به دنبال انتشار عکسی از گوینده‌ پیشین خبر آریانانیوز در شبکه‌های اجتماعی که در حال دستفروشی در خیابان است، رئیس صدا و سیمای طالبان اعلام کرد که وی را در این سازمان استخدام می‌کند.
کد خبر: ۱۳۷۰۳۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، به دنبال انتشار عکسی از موسی محمدی، گوینده‌ پیشین خبر آریانانیوز در شبکه‌های اجتماعی که در حال دستفروشی در خیابان است، رئیس صدا و سیمای طالبان اعلام کرد که وی را در این سازمان استخدام می‌کند.

«احمدالله وثیق» رئیس صداو سیمای افغانستان در توئیتی نوشت: «خبر بیکاری موسی محمدی، گوینده یک تلویزیون خصوصی در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش است، من به عنوان رئیس صدا و سیما وی را در این سازمان استخدام می‌کنم.»

وی تاکید کرد: ما به همه متخصصان در افغانستان نیاز داریم.

پیش از این محمدی که یک‌دهه با رسانه های مختلف در افغانستان فعالیت داشته گفته است که به دلیل بیماری مادرش و عدم داشتن درآمد مجبور به دستفروشی در خیابان شده است.

طالبان بارها اعلام کرده که برای ساختن افغانستان نیاز به متخصصان این کشور دارد و از آنها درخواست کرده است که کشور خود را ترک نکنند.

در این راستا، مولوی امیر خان متقی وزیر خارجه طالبان در دیدار با شماری از متخصصین و تجار افغان مقیم خارج گفته که این گروه در تلاش است که از توانایی افغان‌های مقیم خارج برای بهبود کشور استفاده کند.

براساس بیانیه وزارت خارجه طالبان، مولوی امیر خان متقی با متخصصین و تجار افغان مقیم خارج و شماری از اعضای زن اتحادیه‌های دعوت اسلامی دیدار کرده است.

به گفته وزارت خارجه، طرفین دراین نشست درباره وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور، روند تعلیمی، استفاده لازم از توانایی‌های متخصصان افغان مقیم خارج، اهمیت تحولات مثبت در حکومت جدید و حفظ آن تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار گفته است که حکومت جدید در تلاش است تا کشور را به طور کامل به خودکفایی برساند و از احتیاج نجات داده شود و به مرکز اقتصاد و اتصال منطقه تبدیل شود.

متقی تاکید کرد که حکومت جدید در تلاش است تا از توانایی افغان‌های مقیم خارج برای بهبود کشور استفاده کند.

وزیر خارجه طالبان همچنین پیش از این در جمع علمای شیعه از فتنه کشورهای غربی برای خروج نخبگان از این کشور سخنانی ارائه کرده بود.

وی گفته بود: تمام توطئه‌های دشمن پس از به قدرت رسیدن طالبان یکی پس از دیگری و با کمک علما و تمام مردم خنثی شده است.

وزیر خارجه طالبان تاکید کرد: طی 8 ماه گذشته و به دنبال قدرت گرفتن طالبان دشمنان توطئه‌های بسیاری را انجام داد و این شایعه را پراکنده بود که طالبان به دنبال قتل و کشتار اقلیت و اقوام مختلف است.

وی ادامه داد: پیش از این قدرت گرفتن طالبان بارها به برادران شیعه پیغام فرستادیم که هیچی تفرقه‌ای بین ما و شما وجود ندارد و به دنبال تحولات اخیر نیز در تمام مناطق شیعه نشین نیز برخورد منفی با طالبان صورت نگرفته است و این یک پیروزی برای شما و ما خواهد بود.

عکس | طالبان خبرنگاری را که دستفروش شده استخدام می‌کند

متقی همچنین به قتنه فرودگاه کابل اشاره کرد و گفت: دشمن با تمام نیروهای خارجی در فرودگاه مستقر بود و تلاش داشت تا با ایجاد ترس نخبگان و استعداد را از افغانستان خارج کند ولی این توطئه نیز شکست خورد.

از طرف دیگر، بازرسی ویژه آمریکا یا سیگار گفته است که افغانستان با کمبود متخصص در ادارات دولتی این کشور روبرو بوده و نیاز به استخدام افراد دولت گذشته محسوس است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها