نارضایتی مردم از تعیین متراژ بستر رودخانه‌های فیروزکوه

فرماندار فیروزکوه از نارضایتی مردم از تعیین متراژ بستر رودخانه‌های فیروزکوه خبر داد
کد خبر: ۱۳۷۰۲۲۴

به گزارش جام جم آنلاین تهران،فرماندار فیروزکوه در این باره گفت: در بازدیدی که به همراه مدیران ادارات از روستا‌های جنوب منطقه حبله رود شهرستان داشتیم عمده مشکلات مطرح شده روستاییان، تعیین بستر ۱۵۰ متری برای این رودخانه بود.
ابوالقاسم مهری افزود: بیش از ۱۵۰ کیلومتر طول رودخانه‌های شهرستان از حبله رود، فرح رود، گورسفید و کلفور است که با در نظر گرفتن بستر علاوه بر حریم، عملا تولید در این روستا‌ها متوقف خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از روستا‌های ما در جوار رودخانه‌ها واقع شده اند و حریم را هم به طور کامل رعایت کرده اند، اما بالا بودن متراژ بستر، مانعی برای فعالیت روستاییان و این قشر مولد محسوب می‌شود. فرماندار فیروزکوه افزود: این مشکل به صورت کامل در قالب یک لایحه و کلاسه برای استاندار تهران ارسال شد تا با پیگیری در سطح ملی حل شود.
مهری گفت: از دیگر مسائلی که اهالی روستا‌های محمود آباد، گچه، حصاربن، دمی آقا، دهگردان و سیمین دشت مطرح کردند بازنگری در طرح‌های هادی روستایی بود.
وی افزود: در سال ۱۴۰۰ برای ۱۲ روستا بازنگری طرح هادی تامین اعتبار و ابلاغ شد و در سال جاری هم ۱۳ روستای شهرستاندر حال بررسی و تلاش داریم تا برای اجرای آن اعتبار مورد نیاز را تامین کنیم.
فرماندار فیروزکوه گفت: امیدواریم با بازنگری طرح‌های هادی مشکلات اجتماعی که کاربری‌های که مد نظر بخش مسکونی است با حفظ کاربری‌های عمومی در روستا‌ها انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها