رییس جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ

ساوجبلاغ در طرح نوغانداری نمونه استانی است

رییس جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: شهرستان ساوجبلاغ از نظر ذخیره درختان توت در شرایط مناسبی قراردارد و مرکز مناسبی برای توسعه نوغان داری (پرورش پیله کرم ابریشم) دراستان البرز محسوب شود.
کد خبر: ۱۳۷۰۵۱۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

الماسی در بازدید از طرح نوغانداری در روستای اغشت ساوجبلاغ افزود: در سه سال اخیر مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اجرای طرح نوغانداری در شهرستان ساوجبلاغ بعنوان پایلوت اصلی استان البرز را با هدف ارتقا، توانمندی اقتصادی زنان و مردان روستایی آغاز نمود.

به گفته رییس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ: در اجرای طرح نوغان داری تا کنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ اصله نهال توت (۲ هزار اصله مربوط به سال ۹۹ و ۲ هزار و ۵۰۰ اصله مربوط به سال جاری) اصله نهال توت اصلاح شده در شهرستان ساوجبلاغ جهت توسعه این حرفه در شهرستان توزیع گردیده تا در سال‌های آینده مورد بهره برداری طرح نوغانداری قرار گیرند.

رییس جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: شهرستان ساوجبلاغ از نظر ذخیره درختان توت در شرایط مناسبی قراردارد و می‌تواند مرکز مناسبی برای توسعه نوغان داری دراستان البرز محسوب شود، این طرح به‌منظور توانمندی اقتصادی زنان و مردان روستایی اجرایی شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها