ایرنا: "کامران باقری لنکرانی" وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: چشم اندازروشنی برای عرصه صنعت تجهیزات پزشکی بوجود آمدهوکیفیت تولیدات داخلی رشد زیادی داشته است.
کد خبر: ۱۳۷۰۳۳

وی بهمناسبت برگزاری دهمین نمایشگاه بینالمللی تجهیزات پزشکی "ایران مد"، گفت: اکنون هر هفته شاهد نوآوری و اختراع جدید درحوزه تجهیزات پزشکی توسط دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی پزشکی و محققان تجهیزات پزشکی هستیم که درمراکز وزارت بهداشت و وزارت علوم مشغول ابتکار و نوآوری هستند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این نوآوریها باید پختهتر شوند تا بتوانند با رعایت استانداردهای لازم ملی و بینالمللی ازمرحلهتولید آزمایشگاهی عبور کنند و به مرحله تولید نیمه صنعتی برسند تا در بازار نمود داشته باشند.
به گفته وی، ماحصل این تحولات این است که محصولات پزشکی کشور ما طی چند سال اخیر ارتقای کیفی قابل توجهی داشته باشند، بهطوریکهاکنون حدود قلم کالای پزشکی تولیدداخل گواهی"سی ای" و استانداردهای اروپا را کسب کردهاند.
لنکرانی این امر را نوید بخش پیشرفتهای بیشتری در آینده دانست و گفت این پیشرفتها صادرات این نوع کالاها را به خارج از کشور افزایش میدهد.
وزیر بهداشت با تاکید بر این کهاستانداردهای کیفی تجهیزات پزشکی ایرانی نباید تفاوتی با استانداردهای اروپا داشته باشند ، گفت : به همین علت از توانایی آزمایشگاههای مختلف کشور برای ارزیابی کیفی این محصولات استفاده می کنیم و محصولی که از وزارت بهداشت مجوز بگیرد، به نوعی از کیفیت قابل اطمینان تری برخوردار است.
وی تصریح کرد: هدف ایران وهیچ کشوری این نیست که در بحث تجهیزات پزشکی به خودکفایی کامل برسند، اما باید سرمایهگذاریها به مسیری هدایت شود تا ارزش افزوده داشته و اولویت و نیاز کشور باشد.
لنکرانی همچنین اعلام کرد مراکزبهداشتی و درمانی دولتی میتوانند سالانه میلیون دلار اعتباربرای نوسازی و بهسازی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی جذب کنند.
وی افزود: نصف اینمیزان رانیزباید برای نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی اختصاص دهیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها