امام جمعه ساوه گفت: کشوری که بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی، سیطره سیاسی و پیشروی علمی دست پیدا کند باید برای آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیانی برنامه‌ریزی داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۶۵۱۵۳

به گزارش جام جم آنلاین ساوه حجت الاسلام «جعفر رحیمی » در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد، افزود: آیت الله مطهری وظیفه شناس بود و در مقابل دین، خودش را یک سرباز مطیع و فرمانبردار احساس می کرد و جامعه را مثل یک جراح و طبیب ماهر جراحی می‌کرد و هر دردی و میکروبی را که می‌دید به فکر معالجه می‌افتاد.

وی بیان کرد: اگر کشوری بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی، سیطره سیاسی، پیشروی علمی، آبادانی زندگی دنیا و به هر آرزویی بخواهد دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیانی نگاه کند و در فکر فراهم کردن مقدمات یک تحول بنیادی باشد همان طوری که این مسئله توصیه جدی مقام معظم رهبری است.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: معلمی حرفه و شغلی برای درآمد زایی نیست، معلمی عشق است و اگر معلمان بخواهند به عظمت مقام معلمی دست پیدا  کنند و مورد رأفت و رحمت خداوند قرار گیرند باید از نظر اخلاقی و دینی خودشان را بسازنند و بعد با عمل خود دانش آموزان، متدینی را تربیت کند و نظام آموزش و پرورش نیز باید در فکر حل مشکلات این قشر باشد. 

حجت‌الاسلام رحیمی به مسأله وحدت ملی و اتحاد و خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا معیشت مردم درست شود، آنچه که امروز دشمن می خواهد از آن روزنه وارد شود مسأله معیشت مردم و ایجاد اختلاف در بین مردم است. 

 خطیب جمعه ساوه عنوان کرد: دولت باید با اطلاع رسانی دقیق و با هماهنگی و قدرت بیشتری وارد عمل شده و از تصمیمات شوک آور و بدون اقناع افکار عمومی پرهیز کند و کارشناسان خبره دولتی و اساتید دانشگاه باید به زیبایی محاسن حذف ارز ترجیحی را بیان کنند و بگویند که این ارز ترجیحی به سود چه جریانی بوده و چقدر فسادزا بوده است.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: در شرق ایران، افغانستان قرار گرفته که دشمنان اهل بیت(ع) و در پاکستان نیز تکفیری ها و سلفی ها نفوذ کرده‌اند؛ در غرب تروریست ها و سربازان انگلیسی و آمریکایی قرار گرفته‌اند که آنها به حرم اهل بیت(ع) رحم نکرده‌اند و به طور حتم به ما نیز رحم نخواهند کرد.

امام جمعه ادامه داد: شیوخ خلیج فارس تمام خاک خود را پایگاه نظامی آمریکا و اسرائیل کرده‌اند که دستان همه آنها روی ماشه قرار گرفته است، کویت و امثال آنها را نیز بالا آورده‌اند تا در مقابل ما قرار بگیرند و باید با هوشیاری کامل و با تدبیر مواظب داخل و اطراف کشور باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها