کد خبر: ۱۳۷۰۵۰۴

افرادی که به دنبال خرید سرور هستند، برای انتخاب گزینه‌های موجود همیشه با چالش‌هایی سروکله می‌زنند. حتی در شرایطی که خریداران برند یا مدل خاصی را در نظر دارند، باز هم برای خرید اطمینان کافی ندارند. برای مثال اگر قصد خرید سرورهای برند HP‌ را داشته باشید، در گوشه‌های ذهن خود باز هم نسبت به عملکرد و کیفیت محصولات این برند تردید دارید. البته در صورتی که این شرایط را تجربه می‌کنید، جای نگرانی نیست؛ زیرا در ادامه با ویژگی‌های سرورهای HP آشنا می‌شوید که خرید سرور hp را برای شما ساده‌تر خواهند کرد.

ابتدا به معرفی دو برند معروف سرور می‌پردازیم سپس دلایل برتری سرور hp نسبت به آنها را بر می‌شماریم.

سرورهای dell

شرکت dell شرکتی نام آشنا در زمینه ساخت قطعات مختلف کامپیوتر است که در زمینه تولید سرور نیز فعالیت داشته و سرورهای خوبی را روانه بازار می‌کند. از مهم‌ترین و بهترین سرورهای این شرکت می‌توان به  سرور ایستاده Dell PowerEdge T30 اشاره کرد. این سرور قابلیت پشتیبانی از 6 هارد SATA، 64 گیگابایت رم و پردازنده Intel Xeon E3-1225 v5 را داراست.

دیگر سرور قدرتمند Dell، سرور Dell PowerEdge R640 Rack Server نام دارد. این سرور می‌تواند از 12 ترابایت رم، دو پردازنده intel Xeon scalable با مجموعا 56 هسته و 4 درایو 3.5 اینچی یا 10 درایو 2.5 اینچی پشتیبانی نماید.

چرا باید سرور HP بخریم؟ | بررسی مزایای ارزشمند سرور hp

سرورهای سوپرمیکرو

سوپرمیکرو شرکتی است که قطعات خود را در Silicon Valley، هلند و تایوان تولید می‌کند. سرورهای این شرکت از تنوع بالایی برخودار هستند اما کیفیت و تنوع سرورهای hp را ندارند. از سرورهای این شرکت می‌توان به E100-12T-L اشاره کرد که قابلیت پشتیبانی از پردازنده های core i3 نسل یازده را دارا هستند و می‌توانند تا 64 گیگابابت حافظه udimm را پشتیبانی کنند. دیگر سرور پر فروش این کمپانی، سرور SYS-1029U-E1CR25M است با قابلیت پشتیبانی از نسل دوم سرورهای Xeon Scalable و 64 ترابایت رم DDR4 که در کنار 10 هارد 2.5 اینچی قرار می‌گیرند.

11 دلیل که شما را از خرید سرورهای HP پشیمان نمی‌کند!

1.  برند معتبر و قابل اطمینان

اولین و مهم‌ترین دلیلی که خرید سرورهای برند HP را به اقدامی هوشمندانه تبدیل می‌کند، همین نام اچ پی است. به طور کلی باید بدانید که HP جزو برترین و بزرگترین شرکت‌های تولید کننده سرور در کل دنیا محسوب می‌شود. همچنین محصولات این برند دارای طرفداران بسیاری در کل دنیا بوده و توسط شرکت‌های بزرگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل زمانی که قصد خریدن سرور اچ پی را دارید، نباید نسبت به اصالت و کیفیت محصول تردیدی داشته باشید.

2.  کیفیت ساخت بالا و قابل اطمینان

کیفیت ساخت بالا دیگر ویژگی مهمی است که در سرورهای برند HP وجود دارد. خوشبختانه در تمامی قسمت‌های سرورهای برند HP از متریال با کیفیت استفاده شده تا سرورها بتوانند طول عمر بالایی داشته باشند و کمترین آسیب را از عوامل محیطی ببینند. همچنین در کیفیت و اعتبار قطعات به کار رفته در

سرورهای HP هیچ شکی نیست و بزرگترین نام‌های دنیای تکنولوژی در محصولات این برند حضور دارند. برای مثال آخرین نسل از پردازنده برندهای اینتل (Intel)‌ و AMD در سرورهای HP استفاده شده است.

3. تنوع بی‌نظیر در مدل‌ها

زمانی که می‌خواهید یک سرور با برند HP خریداری کنید، تنوع بی‌نظیری از مدل‌ها و سری‌های مختلف را در اختیار خواهید داشت. به طور کلی سرورهای HP بر اساس استانداردهای سرورهای رک، ایستاده، میکرو و تیغه‌ای طراحی شده‌اند. همچنین مدل‌های گوناگون با پیش‌وندهای ML، DL و BL نام‌گذاری شده‌اند تا بتوانید مدل مناسب با طراحی مورد نیازتان را انتخاب کنید. ناگفته نماند که مدل‌ها از نظر نوع پردازنده، تعداد هسته‌های پردازشی، میزان رم، فضای ذخیره‌سازی و... با یکدیگر متفاوت هستند.

4. آماده کار در هر فضا و کاربردی

باید بدانید که سرورهای برند HP از نظر فضای کار دارای محدودیت خاصی نیستند؛ زیرا با هر فضایی که برای راه‌اندازی سرور در اختیار دارید می‌توانید یک سرور ایده‌آل با این برند خریداری کنید. برای مثال اگر یک سرور برای استفاده خانگی نیاز دارید، مدل‌های میکرو برند HP بهترین انتخاب برای شما هستند. اگر هم در فضا محدودیت چندانی ندارید، کافیست یک سرور ایستاده مانند mL350 خریداری کنید که در یک فضای نسبتا بزرگ می‌تواند سنگین‌ترین پردازش‌های ممکن را انجام دهد.

بررسی مزایای ارزشمند سرور hp

5.  دسترسی به جدیدترین پردازنده‌های سرور موجود در بازار

در حال حاضر سرورهای برند اچ پی با پردازنده‌های قدرتمندی مانند زئون (Xeon) نسل سوم اینتل ساخته می‌شوند. همچنین مصرف کننده با توجه به توان پردازشی که نیاز دارد می‌تواند تعداد پردازنده‌ها و هسته‌های پردازشی را تغییر دهد. با وجود چنین تنوع زیادی در قسمت پردازنده سرورهای برند HP پاسخگوی هر نوع کاربردی خواهند بود. البته که این تنوع پردازنده روی قیمت سرورها نیز تاثیر چشمگیری می‌گذارند و امکان خرید سرور با هر بودجه‌ای فراهم می‌شود.

6.  مقدار رم راضی‌کننده

سرورهای برند HP از نظر میزان حافظه رم نیز دارای شرایط ایده‌آلی هستند. به طوری که در برخی مدل‌ها می‌توان به حافظه‌های رم 4 ترابایتی دسترسی داشت. همچنین سرورها به خاطر وجود پردازنده‌های نسل جدید از فناوری‌های نوین حافظه‌های رم DDR4‌ نیز پشتیبانی خواهند کرد. بدیهی است که میزان رم توسط خریدار قابل انتخاب بوده و امکان تغییر آن در آینده نیز وجود دارد.

7.  فضایی گسترده برای حفظ اطلاعات

در صورتی که نمی‌خواهید پس از خرید سرور با فضای ذخیره‌سازی مشکلی پیدا کنید، بدون تردید به سراغ سرورهای برند HP بروید. در این سرورها شاسی‌های متفاوت استفاده شده که هر کدام توانایی پشتیبانی از تعداد مشخصی درایو 2.5 و 3.5 اینچی را دارند. همچنین جالب است بدانید که درایوهای سرورهای HP به قابلیت هات سوآپ مجهز بوده و بدون نیاز به خاموشی یا شروع کار مجدد حذف یا اضافه می‌شوند. با وجود چنین شرایطی سرورها نیاز به فضای ذخیره‌سازی با هر حجمی را پاسخ خواهند داد.

8.  دست باز برای ارتقاء

بسیاری از افرادی که سرور را برای کسب و کار خود خریداری می‌کنند، به دستگاهی نیاز دارند که بتواند حجم استفاده و فشار کاری را به خوبی پاسخ دهند. همچنین در صورتی که با رشد کسب و کار و افزایش تعداد کلاینت‌ها باز هم سرور عملکرد ایده‌آلی داشته باشد. البته در برخی مواقع که سخت افزار پاسخگوی فشار کاری نیستند، ارتقاء قطعاتی مانند پردازنده، میزان رم و فضای ذخیره‌سازی اتفاق خوشایندی خواهد بود. جالب است بدانید که سرورهای HP از این نظر کاملا مناسب بوده و انعطاف‌پذیری بالایی برای ارتقاء‌ دارند.

ویژگی‌های مهمی که پس از خرید حس می‌کنید!

البته که ویژگی‌های مثبت سرورهای HP صرفا به قبل از خرید محدود نیستند. بلکه می‌توان ویژگی‌های ارزشمندی را پس از خرید و سال‌ها استفاده حس کرد. ویژگی‌هایی که عملکرد بی‌نظیر شرکت HP را در تولید

سرورهای گوناگون به خوبی نشان داده و به مرور زمان بار هزینه‌های زیادی را از دوش مصرف کننده بر می‌دارند. به همین دلیل بهتر است که به این ویژگی‌ها نیز نیم نگاهی داشته باشید.

9.  آپدیت‌های منظم

یکی از ویژگی‌های ارزشمندی که برند HP برای سرورهای خود در نظر گرفته است، آپدیت‌های منظم نرم افزاری هستند. برند HP نرم افزارها و درایورهای سرورهای خود را به طور مرتب بروزرسانی کرده تا عملکرد آن‌ها همیشه در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد.

10. دوام و کیفیت بالایی که هزینه‌ها را کاهش می‌دهند

به طور کلی نیازی نیست که هزینه‌ بسیاری را صرف نگهداری یا تعمیر سرورهای اچ پی کنید. این سرورها با بهترین قطعات و متریال تولید شده تا بتوانند عملکرد پایداری را از خود نشان دهند. به همین دلیل هزینه زیادی بابت تعمیر یا نگهداری ایجاد نمی‌کنند.

11.  راه‌اندازی بی‌دردسر

سرورهای HP از نظر نوع شاسی و سخت افزار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ساده‌ترین راه اندازی را داشته باشند. همچنین در برخی مدل‌ها منبع تغذیه اضافی قرار گرفته تا در صورت افزایش فشار کاری سرورها دچار افت توان نشوند. با وجود چنین شرایط راه‌اندازی سرورهای HP ساده‌تر و کم هزینه‌تر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها