پیشنهاد کره جنوبی برای مذاکره با کره شمالی درباره کنترل همه گیری کرونا در این کشور

یک مقام ارشد کره جنوبی از برنامه این کشور برای انجام مذاکراتی در راستای کمک به کنترل همه گیری ویروس کرونا در کره شمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۱۱
به گزارش جام جم آنلاین ، هفته گذشته کره شمالی از اجرای طرح " موقعیت اضطراری حداکثری " در سیستم کنترل ویروسی همزمان با اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار از ابتدای این همه گیری در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

کره شمالی پیشتر و به مدت ۲ سال مدعی بود که هیچ گونه موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورش وجود ندارد.

بدین ترتیب یک مقام ارشد کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با این رسانه گفت: «دولت فعالانه در حال بررسی پیشنهادی رسمی به کره شمالی برای برگزاری جلساتی طی هفته آینده است. کره جنوبی در نظر دارد پس از مشاوره با وزیران مرتبط به این مسئله در دولت این پیشنهاد را برای کره شمالی ارسال کند.»

این اقدام با شروع کار «کیون یونگ سه» به عنوان وزیر جدید اتحاد در روز دوشنبه سرعت خواهد گرفت.

بدین ترتیب اگر این پیشنهاد از سوی کره شمالی پذیرفته شود اولین مذاکرات میان دو کره پس از آغاز ریاست جمهوری «یون سوک یول» خواهد بود که هفته گذشته در مراسم تحلیفش وعده اقداماتی جسورانه برای تقویت و بازسازی اقتصاد کره شمالی با برداشتن گام‌های این کشور در خلع سلاح هسته‌ای داده بود.

روز جمعه رئیس جمهوری کره جنوبی پیشنهاد ارسال واکسن کرونا و دیگر تدارکات پزشکی به کره شمالی داد.

با این وجود هنوز مشخص نیست کره شمالی برای مذاکره با کره جنوبی گامی به جلو برمی دارد یا نه. این درحالی است که تنش‌ها در ماه‌های اخیر در شبه جزیره کره به دلیل انجام آزمایش‌های موشکی کره شمالی بالا گرفته است.

امروز کره شمالی ۱۵ مورد مرگ و میر دیگر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش کرد. بدین ترتیب شمار کلی مرگ و میر از اواخر آوریل در این کشور به ۴۲ نفر رسید. تاکنون ۸۲۰ هزار و ۶۲۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۴۹۶ هزار و ۳۰ نفر درمان شدند و ۳۲۴ هزار و ۵۵۰ نفر نیز تحت درمان می‌باشند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها