ان جی ال دهلران شکوفایی صنعتی استان را به دنبال دارد

استاندار ایلام در بازدید از طرح ان جی ال دهلران با ذکر این نکته که نباید گذاشت آلایندگی حاصل از دود کارخانجات اکوسیستم منطقه را برهم بزند گفت: شرکت های بزرگ استان به تعهدات خود عمل کنند
کد خبر: ۱۳۶۶۰۲۲
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ حسن بهرام نیا در نشست با مدیران و عوامل شرکت ان جی ال دهلران که با حضور علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد ظرفیت های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان و شهرستان دهلران را حائز اهمیت دانست و گفت: باید از این ظرفیت ها به نفع توسعه و اشتغال استان به نحو مناسب استفاده کرد و یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در استان نیز بر همین مبنا است.

وی ادامه داد: در کنار فرصت های ایجاد شده در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی برای استان باید مواظب بود آلایندگی حاصل از این کارخانجات باعث برهم زدن اکوسیستم منطقه نشود.

بهرام نیا افزود: لازم است شرکت های بزرگ علاوه بر پرداختن به مسئولیت های اجتماعی خود، در بحث بکارگیری نیروی بومی، افتتاح حساب و گردش مالی حساب ها در استان، پرداخت مالیات در استان و ... متعهد باشند.
 
استاندار ایلام اضافه کرد: در این راستا همه پیمانکاران حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان ملزم شده اند که در استان گشایش حساب داشته باشند و این موضوع در دیدار با وزیر نفت نیز مطرح شده است.

وی در پایان بر تسریع در اتمام طرح ان جی ال دهلران تاکید کرد و گفت: این طرح مهم علاوه بر اینکه خوراک مجتمع پتروشیمی دهلران را تامین می کند باعث شکوفایی اقتصادی و صنعتی استان می شود و اشتغالزایی پایدار در منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.

لازم بذکر است  طرح ان جی ال دهلران در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار برای جمع آوری و فرآوری گازهای همراه نفت و شیرین سازی آن و البته جلوگیری از آلودگی محیط زیست در دست احداث است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها