از شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱، می توان به اینکه متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد، اجاره نامه ارائه شده باید رسمی بوده و زمان انعقاد قرارداد اجاره حداکثر تا پایان زمان ثبت نام باشد، اشاره کرد. جهت پذیرش نهایی این وام نیز لازم است متقاضی، دو هفته پس از زمان معرفی به بانک، اسناد خود را تحویل بانک داده و ضامنین خود را معرفی نماید.
کد خبر: ۱۳۷۰۴۲۰

وام ودیعه مسکن چیست؟ شرایط دریافت وام ودیعه مسکن چگونه است؟ نرخ سود وام ودیعه مسکن چقدر است؟. متقاضیان وام ودیعه مسکن کجا ثبت نام کنند؟. وام ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟

بنابر اعلام معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهر سازی، ثبت نام وام ودیعه مسکن سال جاری از 26 خرداد ماه، آغاز گردیده و تا 30 آذر ماه سال جاری ادامه داشت.

متقاضیان دریافت وام اجاره خانه، برای اینکه، جهت دریافت این تسهیلات، واجد شرایط شناخته شوند، لازم است که دارای شرایط اعلام شده، در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir، همچون شرایط ثبت نام مسکن اولی ها باشند. در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1401، برای متقاضیان، توضیحات لازم آورده شده است.

متقاضی تسهیلات اجاره خانه، می بایست متاهل بوده یا سرپرست خانواده باشد.

اجاره نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن، می بایست به صورت رسمی تنظیم گردیده یا اینکه در سامانه ایران املاک، به ثبت رسیده و دارای کد رهگیری نیز باشد.

تاریخ اجاره نامه ارائه شده می بایست، حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

چنانچه، ثبت نام کننده وام ودیعه مسکن، واجد شرایط شناخته شود و جهت دریافت تسهیلات اجاره خانه به بانک معرفی گردد، لازم است که ظرف مدت دو هفته، از زمان معرفی به بانک، مدارک لازم را برای اخذ این تسهیلات، به بانک رائه نموده و ضامنین خود را معرفی نماید، در غیر این صورت، درخواست وام ودیعه مسکن متقاضی رد خواهد شد.

شرایط وضعیت تاهل متقاضی برای ثبت نام وام ودیعه مسکن

به طور معمول، ثبت نام در هر سامانه ای، مستلزم دارا بودن شرایط معرفی شده در آن سامانه می باشد. ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن نیز از این قاعده، مستثنی نبوده و افرادی که در این سامانه، اقدام به ثبت نام می کنند، لازم است که شرایط تعیین شده از سوی دولت را داشته باشند.

از سوی دیگر، با توجه به این نکته که منابع مالی دولت، جهت اعطای وام ودیعه مسکن با محدودیت مواجه بوده، پرداخت این وام، به تمامی مستاجران امکان پذیر نمی باشد.

در نتیجه، با توجه به معیار وضعیت تاهل متقاضی، برای ثبت نام تسهیلات وام اجاره خانه ۱۴۰۱، در میان دو قشر مستاجران مجرد و متاهل، گروه متاهلین برای ثبت نام وام ودیعه مسکن، در اولویت بوده و تسهیلات اجاره خانه به این گروه پرداخت می گردد.

بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهر سازی، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، همانند متقاضی ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، می بایست متاهل بوده یا اینکه سرپرست خانوار باشد بنابراین، باید گفت که تسهیلات اجاره خانه سال ۱۴۰۱ که از سوی دولت ارائه گردیده، به افراد مجردی که سرپرست خانواده نمی باشند، تعلق نمی گیرد.

با این وجود، با توجه به اطلاعیه های رسمی که از سوی وزارت راه و شهر سازی اعلام گردیده است بر این قاعده، دو استثنا وارد شده و افراد، با داشتن شرایط زیر، حتی اگر مجرد بوده و سرپرست خانوار هم نباشند، واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن می باشند.

زنان مجرد بالای 35 سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می باشند.

مردانی که سابقا، سرپرست خانوار بوده، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می باشند.

سوالات متداول:
شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1401 به چه صورت می باشد؟

یکی از شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1401 متاهل یا سرپرست خانوار بودن می باشد و در متن مقاله نیز در رابطه با دیگر شرایط آن توضیحات لازم آورده شده است.

شرایط اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1401 چگونه است؟

یکی از شرایط اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1401 آن است که اجاره نامه در سامانه ایران املاک ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد که در متن مقاله نیز در رابطه با دیگر شرایط آن توضیحات لازم آورده شده است.

مبلغ و نرخ سود وام ودیعه مسکن

براساس مصوبه اخیر شورای عالی پول و اعتبار در سال ۱۴۰۱ به مستاجران مقیم پایتخت ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و در کلانشهرها ۴۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن تعلق می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مبلغ وام ودیعه مسکن تغییر کرد و شورای عالی پول و اعتبار، مبلغ تسهیلات اجاره مسکن را برای سال ۱۴۰۱ افزایش داد.

وام ودیعه مسکن چقدر است؟ | شرایط درخواست وام ودیعه مسکن

براساس این مصوبه در سال ۱۴۰۱ به مستاجران مقیم پایتخت ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن تعلق می‌گیرد.

پیش از این دولت برای مستاجران شهرهای فوق از ۳۵ تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات اجاره خانه درنظر گرفته بود.

نرخ‌گذاری وام ودیعه مسکن ارتباط مستقیمی با تصمیم هفته پیش ستاد تنظیم بازار در خصوص تعیین سقف اجاره خانه برای سال ۱۴۰۱ دارد.

برای سال جاری این سقف از ۱۵ درصد شهرهای کوچک، ۲۰ درصد در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت و ۲۵ درصد در پایتخت متغیر است. البته برخی صاحب‌نظران تردید دارند که صاحبخانه‌ها از این سقف تعیین شده تبعیت کنند.

وام ودیعه مسکن فقط به قراردادهای اجاره از اول امسال داده می‌شود

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: کد رهگیری‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی درباره وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: وام ودیعه مسکن که امسال مطرح شده ارتباطی با مبالغ و منابعی که سال گذشته برای وام مسکن تعیین شده بود نداشته و اعتبارات آن از محل منابع تسهیلات بانکی که بانک مرکزی باید به بخش مسکن بپردازد، دیده شده است.

وی افزود: مبلغ این وام به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابعی تخصیص یافته که سیستم بانکی موظف است در سال ۱۴۰۱ به بخش مسکن بپردازد تا برای تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند.

وی ادامه داد: کد رهگیری‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند و حتی کسانی که اسفند ماه سال گذشته کد رهگیری دریافت کرده‌اند، فقط در صورتی که اسفند ماه سال جاری کد رهگیری جدید قرارداد برای آن‌ها صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

۱۷۰ هزار مستأجر درخواست وام ودیعه مسکن داده‌اند

اصلانی تعداد ثبت نام کنندگان وام ودیعه مسکن را بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر تاکنون اعلام کرد و گفت: سقف این ودیعه با توجه به هر شهر و استانی متفاوت بوده و در رقم‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها