مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز

بسیاری از آتش‌سوزی‌های مراتع البرز عمدی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز می گوید مراتع استان بسیار خشک است و با جرقه‌ای آتش سوزی وسیع و غیر قابل کنترل اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۳۷۰۵۸۱

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

حامد فرضی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آتش سوزی‌هایی که در مراتع البرز اتفاق می‌افتد عامل انسانی دارد، اظهار کرد: بخش عمده این آتش سوزی‌ها عمدی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه سهل انگاری گردشگران و مسافران عامل مهمی در این امر است، اضافه کرد: مراتع ما بسیار خشک است و با جرقه‌ای آتش سوزی وسیع و غیر قابل کنترل اتفاق می‌افتد.

فرضی با بیان اینکه برخی از کشاورزان نیز اراضی خود را آتش می‌زنند، گفت: این کار جرم محسوب می‌شود و با افراد برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هر اتفاقی مانند آتش سوزی، تخریب، تصرف و ... که خارج از ضابطه باشد و در طبیعت اتفاق بیفتند جرم محسوب می‌شود و قابل پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه نقاط بحرانی استان از حیث بروز حریق شناسایی و احصاء شده است، گفت: ملزومات اطفای حریق از جمله آتش کوب در اختیار دهیاران قرار داده شده است و تا نیمه اول تیرماه باقی ملزومات نیز در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برای اعزام نیرو و تجهیزات به مناطق کوهستانی و صعب العبور با مشکل مواجه هستیم، گفت: اقدام به تشکیل گروه واکنش سریع با حضور همیاران طبیعت، سمن‌ها و نیرو‌های نظامی و انتظامی کرده ایم.

فرضی گفت: امسال ظرفیت سخت افزاری یگان‌های حفاظت نظیر ماشین، ادوات و ... را تجهیز کردیم تا در مواقع اضطرار به مشکل نخوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها