و پیشرفت در جامعه ضمن ارائه تصویری روشن از برخی مشکلات و نارسایی‌ها، راهکار‌های اجرایی برای رفع شدن آن ارائه کرد.

پیشرفت، واقعیت امروز کشور است
سیدعلی یزدی‌خواه/ نماینده تهران
فتح گام‌به‌گام قله‌های پیشرفت و ترقی در عرصه‌های داخلی و خارجی واقعیت امروز کشور است. ما در حوزه‌های مختلف شکست‌های متعددی را بر استکبار جهانی وارد و آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کردیم. واقعیت امروز عرصه بین‌المللی نشان می‌دهد که پرچم مقاومت به رهبری ایران اسلامی در منطقه به اهتزار درآمده و نفوذ معنوی در آمریکای لاتین تا پشت حیاط‌خلوت و عمق استراتژیک ایالات متحده کشیده شده است.
در حوزه‌های داخلی هم شاهد پیشرفت روزافزون در حوزه‌هایی مثل هسته‌ای، علمی‌وفناوری، محصولات‌کشاورزی، تقویت دیپلماسی اقتصادی، ارتقای تعاملات منطقه‌ای مهار ویروس کشنده کرونا و افزایش تولیدات غیرنفتی هستیم؛ بنابراین همه نشانه‌های امیدآفرین و نشاط‌افزا در جامعه وجود دارد و انگیزه تحرک بیشتر در تک‌تک افراد جامعه است.

درحال‌حاضر تنها مشکلی که در جامعه وجود دارد بحث معیشت مردم و اقتصاد است که بخش عمده آن ناشی از ناکارآمدی دولت قبلی است. درعین‌حال امید‌های فراوانی وجود دارد که دولت انقلابی سیزدهم از همه امکانات و ابزار‌ها و ظرفیت‌های مختلف برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بهره ببرد.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها